SuperSam zijn superzelf wezen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 13:28

Afgelopen seizoen hebben we een klein beetje teleurstellingen verwerkt gekregen met als toppunt de laatste wedstrijd waar het helemaal niet lukte. In de les gaat het prima, thuis imo ook maar op wedstrijd krijg ik zijn aandacht er niet bij (en ik zelf ben vaak ook een beetje afwezig. :o )

We gaan komende zondag dus gewoon een niveau hoger starten en we zien wel waar het schip strand. _O- Ik merk in training dat als we echt op dat niveau trainen ik zelf veel meer rijd en Sam dus ook meer bij me is. Hopelijk doen we dat in de ring ook. :j Hij is er al een half jaar klaar voor in training dus wie niet waagt, die niet wint. :+

Sam is inmiddels alweer een 17 jarige ruin met een ietwat neurotische inslag maar een hart van goud en hij wil zo ontzettend graag. Soms iets te graag. :D Mijn lijf wil niet altijd mee maar samen proberen we er wat van te maken. :+:
Ik blijf er bij dat onderstaand gedicht ons op het lijf geschreven is. :+:
Citaat:
ze dragen hetzelfde leed,
vieren dezelfde blijheid
een paard en zij is een tweemaal ik
dat is een allebeiheid

de vreugde die ze dragen
als het weer eens is gelukt
het is mekaars deel zijn
zo wordt vreugde geplukt

de ene stuurt, de ander voelt
en corrigeert een beetje
da's hoe een ploeg ook ploegen moet
verstaan en voelen weet je..


1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
https://i.postimg.cc/8CgxD5c6/DSC-5232.jpg
Vertrekken zit wel goed. _O-
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
14.Afbeelding
15.Afbeelding

Luckyy80

Berichten: 1013
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:11

Wat zijn jullie een leuk koppel!

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:56

Zo’n mooi stel zijn en blijven jullie! <3

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:05

Mooie foto's!!!

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:20

Vind hem hier wel heel geconcentreerd overkomen!
Hopelijk krijg je dat dan ook meer voor mekaar in de ring :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 15:39

IlBuono schreef:
Vind hem hier wel heel geconcentreerd overkomen!
Hopelijk krijg je dat dan ook meer voor mekaar in de ring :)

:j Als hij die niveau 3 oefeningen mag doen dan komt hij er veel meer bij. We hebben ook iets geprobeerd, dat heb ik nu terug gedraaid. :+ Gezien dat obviously niet het gewenste effect had. (We = Chris en ik). Het probleem is vooral dat hij te gehaast gaat (omdat hij heet is en zijn energie kwijt moet.) en dan gaat krabbelen. Als ik die energie dan een stukje kan laten afvloeien in die zijgangen dan wordt hij tegelijk soepeler en rustiger en ik hoop dat ik dan ook in de proef meer kan kanaliseren. Dan kan ik hem ook kwa tempo wat meer controleren zonder dat ie gaat krabbelen (want als hij heel erg voorwaarts is en je rijdt hem terug heeft ie de neiging om te gaan krabbelen en zijn bekken vast te zetten. )
In het losrijden krijg ik hem altijd wel fijn op die manier maar dan moet ie die proef in en de oefeningen doet hij super (SB enz) maar die "neutrale stukken" gaat ie dan krabbelen. :roll: In die niveau 3 zijn er niet echt neutrale stukken (op die stukken ben je ze aan het voorbereiden op het volgende.)

Dat kan natuurlijk twee kanten op: of ik kan hem kanaliseren of hij wordt nog heter en dan ben ik gewoon de zak. _O- Maar ik hoop dat als hij merkt dat we in de proef hetzelfde doen als bij het losrijden dat ik dan ook en soortgelijk resultaat ga krijgen zeg maar...
Hopelijk is het zondag wel wat beter weer. >;)


nafkedemi schreef:
Mooie foto's!!!

thx!


loez schreef:
Zo’n mooi stel zijn en blijven jullie! <3


Luckyy80 schreef:
Wat zijn jullie een leuk koppel!

:+: Mijn lieve kleine neuroot. :+:

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 16:48

Ayasha schreef:
:j Als hij die niveau 3 oefeningen mag doen dan komt hij er veel meer bij. We hebben ook iets geprobeerd, dat heb ik nu terug gedraaid. :+ Gezien dat obviously niet het gewenste effect had. (We = Chris en ik). Het probleem is vooral dat hij te gehaast gaat (omdat hij heet is en zijn energie kwijt moet.) en dan gaat krabbelen. Als ik die energie dan een stukje kan laten afvloeien in die zijgangen dan wordt hij tegelijk soepeler en rustiger en ik hoop dat ik dan ook in de proef meer kan kanaliseren. Dan kan ik hem ook kwa tempo wat meer controleren zonder dat ie gaat krabbelen (want als hij heel erg voorwaarts is en je rijdt hem terug heeft ie de neiging om te gaan krabbelen en zijn bekken vast te zetten. )
In het losrijden krijg ik hem altijd wel fijn op die manier maar dan moet ie die proef in en de oefeningen doet hij super (SB enz) maar die "neutrale stukken" gaat ie dan krabbelen. :roll: In die niveau 3 zijn er niet echt neutrale stukken (op die stukken ben je ze aan het voorbereiden op het volgende.)

Dat kan natuurlijk twee kanten op: of ik kan hem kanaliseren of hij wordt nog heter en dan ben ik gewoon de zak. _O- Maar ik hoop dat als hij merkt dat we in de proef hetzelfde doen als bij het losrijden dat ik dan ook en soortgelijk resultaat ga krijgen zeg maar...
Hopelijk is het zondag wel wat beter weer. >;)


In de niveau 3 zijn er inderdaad echt bijna geen 'lege' stukken. Dat kan echt wel een voordeel zijn bij zo'n paarden!
Alleen weer raar dat ze in de hogere niveaus opnieuw veel meer 'lege' stukken erin steken.
Hoe ze de proeven gemaakt hebben, zal ik nooit snappen :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 17:05

:j
IlBuono schreef:
Ayasha schreef:
:j Als hij die niveau 3 oefeningen mag doen dan komt hij er veel meer bij. We hebben ook iets geprobeerd, dat heb ik nu terug gedraaid. :+ Gezien dat obviously niet het gewenste effect had. (We = Chris en ik). Het probleem is vooral dat hij te gehaast gaat (omdat hij heet is en zijn energie kwijt moet.) en dan gaat krabbelen. Als ik die energie dan een stukje kan laten afvloeien in die zijgangen dan wordt hij tegelijk soepeler en rustiger en ik hoop dat ik dan ook in de proef meer kan kanaliseren. Dan kan ik hem ook kwa tempo wat meer controleren zonder dat ie gaat krabbelen (want als hij heel erg voorwaarts is en je rijdt hem terug heeft ie de neiging om te gaan krabbelen en zijn bekken vast te zetten. )
In het losrijden krijg ik hem altijd wel fijn op die manier maar dan moet ie die proef in en de oefeningen doet hij super (SB enz) maar die "neutrale stukken" gaat ie dan krabbelen. :roll: In die niveau 3 zijn er niet echt neutrale stukken (op die stukken ben je ze aan het voorbereiden op het volgende.)

Dat kan natuurlijk twee kanten op: of ik kan hem kanaliseren of hij wordt nog heter en dan ben ik gewoon de zak. _O- Maar ik hoop dat als hij merkt dat we in de proef hetzelfde doen als bij het losrijden dat ik dan ook en soortgelijk resultaat ga krijgen zeg maar...
Hopelijk is het zondag wel wat beter weer. >;)


In de niveau 3 zijn er inderdaad echt bijna geen 'lege' stukken. Dat kan echt wel een voordeel zijn bij zo'n paarden!
Alleen weer raar dat ze in de hogere niveaus opnieuw veel meer 'lege' stukken erin steken.
Hoe ze de proeven gemaakt hebben, zal ik nooit snappen :+

Nu verliezen we echt punten op die ‘lege’ stukken. Er is 1 niveau 2 proef die ook zo op elkaar gepropt is. Daar rijden we dus wel fijn doorheen. :+ maar die rijden ze zelden. :roll:

De proeven steken sowieso raar in elkaar ook qua opbouw. Er is steeds een enorm niveau verschil IMO.

Ik denk dat niveau 3 of de makkelijkste 4 proef (amateur) ons maximum zal zijn eerlijk gezegd. Ik wil zelf niet nationaal starten. Daar heb ik de fysiek niet voor. Wil het wel ‘kunnen aanleren’ dus we trainen zolang hij aangeeft het te kunnen verder maar hoger dan regionaal ga ik niet op wedstrijd. :o

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 23:29

Volgens mij mag dit wel?
Het was echt een enorme rollercoaster maar Sam en ik zijn officieel Z2 met winst. (of niveau 3 met winst :+)
En ik ben zo, zo onbeschrijfelijk trots... Toen ik hem nam had ik dat als lange termijn doel... Ik wist niet of we het ooit gingen halen maar dat was "de droom".... Zondag had ik in geschreven. We halen hem uit de weide (want ik moest pas 's avonds starten dus ik dacht lekker door de dag op weide). Was ie een ijzer kwijt. :x Door dat ik last had van mijn colitis liep ik al wat achter op schema dus ik zat echt te janken als een klein kind.. (besefte toen pas hoe ik er naar uit gekeken had om te kunnen starten eigenlijk.).

