Een jaar lang Jauke en Llevado

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amable

Een jaar lang Jauke en Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-22 23:50

Ik vind het altijd knap als andere mensen per maand nog weten wat ze gedaan hebben... Ik weet wel nog dat de vorige winter voor mij in het teken stond van Jauke en zijn voet, zijn gebroken hoefbeentje. Hij heeft maanden op een klein stukje moeten staan en ik heb me regelmatig vertwijfeld afgevraagd wat de prognose zou worden. Het kan goed genezen, maar hoe groot is die kans bij een paard van 20? Bezig houden met spelletjes, aandacht geven en verder vooral loslaten. Heel druk over maken heeft toch geen nut.

Gelukkig genas de breuk boven verwachting goed. Hij bleek wel nog wat last van artrose te hebben maar ook die last is met een behandeling van de dierenarts nagenoeg weg. Hij heeft energie voor 10 en is super happy, zoals ook wel te zien in deze verjaardagsvideo :D

Llevado heb ik in deze tijd juist wat meer gereden. Ik rij vaak zelf meer op Jauke, zeker op buitenrit zit ik zelf altijd op Jauke, wat dat betreft heb ik door Jauke zijn blessure Llevado eigenlijk weer wat beter leren kennen en me nog beter gerealiseerd wat een fijn paard hij eigenlijk toch ook is. Neemt niet weg dat nu het weer kan ik toch weer veel met Jauke rij ;) Maar wel met nog meer waardering voor Llevado :D

In het voorjaar hebben we wat leuke fotoshoots gedaan met de paarden. Ik had in het najaar een nieuwe camera gekocht en die test je toch het beste met mooi weer *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het hoogte punt dit jaar was toch wel de open dag die ik organiseerde samen met De Koningshoeve, Robijntjah hier op bokt. Wat een toffe dag was dat! Super leuke bezoekers en we konden met een paar paarden en mensen een interessant en bomvol programma aanbieden. Kregen ook heel erg veel enthousiaste feedback.

Afbeelding

Dit jaar stonden we voor het eerst sinds 2 jaar corona weer in de showring. De Burghse dag, dag van het paard, Equiday allemaal toffe evenementen waar we bij waren! Ik kon merken dat de paarden er zin in hadden, we hadden het volgens mij allemaal wel een beetje gemist.

Afbeelding

De Burghse dag combineer ik altijd graag met een vakantie, wat is er fijner dan een paar dagen met je paard aan het strand?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het showseizoen kabbelt het dan weer een beetje, wat spelen, wat rijden, iedere week een nieuwe youtube video, lessen geven. Ik heb geen echte doelen met de paarden meer in het rijden. Beide hebben zo hun mankementjes, dus we doen het met wat er is en dat gaat gelukkig prima momenteel.

12 november mocht ik met Jauke Sinterklaas binnen halen in Eindhoven. Hij is dan wel niet wit, maar Eindhoven vindt braaf belangrijker dan kleur en Jauke is wel erg knap natuurlijk maar vooral, een echte kindervriend. Dat er buggy's onder zijn buik geparkeerd worden zodat de inhoud zijn buik kan aaien, dat vindt hij geen enkel probleem. En dat is natuurlijk van grote waarde voor een sinterklaas intochtpaard. En ik vond het super dat we dit mochten doen, wat een ervaring weer! Er is toch maar weinig wat ik nog niet met Jauke heb gedaan...

Afbeelding

Sinds kort staan de paarden weer op een andere locatie, bij mij dichterbij en we hebben weer een binnenbak. Deze hebben we mooi kunnen gebruiken om onze kerstgroet op te kunnen nemen en die wil ik dan ook heel erg graag met jullie delen. Zelf vind ik de video echt hilarisch geworden, dus een aanrader om te kijken. Ik ben natuurlijk heel erg benieuwd of jullie er ook zo om hebben kunnen lachen
:')

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Zinzi_jewel

Re: Een jaar lang Jauke en Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 01:21

Leuke video zeg , en wat gaat tijd enorm snel ! Waar sta je nu met je mannen ?

