Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
ikkedus schreef:Leuk om weer eens wat van jullie te lezen! Wat er verhaal weer. Jij maakt het jezelf ook niet makkelijk zeg! Waarom niet kiezen voor wat minder gecompliceerde en wat jongere aanvulling voor de kudde?
JudithO schreef:Mooi overzicht zo! Wat kan er veel gebeuren in een jaar. Het lijkt al veel langer geleden dat je met Callas rondreed op jullie erf.
Je hebt een heerlijke kudde! En dat snoetje van Poupette.... Ze doet echt haar naam eer aan.
ElfBeau_067 schreef:Ook al was het een heel moeilijk jaar, je hebt goede keuzes gemaakt! En dat je toch nog een leuke kudde kon vinden had ik niet verwacht.
Achterom schreef:Wat leuk om weer wat van je te lezen! Ook ik ben afgehaakt op een gegeven moment, maar wat fijn dat je paarden een goede oude dag gunt bij je!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf één keer heb gedaan, maar het dus niet weer doe. Eigenlijk om dezelfde reden als je nu omschrijft over Prisca, je krijgt er de medische ellende van een ander gratis bij. Wat lief dat jij je daar niet door laat weerhouden!
En die foto van de pees van Callas vind ik wel heftig zeg, wat goed dat je toch naar je gevoel hebt geluisterd
Achterom schreef:Alles van te voren weten gaat niet nee
Mijn oudste eigen paard wordt binnenkort ook 20, die heb ik al sinds hij 2 jaar oud was. Ook hij heeft inmiddels zijn kwaaltjes (o.a. 3x peesblessure gehad die gelukkig weer over ging) maar we kennen elkaar zo door en door dat ik hem voor geen goud meer zou willen missen. Dus ook ik heb gewoon weer een oud paard
Maar ook een jonge erbij, lekker stabiele quarter voor de buitenritjes die ik ook graag maak.
Omdat het nu vakantie is heb ik inderdaad wel even tijd, maar normaal gesproken is het best druk hier met werk, verbouwing, paarden en sociale verplichtingen. Dus ik merkte dat ik jouw topic steeds vaker oversloeg, maar bijlezen is wel weer leuk nu ja!
SusanH schreef:Wat een bewogen jaar. Ik moet bij de uitbreiding van je kudde denken aan die filmpjes die je wel eens voorbij ziet komen met "my horse was lonely, so i got my horse a horse" en zo verder. Ik hoop ook op meer paardengeluk voor jou in 2023. Je hebt een prachtig plekje en een mooie kudde zo samen.
Monique1963 schreef:ElfBeau_067 schreef:Ook al was het een heel moeilijk jaar, je hebt goede keuzes gemaakt! En dat je toch nog een leuke kudde kon vinden had ik niet verwacht.
Monique1963 schreef:Geeft niet Elfje Beau, ik snap je quotes wel. Ik ben het met je eens, 4 is mooi. Twee vond ik echt te weinig. Ik heb altijd 3 of 4 paarden gehad. 3 heb ik het gevoel dat er eentje buiten de boot valt. We hebben er terrein bij kunnen kopen en voor 2 was dat echt veel te veel. Voor 4 blijkt het nèt aan te zijn, maar het gaat. Meer dan vier paarden wordt voor mijzelf te veel werk fysiek.
Ik las dat je in november afscheid hebt moeten nemen van je lievelingspaard. Dat is nog maar kort geleden. Voor jou dus ook een jaar met rottig staartje. Veel sterkte!
uxgranta schreef:Hoi Monique,
Als stille meelezer van je volgtopic viel jouw foto in uitgelicht meteen op.
Wens je een heel goed en gezond nieuwjaar en ook voor de hele menagerie meer geluk dan in het afgelopen jaar.
Jammer dat Prisca zo last heeft van maagzuur. Mocht de huidige medicatie te weinig helpen dan zou je misschien Twydil Stomacare maag paard injector kunnen overwegen. Is wel duur, maar het heeft mijn paard destijds goed geholpen (dierenapotheker.nl).
Een goede jaarwisseling!