Mijn smid is de oom van mijn man dus manlief ging het ijzer zoeken en belde zijn oom, ik contacteerde iemand van het wedstrijdsecreteriaat eigenlijk met de intentie om af te melden. Dat ijzer moet er sowieso terug onder want Sam kan niet zonder ijzer staan. Ofja, het kan wel, maar volgens Sam kan het niet. :+ (lang verhaal.) Mijn man heeft hier echt even alles gefixed want ik had het echt al op gegeven. :o Het is zo'n kl*te seizoen geweest en de vorige wedstrijd kwam een jury via FB dan ook nog eens met een enorme k*topmerking nav een status op mijn FB waar ik echt even moedeloos was. :x Sam is fit maar hij wordt niet jonger natuurlijk... Manlief was degene die bleef zeggen "we redden het wel. Bel jij even naar het secreteriaat en kijk of je later kan starten." (ik was normaal de laatste ruiter van mijn proef dus dat leek me sterk maar goed. :+

Ik leg dus uit dat hij zijn ijzer af heeft, dat de smid onderweg is maar dat het drie kwartier rijden is tot daar dus dat ik het niet ging redden. (ik had ook geen zin om daar 20min. op voorhand aan te komen en dan niet fatsoenlijk te kunnen opwarmen. Ik wil hem niet stuk rijden.) Er wordt even overlegd en ineens zegt de persoon aan de ander kant "red je het om om half zeven te starten?" (bijna een uur later dan mijn normale startuur omdat er ook nog eens een pauze tussen de twee proeven zat.) dus ik zeg "ja, dat denk ik wel" (smid kwam inmiddels op rijden en kon gewoon dezelfde gaten gebruiken dus het ijzer hing er letterlijk op twee minuten weer onder.) zegtie "kom dan maar gewoon rustig naar hier, dan laten we de niveau 4 ruiters eerst rijden en dan start jij als laatste ruiter je niveau 3 proef. Het is toch dezelfde jury. In welke volgorde jullie starten maakt voor haar niet veel uit."

Nu gebeurt dat wel eens bij ons binnen het niveau. Ik zelf ben ook al voor iemand eerder binnen gegaan zodat die wat extra tijd had maar ik had nog nooit gehoord dat ze het over niveau's heen deden. :+ Nu is niveau 3 en 4 bij ons niet zo druk bevolkt dus dat zal ook wel mee spelen. Dus, ijzer er onder, beschermers aan, deken voor de camion er op. Mijn "achterban" laten weten dat we toch nog vertrokken en op naar de wedstrijd. :+ Ik heb de hele rit naar de wedstrijd zitten huilen. _O- Mijn hersenen kunnen gewoon niet zo snel schakelen. :+ Van "jay wedstrijd!" naar "dikke teleurstelling" naar "jay wedstrijd!" ...Mijn vriendin stuurde of het wel ging met de stress (ze weet dat ik nietz o goed schakel.) dus ik zei eerlijk "ehm, mijn hersenen zitten nog vast bij "godver ijzer weg!" en ik hoop gewoon dat ze bijgebeend zijn tegen dat ik de proef in moet. :+"

anyhow, iedereen kwam perfect getimed gelijk aan. We hebben Sam rustig kunnen opzadelen. Mijn achterban (ik heb echt hele waardevolle mensen in mijn leven, dat is 1 van de dingen die ik geleerd heb zondag.) maakte wat grapjes en mijn hoofd had weer rust tegen dat ik kon opstappen. :+:

