Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
martinev

Berichten: 2613
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 21:16

Wauw, wat een droom is mijn geweldige reis met onze knappe Juna, we mogen 'gewoon' subtop gaan starten!! *\%/* *\%/* En dat is een droom die uitkomt!

Acht jaar geleden begon ons avontuur samen, toen werd Juna geboren uit het allereerste paard dat mijn zusje en ik samen hadden. Een prachtige zwarte, lieve merrie van Firestone x Ixion xx werd het, we waren zo blij met haar! En dat zijn we nog steeds, ze doet altijd zo haar best, snapt alles supersnel en gaat overal vol voor. Met groot gemak loopt ze alle klasses door, in april van dit jaar maakte ik dit topic, toen startten we net Z2: [RIJ-ITP] Knappe Juna danst door het Z2, een paar maanden later, in juli, plaatste ik dit topic, we hadden toen onze punten voor het ZZL alweer bij elkaar: [RIJ-ITP] Knappe Juna danst lekker verder naar het ZZ-L!

Het ZZL ging zo goed, echt enorm genieten, alsof het gewoon vanzelf ging! Na een paar wedstrijden, waarin we een aantal keer boven de 65% reden en veel andere proeven er tegenaan, hebben we nu de punten voor het ZZZ, en dat vind ik zo onwijs gaaf! We mogen gewoon subtop starten, nooit gedacht dat ik dat zou gaan doen! :):) Nu lekker rustig doortrainen, veel leuke dingen doen, en dan moet dat debuut er maar eens gaan komen! :D

Juna is nog jong, dus ik train niet zo heel veel. Gemiddeld zo'n 4 keer per week een half uurtje. Daarnaast maken we heel regelmatig een bosritje, soms een sprongetje, en staat ze heerlijk 24/7 aan huis buiten in een superstabiele kudde van 6, een heerlijk leven heeft ze!

Er zijn weer zulke gave foto's gemaakt, en we hebben weer zoveel leuke dingen gedaan, die wil ik nog even laten zien!


We reden tijdens een proefgerichte clinic van Dirk de Haas en Jørgen Ros onze allereerste ZZL-proef, nog zat te verbeteren, maar wat was ik trots!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We reden een clinic bij Yorick Smit op stal Schaerweijde in Zeist

Sfeerplaatje
Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor maakten we natuurlijk heerlijke bosritten

Afbeelding

En genoten de dames met zijn allen op de wei

Afbeelding

Mijn zusje kreeg tussendoor nog even het allerschattigste baby'tje van de hele wereld, en die gaat dus gewoon mee op wedstrijd

Afbeelding

En we wonnen een clinic van Helma Hogendoorn, daar mochten mijn zusje en ik samen in de Z/ZZ groep rijden, dat was zo tof!

Afbeelding

Ja, de piloot moet beter recht blijven zitten :D

Afbeelding

Net het moment van omstellen in het Zig-zag appuyement

Afbeelding

Afbeelding

En nu, weer lekker verder naar nog meer avonturen en dromen die uitkomen! *\o/*

CaptainJS

Berichten: 1148
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:03

Wat een mooie foto's. Hopen op nog meer avonturen en succes in de subtop!

Suzanne F.

Berichten: 50990
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:25

Gefeliciteerd! Ik word eerlijk gezegd niet heel enthousiast van de foto’s. Ik mis echt een aantal (voor mij) cruciale dingen voor een correct gaand paard op dit niveau. En dat is met name de verzameling. Ook de nageeflijkheid en de lengtebuiging zijn voor mij niet voldoende voor dit niveau. Dit zag ik in je eerdere topics ook al terug. Maar goed, je hebt je winstpunten bij elkaar gereden dus wie ben ik dan he? :+
Het is een mooi dier en jullie zijn een leuke combinatie en ik wens jullie uiteraard veel succes en plezier toe in het ZZZ.

absque_dubio

Berichten: 7912
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:40

Leuk topic met wat mooie momenten! Ik heb genoten van jullie ontwikkelingen in deze klasse. Want wat ontwikkelen jullie je gaaaaf! Lekker zo doorgaan.

