Scooby in de nieuwe buitenbak

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmyAJ

Berichten: 112
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 05:58

Op 1 mei zijn Scooby en ik verhuisd naar een stal dichterbij huis. Hier staat het paardenwelzijn op nummer 1 en de omgeving is prachtig. Een fotoshoot kon dan ook niet uitblijven.
Vorige maand heeft mijn vriend foto's van ons gemaakt in de mega buitenbak. Ik vond het super knap van ons dat wij al na 2 weken in deze mega bak durfde te rijden. Normaal rijd ik altijd met bodyprotector, de eerste helft foto's, maar voor de fotoshoot heb ik hem later uitgedaan. Ik ben echt super blij met de foto's *\o/* *\o/* *\o/*

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

Corelli

Berichten: 10009
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:27

Wat een leuk paardje en die bak ziet er prachtig (en grooot inderdaad!) uit zeg, super! Knap dat je zo lekker durfde te rijden :)

Het valt mij op dat je paard behoorlijk op de voorhand kukelt en dat je veel bezig lijkt met haar hoofd- hals houding, zonder dat er voldoende kracht van achteruit komt. Hoe zie je dat zelf en ben je daarmee aan het werk? :)

EmmyAJ

Berichten: 112
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 15:54

Dankjewel voor de complimenten ;)

Qua rijden ben ik nu idd bezig met veel meer activiteit van achter. Ik heb ook wekelijks privéles en besteden hier veel aandacht aan. Mijn instructrice zegt namelijk hetzelfde dus dat heb je goed gezien.
Helaas heb ik de afgelopen jaren, wel privéles gehad maar achteraf gezien helemaal niet goed. Ik rijd nu veelste voorzichtig daardoor maar gaan iedere week vooruit.
Ik was toen, 4 weken geleden, al super blij dat Scooby überhaupt ontspande in die grote buitenbak.

Amber_anne

Berichten: 7183
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:02

Je hebt een heel leuk paardje ts

Ik ga mee met het bovenstaande met als toevoeging dat je handen echt wel een stuk naar voren mogen. Foto 1 vind ik ook het leukste omdat je je handen daar mooi voor je houdt en je paard niet voorover valt

B_Fokker
Berichten: 148
Geregistreerd: 11-05-20

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 16:09

Wauw heerlijk terrein inderdaad. Fijn dat zo iets dicht bij huis staat. En wat staat die kleur mooi zeg

EmmyAJ

Berichten: 112
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 16:26

B_Fokker schreef:
Wauw heerlijk terrein inderdaad. Fijn dat zo iets dicht bij huis staat. En wat staat die kleur mooi zeg


Dankjewel. Ik hou van kleur en gelukkig staan de meeste felle kleuren hem prachtig.

Zoals geschreven wordt er hard gewerkt aan de activiteit en mijn houding. Over een paar maanden maakt mijn vriend vast nieuwe rijfoto's van ons en dan kan ik (hopelijk) de vooruitgang goed zien. Aan motivatie in ieder geval geen gebrek

_Mir
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:36

Prachtig paard.
Jammer van je sporen.

Cinnepin

Berichten: 9112
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 21:44

Ik vind het een gaaf paard, en dat van de voorhand zag ik ook
Ik heb ook het idee dat je zadel wat naar achteren mag, op sommige foto's lijkt het net of je bijna in zijn nek zit.
En wat is de reden van de sporen? Die heb je op dat niveau toch helemaal niet nodig? Less is more ;)

EmmyAJ

Berichten: 112
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-22 22:02

De zadelmaker komt 20 juli weer voor de half jaarlijkse controle.

Sporen heb ik op advies van mijn instructrice om

HarmanyL

Berichten: 2686
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 22:31

Cinnepin schreef:
Ik vind het een gaaf paard, en dat van de voorhand zag ik ook
Ik heb ook het idee dat je zadel wat naar achteren mag, op sommige foto's lijkt het net of je bijna in zijn nek zit.
En wat is de reden van de sporen? Die heb je op dat niveau toch helemaal niet nodig? Less is more ;)


Ik zie een hele nette beenhouding, dus die sporen doen zo echt geen kwaad en kunnen gebruikt worden indien nodig. Niveau is niet persé van belang voor het gebruik van sporen toch?

Ik denk wel meer van achter naar voren rijden en iets minder met de voorkant bezig zijn.

Cinnepin

Berichten: 9112
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:36

Nou vaak krijg je pas op hoger niveau oefeningen waarvan men zegt de hulpen te moeten verfijnen, is op dit niveau niet aan de orde?

HarmanyL

Berichten: 2686
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:48

Wat zou een paard liever hebben? Steeds 'geschop/druk' in de flanken of een 'prikje' met de spoor. Je moet natuurlijk niet mét de spoor gaan drijven, maar met de nette beenligging van ts moet ze bewust gebruik maken van de sporen anders voelt haar paard het niet eens.
Het is wat je al zeggen verfijning van de hulp, maar dat kan op ieder niveau en is niet persé aan bepaalde oefeningen gekoppeld.

Cinnepin

Berichten: 9112
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:49

ehm geen van beide? Maar gewoon een vriendelijke been hulp?

EmmyAJ

Berichten: 112
Geregistreerd: 10-12-20
Woonplaats: Margraten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 10:54

Dankjewel voor de opbouwende feedback.

Wij werken nu hard aan de basis. Ik heb 3 jaar lang, waarvan 1 jaar met scooby, op een andere manier gereden. De manege waar ik 20 jaar gereden heb, heeft zich de afgelopen jaren gericht op rijden met de natural horsemanship als uitgangspunt. Helaas hebben ze mij hierdoor veel verkeerde dingen aangeleerd en kent mijn pony de basis nu niet fatsoenlijk. In die 7 weken dat wij nu les hebben op de nieuwe stal, hebben wij al super veel bijgeleerd. Op moment van de foto's had ik pas 2 lessen gehad en was ik al super blij dat ik geen sterrenkijker meer had.

Sporen gebruik ik idd wanneer Scooby door mijn been probeert te vallen om hem extra alert te maken. Zo heeft mijn instructrice me dat ook uitgelegd.

Voor mensen die meer willen weten, wil ik best het een en ander in pb uitleggen.

AaronYve

Berichten: 10513
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:58

Het is itp dus verder heb ik niks te zeggen over je rijkunst ;)
Knap paard en wat een pracht van een buitenbak, daar ga je nog echt nog lekker veel heerlijke kilometers in maken!
En je setje is ook erg mooi!

NRJ

Berichten: 1538
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:31

Jullie zijn een leuke combinatie :D
En de bak herkende ik meteen haha.

purny

Berichten: 27921
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:49

Ik vind het niet zo'n fijn beeld. Ik vind je toch wel te streng met je handen. Het mag allemaal een stukje ontspannender.

Bentuh

Berichten: 3478
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Scooby in de nieuwe buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:42

leuke combinatie zijn jullie zeg!

wat ook een leuke oefening is om lekker veel balkjes te gaan draven :) hierdoor wordt de achterhand wat extra geactiveerd.

benieuwd naar jullie vooruitgang over een paar weken :D zet hem op.