Bij het losrijden kreeg ik hem er fijn aan. En ik zelf vond het ook gewoon terug leuk... Ik realiseerde me dat ík die niveau 2 eigenlijk ook wel wat zat was... :o De proef was natuurlijk niet foutloos. Hij deed even travers waar dat niet de bedoeling was (vandaag bij de fysio bleek mijn bekken scheef te staan en het stond dus op die manier zoals ik normaal mijn hulp voor de travers geef. Arme Sam deed gewoon wat ik vroeg. :(:) ) maar na de eerste SB leek hij te snappen dat er iets mis was vanboven en ging hij mijn bekken negeren en meer naar mijn andere hulpen luisteren. :+:
Appuyementen hadden met iets meer buiging gemogen. De eerste wissel sprong hij super. De wissel die hij normaal het beste springt verknalde ik omdat ik even de weg kwijt was. Had een korte diagonaal in gezet (zoals bij wissel 1) terwijl het een lange moest zijn en zodra ik dat besefte moest ik corrigeren en ipv mijn wissel dan iets te laat te springen en hem fatsoenlijk te rijden heb ik mijn hulp slecht getimed gegeven. :o ) Kanjer die Sam is sprong hij 'm welliswaar iets na maar hij sprong 'm. Want Sam, Sam die vond dit spelletje ook weer een stuk leuker. :j

Wending om de achterhand wilde hij even een been laten staan waardoor ik hem er uit gereden heb en daardoor was die véél te groot (terwijl hij die heel mooi klein kan). Ook de uitgestrekte stap moet hij de hand iets meer mee nemen. De opmerking was dat hij genoeg bodem neemt maar dat hij de neus er meer uit moet en dat is gewoon een algemeen werkpunt met Sam (iets waar we dus altijd mee bezig zijn.) dat hij die hand mee neemt.

Máár er waren ook hele sterke stukken (vond ik iig. :+) dus ik schatte dat we rond de 62% zouden zitten. Da's net een winstpuntje. We hadden genoeg sterke stukken in mijn mening om de fouten te compenseren tot een winstpunt. Mede omdat hij heel fijn onder me voelde.
Ik had echt weer "mijn Sam" onder me... We waren sámen aan het rijden ipv ik een proef en Sam zijn eigen ding ... :+:

De jury riep me bij zich en ik begon spontaan terug te huilen want ik dacht dat ze negatief ging zijn en dat kon ik echt even niet handelen. :') Maar nee hoor, ze zei dat het een nette proef was, weliswaar met wat foutjes maar over het algemeen een mooi beeld. Ze wist ook dat het de 1e keer was dat ik hoger startte (onze wedstrijden zijn wat kleinschaliger dus de jury's kennen de combinaties beter wat voor en nadelen heeft.) en zei ook gewoon "de fouten die er nu in zitten waren echt van die typische dingen die er uit gaan met routine. Maar je had ook echt hele sterke punten in je proef." Ze merkte op dat ik erg goed gewerkt had aan zijn midden en uitgestrekte galop en aan zijn soepelheid in de middendraf en uitgestrekte draf. Ze gaf me wat tips mee voor die neiging tot travers en ook voor de wissel die mis ging. :+:

Nu komen onze resultaten online "live binnen" dus nog voor ik goed en wel aan de camion was had ik al een berichtje van een conculega met "wauw proficiat!" en gelijktijdig kwam mijn moeder aanrennen met haar gsm in de hand "Kath je hebt 67% en 2e gereden!!!!!"
(nu is die plaatsing niet zo heel erg belangrijk in die zin dat, zoals ik al zei, de niveau 3 en 4 niet druk bevolkt zijn dus we waren maar met 4. :+ Maar het percentage betekende dat we maar liefst 3 winstpunten hadden... en dat terwijl er nog een hoop hakkeltjes in de proef zaten dus hij zit nog niet aan zijn plafond. :+: )
Omdat ik volgende week opnieuw start doe ik de foto's van afgelopen zondag gewoon in dit topic... :o Oorspronkelijk dacht ik te wachten en ze samen te voegen maar ik ben te trots. _O-

Ik verwacht wederom niks komende zondag. Maar ik heb wél weer zin om te rijden.. Niet om hoge punten of om te winnen maar gewoon omdat ik het voor het eerst weer echt fijn vond om in de proef te sleutelen en er aan te rijden... Omdat we weer samen aan het werken waren... :+:

https://i.postimg.cc/SsfYTB77/DSC-5686.jpg
eerst degene bedanken die het mede mogelijk maakte dat ik kon starten. :j Sam staat weer rond te kijken alsof de hele wereld aan zijn hoeven zou moeten liggen en hij ietwat verbaast is dat dat nog steeds niet gebeurd is.
Afbeelding
Wisseltje bij het losrijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://i.postimg.cc/Vv3wj6r7/DSC-5777.jpg
de goede wissel maar niet zo'n mooi moment. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Al terug een beetje aan het opvangen vanuit de uitgestrekte draf
https://i.postimg.cc/667yG4Ff/DSC-5813.jpg
Sam had er geen enkele twijfel over dat de jury vol van complimenten moest zijn over hem. _O- (ongeacht hoe ie loopt heeft hij die mening. _O- )
Afbeelding
Onvoorstelbaar trots op mijn friemel. <3

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 07:07

Mooie foto’s Kat! <3 knap stel jullie 2!
Ondanks alle hectiek van die dag hebben jullie dit samen wel neergezet zo! Heel netjes gedaan!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:32

Ik vind het echt super met al die stress en zo herkenbaar dat je hoofd nog bij ijzer kwijt is blijven hangen. ;) en denk dat de meeste bokkers die dit lezen niet weten dat Sam slechts 1,48m is want onder jou toont hij gewoon 1,60m +

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:46

Super gedaan :D

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 11:00

Haha zijn gezicht op die laatste foto spreekt idd van ‘zo dat heb ik even mooi gedaan’ :D heerlijk dat jullie zo goed gingen ondanks de hectiek. Jullie zijn toppers!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 20:34

loez schreef:
Mooie foto’s Kat! <3 knap stel jullie 2!
Ondanks alle hectiek van die dag hebben jullie dit samen wel neergezet zo! Heel netjes gedaan!

:+: hij was weer mijn Sammie… We waren weer samen bezig. :+:

Kwamen vandaag in de les en werden begroet met ‘hè daar is onze kampioen!’ (Heb ik al gezegd dat Sam harten steelt overal waar hij komt? :+) en Sam beaamde dat met een hinnik. _O- _O- Hij dacht vast ‘eindelijk een waardig ontvangst!’ _O- ze moesten hem ook Royal Samber noemen hè… :))


Mer1980 schreef:
Ik vind het echt super met al die stress en zo herkenbaar dat je hoofd nog bij ijzer kwijt is blijven hangen. ;) en denk dat de meeste bokkers die dit lezen niet weten dat Sam slechts 1,48m is want onder jou toont hij gewoon 1,60m +

Ik was zo blij en ‘humbled’ weet niet goed hoe het in het NL te omschrijven om niveau 3 te kunnen starten met dit dier… Dat ik eigenlijk even alles vergat… <3 het was nog Sam en ik en we waren het samen aan het doen… <3 zo hard gewerkt om die wissel er in te krijgen…

Sam is Idd maar 1.48 :))


Neon schreef:
Super gedaan :D

:+:


Mars schreef:
Haha zijn gezicht op die laatste foto spreekt idd van ‘zo dat heb ik even mooi gedaan’ :D heerlijk dat jullie zo goed gingen ondanks de hectiek. Jullie zijn toppers!

_O- hij vindt wel altijd dat ie het mooi gedaan heeft. :)) :)) koning Sam zit nooit fout. :)) :))

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: SuperSam zijn superzelf wezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:42

Weet je wat ik zo leuk vind aan deze foto's? Je straalt gewoon :j je ziet weinig mensen met zo'n glimlach een proef rijden, wat ontzettend mooi om te zien.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 16:07

Achterom schreef:
Weet je wat ik zo leuk vind aan deze foto's? Je straalt gewoon :j je ziet weinig mensen met zo'n glimlach een proef rijden, wat ontzettend mooi om te zien.

Ik ben gewoon zo intens trots en gelukkig met hem... :+: Mijn kleine, simpele freubel... Hij dóet het toch maar even zo tussen de grote paarden. :+: In de les gisteren waren we daar ook nog over bezig. Hij is niet spectaculair maar hij doet zo ontzettend zijn best. :+: Chris begreep ook helemaal waarom ik perse met hem door wilde gaan ondanks dat hij zeker in het begin eigenlijk dat type was waarvan de meeste mensen zouden zeggen "schei maar uit dat wordt 'm nie." :+

Maar er ís iets met dat dier... :+: Hij wil zo graag, soms iets te graag. _O- Voor mij was niveau 3 echt zo'n niveau "dat ik nooit zou halen." (er is hier in belgië weinig doorstroom naar de niveau 3 omwille van de enorme "overgang" van 2 naar 3. De meesten stoppen bij niveau 2 en beginnen met een jong paard opnieuw of ze kopen een paard dat niveau 3 of hoger gelopen heeft óf het zijn professionals die dus nationaal en internationaal starten en niveau 3 en 4 als "b niveau" zien. :+

En toen groette ik en toen dacht ik "Sam we gaan het doen vriend... :+:"

En dat had ik niet gekund zonder Chris. Chris en de mensen daar zijn blijven zeggen dat hij/wij goed genoeg waren, dat we konden starten. :j Ik weet niet of ik er zonder Chris gekomen was want hem vliegende wissels aanleren heeft echt wel voeten in aarde gehad. :=