ElSea
Berichten: 5389
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 22:51

Het is en blijft een super, super knap paard! Prachtig. <3 Ik heb jouw eerdere topics ook gezien en moet zeggen dat ik de rijfotos daar fijner vond ogen. Ik sluit mij wel een klein beetje aan bij Suzanne, terwijl ik dat eerder niet zag! Misschien nog even settelen op dit niveau? :o
Hoe is het trouwens met jouw bruine crossmachine? Rijden jullie nog wel eens eventing? :)

Nessie

Berichten: 8720
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:19

Wat een chique paard, mooie combinatie zijn jullie :j

martinev

Berichten: 2613
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 23:23

Dank voor de leuke reacties!! Knap is ze zeker!

Elsea, Fay doet het ook super, mijn zusje start haar in het Z-dressuur. Crossen moet ik zeker weer eens gaan oppakken, maar ik red het qua tijd niet om 2 paarden veel te trainen naast een meer dan fulltime baan. En omdat Juna zo lekker gaat gaat dat nu even voor! En ik geniet stiekem ook heel erg van het niet meer lange dagen van huis te zijn, zoals met de eventingwedstrijden wel altijd is.

En voor de rest, tja, het is zeker niet perfect, ik zal de laatste zijn om dat te beweren, en ja, er zijn absoluut heel wat dingen waar we keihard aan werken. Ik heb onwijs fijne, kritische instructie en feit is dat ik wedstrijd na wedstrijd hogere punten dan ooit rijd, met steeds heel fijn positief commentaar op de protocollen. Dus ja, we knutselen lekker verder!

Juut

Berichten: 6961
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 04:10

Gefeliciteerd *\o/*
Ook mooi dat Juna nog steeds een echt paardenleven heeft :D

UMayDream

Berichten: 8967
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 04:38

Gefeliciteerd!! Klinkt als het perfecte leven voor Juna *\o/*

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 04:53

Het klinkt of jullie bovenal samen plezier hebben in wat je doet en dat vind ik echt top. Mooi ook dat je samen al deze klassen doorloopt.
Rijtechnisch heb je aan mij niet zoveel, maar ik vind het er vriendelijk uitzien, dat zie je helaas vaak genoeg anders.
Blijf je ons op de hoogte houden van jullie avonturen?

(Ik heb ook een Ixion gehad. Maar dat was niet zo’n fijn paard. Hij werd ook wel levensgevaarlijke gek genoemd en dat kwam wel goed in de richting :+ )

martinev

Berichten: 2613
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 09:52

Dank jullie, ja ik ben onwijs blij dat we de paarden dit kunnen bieden hier! Ze lopen zelfs nu nog de hele dag op het gras, heerlijk!

Chevax, We hebben inderdaad heel veel plezier, en bedankt voor je compliment over het vriendelijk rijden, ik vind dat ook heel belangrijk!

Wat leuk dat je ook een Ixion hebt gehad, ik ken er niet zo heel veel. Wat vervelend dat hij zo gevaarlijk was zeg!

sanowa

Berichten: 911
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:02

Wat een knapperd zeg <3
Gaaf hoe jullie zo door de klassen heen gaan.
Heel veel succes straks in de subtop!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:45

martinev schreef:
Dank jullie, ja ik ben onwijs blij dat we de paarden dit kunnen bieden hier! Ze lopen zelfs nu nog de hele dag op het gras, heerlijk!

Chevax, We hebben inderdaad heel veel plezier, en bedankt voor je compliment over het vriendelijk rijden, ik vind dat ook heel belangrijk!

Wat leuk dat je ook een Ixion hebt gehad, ik ken er niet zo heel veel. Wat vervelend dat hij zo gevaarlijk was zeg!


Was een getalenteerd paard, voor mij iets té. Hij speelde niet alleen met de oefeningen, maar ook met je voeten… :+
Hij heeft me een keer het ziekenhuis in gebeten en toen was de liefde wel erg bekoeld.

Maar ontopic: nogmaals succes en blijf foto’s posten!

martinev

Berichten: 2613
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 16:09

Wow dat is wel heftig zeg, klinkt als een hele aparte ja, het ziekenhuis in zelfs. Nee, zo was onze Ixion-merrie helemaal niet, die was topbraaf!

Dank je en ga ik zeker doen!

Nickeltje

Berichten: 28431
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:09

Wauw, wat onwijs knap zeg!!

ElSea
Berichten: 5389
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:45

martinev schreef:
Dank voor de leuke reacties!! Knap is ze zeker!

Elsea, Fay doet het ook super, mijn zusje start haar in het Z-dressuur. Crossen moet ik zeker weer eens gaan oppakken, maar ik red het qua tijd niet om 2 paarden veel te trainen naast een meer dan fulltime baan. En omdat Juna zo lekker gaat gaat dat nu even voor! En ik geniet stiekem ook heel erg van het niet meer lange dagen van huis te zijn, zoals met de eventingwedstrijden wel altijd is.

En voor de rest, tja, het is zeker niet perfect, ik zal de laatste zijn om dat te beweren, en ja, er zijn absoluut heel wat dingen waar we keihard aan werken. Ik heb onwijs fijne, kritische instructie en feit is dat ik wedstrijd na wedstrijd hogere punten dan ooit rijd, met steeds heel fijn positief commentaar op de protocollen. Dus ja, we knutselen lekker verder!


Ah leuk! Dus toch weer dressuurpaard geworden. Ik begrijp wel wat je zegt hoor, al valt het mij nu ook elke keer weer tegen hoe lang je bezig bent voor 10 minuten aan proefje. :+

martinev

Berichten: 2613
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 18:44

Dank je Nickel!

Ja klopt Elsea, maar vooral dat steeds weer om 5 uur opstaan, de dag van tevoren er al heenrijden om te verkennen, uren wachten op de wedstrijd tussen de onderdelen begon me een beetje tegen te staan, maar het rijden van de onderdelen zelf vind ik fantastisch dus ik sluit ook zeker niet uit dat ik het weer op ga pakken! Juna kan trouwens ook heel goed springen en heeft ook al met twee vingers in haar neus wat oefencrossen gelopen. Martin Lips wil haar graag van ons kopen, hij ziet heel veel in haar!

ElSea
Berichten: 5389
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:01

martinev schreef:
Dank je Nickel!

Ja klopt Elsea, maar vooral dat steeds weer om 5 uur opstaan, de dag van tevoren er al heenrijden om te verkennen, uren wachten op de wedstrijd tussen de onderdelen begon me een beetje tegen te staan, maar het rijden van de onderdelen zelf vind ik fantastisch dus ik sluit ook zeker niet uit dat ik het weer op ga pakken! Juna kan trouwens ook heel goed springen en heeft ook al met twee vingers in haar neus wat oefencrossen gelopen. Martin Lips wil haar graag van ons kopen, hij ziet heel veel in haar!


Leuk! Misschien komen we elkaar dan wel weer een keer tegen op wedstrijd :)

_Christine

Berichten: 6369
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 23:59

Gefeliciteerd! *\o/* knap dier en heerlijk dat je zo van haar geniet. Ik denk dat sommige (draf)foto’s ook gewoon net een beetje ongelukkig getimed zijn. Succes in het zz-z!

Maureen95

Berichten: 16372
Geregistreerd: 26-10-11

Re: Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 00:10

Gefeliciteerd! Ik vond jullie al heel knap rondrijden toen ik foto's kwam maken. Jullie hebben het echt verdiend! En wat sommige bokkers zeggen over de ongelukkige foto's, dat is gewoon lastig met het fotograferen. Je kan zo een verkeerd beeld over laten komen terwijl het er wel echt super uitziet. Heel veel succes in het ZZL!

martinev

Berichten: 2613
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Als dromen uitkomen...we mogen subtop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 18:16

Ah wat tof Maureen!! Dank je wel! Je had toen ook zulke gave foto's gemaakt!

En Christine ook bedankt! Ik geniet zeker van haar!

Kan best hoor, dat die foto's door het moment een beetje een ander beeld geven. De tweede foto is bijvoorbeeld het toerijden naar een galoppirouette, was in de clinic, onze allereerste ZZL proef, daar was het zeker nog niet perfect. Inmiddels rijden wel elke proef zevens voor de pirouettes, dus dat is flink verbeterd. De derde foto is als ik net terug ga rijden na het uitstrekken, en ja, daar kukelt ze dan wat op de voorhand. Maar nog steeds vind ik het gave foto's en vind ik het geen enkel probleem dat het niet perfect is!