Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 15:36

Ik had weer eens tijd om een foto-topicje van ons te maken, dus ik zal jullie even weer lastigvallen met plaatjes van de avonturen van Florentino en mij van de afgelopen 2 maanden :D . Ik kwam erachter dat we samen alweer 60 jaar zijn (Hij 18 en ik 42), we zijn al echte senioren aan het worden, al voelen we ons beide nog heel jong hoor! :D

Het was erg droog zoals jullie vast wisten, dus het was een beetje stof happen tijdens het trainen zo nu en dan :+
Afbeelding

Afbeelding

Een online proef gereden en daarmee onze tweede winstpunt in de L1 gehaald *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Een foto tijdens de les
Afbeelding

Tja en hier zouden dan eigenlijk de foto's komen van ons outdoor-debuut op locatie. Dat liep even een klein beetje anders :oo . Ik vertrok van huis met Flo op de trailer en we kwamen op locatie aan met een driejarige onbeleerde hengst die net van een turks stoombad had genoten op de trailer :') . Oftewel, Flo was zo gestressed, zeiknat van het zweet en alleen maar aan het brullen en met zijn omgeving bezig. In het kader van de veiligheid er niet op gestapt, maar er een lesje wandelen op locatie van gemaakt. Eerst rondom het terrein waar de trailers stonden en later naar het wedstrijdterrein zodat we ons konden afmelden bij de ringmeester en hij daar ook even kon rondkijken. Ik ben blij dat we er op deze manier een positieve ervaring van hebben kunnen maken, want als ik er was op gestapt op dat moment was het dat zeer zeker niet geworden. Jammer van de plannen, maar volgende keer beter. Dat is het risico met een 18-jarige groene ruin he? ;)

Toch wel leuke plaatjes van een heel wakker paard
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat plaatjes van de training van vandaag. Het is toch echt altijd een feestje met hem, hij geeft altijd een goed gevoel. We komen er heus en anders maar niet. Thuis is het ook leuk en valt er ook genoeg te leren :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:31

Leuk paard heb je! Hoelang heb je hem al?

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:33

Buiten dat ik altijd al fan van jou en je paarden bent geweest, jeeeeez**, wat ben je afgevallen!!! Superknap!

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:37

Wat goed van je dat je je gewoon afgemeld hebt.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:00

Nielojram schreef:
Buiten dat ik altijd al fan van jou en je paarden bent geweest, jeeeeez**, wat ben je afgevallen!!! Superknap!


Dit dus :j
Goed dat je je hebt afgemeld Muronia en mooie foto’s hoor!

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 20:25

Dandelion dank je, ik heb hem al 18 jaar (hij is zelf gefokt) :)

Nielojram (wat slecht, ik zie nu pas dat je naam omgekeerd Marjolein is en ik heb hem al zo vaak gelezen!), jeetje wat leuk dat je mn kudde en mij graag ziet. En dank je! Ik zit momenteel al een tijdje vast op dit gewicht en ik wil eigenlijk nog wat meer kwijt. Hopelijk gaat dat nog lukken.

BigOne tja dat was het enige juiste op dat moment, anders had ik hem 100% geforceerd en dat wil ik niet. Ik vind wedstrijden leuk en ik heb het ook nodig om doelen te hebben, maar het moet wel voor beide leuk zijn en niet alleen mijn lol.

Chanicha dank je wel! Ik heb het geluk dat er vaak wel iemand aan de bakrand zit die het leuk vindt om wat foto's te maken.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:39

Ziet er goed uit hoor! En top dat je er toch een positieve ervaring van hebt gemaakt!

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 22:23

Dank je wel! Ik ben nu een beetje een plan aan het bedenken voor de komende tijd. Toch maar eens kijken of we een paar keer op vreemd terrein kunnen rijden, maar eens rondvragen waar dat kan in onze buurt.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:30

Complimenten voor het afvallen hoor! Duidelijk te zien! Jammer dat je proef niet door kon gaan maar dit klinkt als de beste oplossing. Probeer je handen wat lager te houden en meer bij de schoft.

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 22:10

Dank je Suzanne en ook bedankt voor je tip!

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:59

Jullie zijn leuk samen! Wat goed en eerlijk naar je paard dat je je hebt afgemeld en de kans hebt benut om hem even aan de nieuwe setting te laten wennen. Zo’n wedstrijddag is dan toch heel leerzaam, ongeacht of je samen een proef rijdt.

Knap dat je zoveel bent afgevallen en ook stabiel blijft. Mooie combinatie zo.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:18

Wat fijn en knap dat jullie uiteindelijk toch een match zijn geworden. Ik herinner me je eerste topics over hem. Ik vind het zo'n knap paard. <3
Veel succes!

Kabayo

Berichten: 13983
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:28

Jullie zijn zo leuk! Ik ben fan hoor :D

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino en ik, samen 60 jaar maar we voelen ons nog jong!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 16:19

Bedankt Sleipnir, Senna en Elina!! Senna het is nogal veranderd tussen ons en ik ben er heel blij om dat ik toch heb doorgezet toen. We zijn echt vriendjes nu.