Chasing Dreams ...
Zinti , My very own princess
Fanny, also a princess...
What a luck to have 2 of those Amazing girls
[*]2 wow dressuur zadels te koop [*]

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 06:58

Heel leuk overzicht! Llevado heeft zon mooie kleur <3 En Jauke is ook een knapperd.

Maar wacht even... Burgshe dag en dag van het paard (dat is zo bij Oosterland, ook in Zeeland toch?) kom ik al jaren. Nu vraag ik me af hoe het kan dat ik je nooit gezien heb. Als ik er dit jaar ben ga ik heel goed opletten.

winterbuitenrit

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 19:49

Zinzi_jewel schreef:

Thanks! Op dit moment in Wintelre, vanaf januari in Nuenen. Iig voor voorlopig een dan rustig zoeken naar iets wat ons echt helemaal past.

Dandelion07 schreef:
Heel leuk overzicht! Llevado heeft zon mooie kleur <3 En Jauke is ook een knapperd.

Maar wacht even... Burgshe dag en dag van het paard (dat is zo bij Oosterland, ook in Zeeland toch?) kom ik al jaren. Nu vraag ik me af hoe het kan dat ik je nooit gezien heb. Als ik er dit jaar ben ga ik heel goed opletten.

De dag van het paard is een behoorlijk algemene naam blijkbaar, in dit geval is het de dag van het paard op nationaal park de hoge Veluwe, waarbij ik me nu realiseer dat het niet de dag maar het weekend van het paard was.

Maar de Burghse dag komen we al jaren ondertussen. Heel leuk! Er is daar altijd echt een paardenprogramma, maar ik weet dat het voor veel mensen redelijk onbekend is omdat het merendeel van de burghse dag echt in het centrum afspeelt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:21

Wat een super leuk topic! :D ik wil overal wel commentaar op geven maar alles is gewoon leuk :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 20:27

Amable schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Thanks! Op dit moment in Wintelre, vanaf januari in Nuenen. Iig voor voorlopig een dan rustig zoeken naar iets wat ons echt helemaal past.

Wat/waar zoek je?

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-22 22:43

HarmanyL schreef:
Wat/waar zoek je?

Paddock paradise is het mooiste, met basis faciliteiten voor de mens. Veel plekken waar bijvoorbeeld geen toilet is en dat vind ik wel een vereiste voor een plek. Maar 24/7 buiten is ook al fijn.

Bij voorkeur rondom Eindhoven, maar ik ben wel bereid om een stuk te rijden.

Liever geen verplichte klusjes, daar komt toch vaak gedoe van met uiteindelijk scheve verwachtingen. Een plek waar ze in de winter 's nachts naar binnen gaan is op zich ook een optie.

Graag onverpakt hooi ivm Jauke zijn jeuk.

Ik wil overigens ook wel kijken naar een volledige doe het zelf plek, dat je echt de volledige locatie huurt, maar dat zou dan wel echt dicht bij Eindhoven moeten zijn.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:47

Pb gestuurd

Jurylid brons en zilver
Als iemand weet waar Harmany is hoor ik dat heel graag!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 22:52

Fijne feestdagen Daniëlle! Van een van je tijdelijke stalgenoten :D

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 08:07

Wow wat ben jij toch fantastisch met jouw paarden.
Kijk wel naar je youtube kanaal en dan denk ik:
Zo jammer dat je niet in de buurt woont, zou graag tips en trics willen voor een betere omgang met m'n lieve tinkertje.

Leuke foto's weer

By the way , mijn lieve tinkerruin heb ik dan wel weer van iemand in Eindhoven gekocht.Ze heeft 1 of andere pony ranch zoals ze dat geloof ik noemde, beetje vreemd mens. Ben haar naam vergeten

Knap hoor

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 09:40

Wat een leuke beelden!
Als je eenmaal in Nuenen bent en een keer wat organiseert, kom ik graag eens kijken :)

hannelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 10:27

Foto 7 lijkt wel op de voorkant van
een boek van Christine linnenwever!

Keep calm and love horses

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 20:21

Wat heb je toch prachtige paarden zowel van binnen als buiten, <3
Zo te lezen was het een goed jaar voor jullie, op naar een fijn 2023, :j

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie