Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
Muga schreef:Wat een heerlijke foto's! Het plezier straalt eraf. Jullie gaan het echt wel redden samen! Gewoon doen!
E4D schreef:Leuke combi zijn jullie toch altijd! Ik zou zeker wedstrijden met haar gaan starten, wat is haar niveau nu eigenlijk? En hoe vertaald dat naar het Nederlandse niveau?
petraaken schreef:Tijd dus om haar eens mee te nemen naar Chris.
Zo te zien zit er een goede motor op. Nu nog haar turboknop vinden. Of je moet die knop bij Sam weghalen en er bij haar opzetten.
Rocamor schreef:De dame wordt ook steeds mooier. Ik ben zo benieuwd hoe zij eruit ziet (buffel) eens je haar op hetzelfde niveau zult hebben als Sammeke
Mars schreef:Niet normaal wat is ze knap (lijkt ze zelf ook te weten)
En wat een mooi stel zijn jullie samen, steeds dat oortje op jou… dat gaat echt wel goed komen samen op wedstrijd!
BaileyMix schreef:Ze is toch zo knap
loez schreef:Reve is zo knap!! En jullie zijn een hele fijne combi!
Morganlefay schreef:Jouw madammeke is goed op conditie zo te zien, ondanks het feit dat ze een veulen aan de voet heeft gehad. Weet ook dat kindlief niet zoals mams een terror veulen is
jokari schreef:Ze is erg mooi !
En groot.
purny schreef:Wat heb jij toch een prachtige zit
pien_2010 schreef:Jullie zijn prachtig samen, Rêve is haar zwangerschap niet aan te zien zo mooi is ze. Succes!
Hannanas schreef:Jullie blijven een prachtig setje zo samen!
Voor het scherper maken zou ik adviseren haar iets minder vet te laten zijn. Al dat gewicht maakt werken zwaarder. Wij mensen merken dat ook meteen met sporten. Net ff 30-50 kilo er af kan veel schelen. Vind haar persoonlijk te dik/op het randje.
Elisa2 schreef:Leuke merrie, ziet er goed uit de foto's!
Flevolander schreef:Als ik die foto's zie van met knotten, of manen los, dan krijg ik de neiging om te roepen.. schaar in de manen, sokken er af en hup op wedstrijd met dat paard
Varekaj schreef:Ken je de proeven van de LRV Ayasha? Dat zijn dezelfde als in NL.
B kan je vergelijken met niv. 0, en L1/L2/M1 met niv. 1
De stappen binnen PSV zijn wat groter dan binnen LRV/NL. Tot en met L1 mogen wij nog zelf kiezen of we de gehele proef lichtrijden of doorzitten tenzij anders gevraagd. Bij PSV is dat gelijk vanaf het laagste niveau doorzitten.
Wijken minimaal 5m en dan rechtuit is in L1, wijken van D of G tot de hoek vanaf L2. De overgang stap-galop en galop-stap zit al in Niv 1 bij PSV, bij KNHS/LRV is dat ten vroegste M1 als ik het goed heb.
Z2/ZZ kan je dan weer gelijk trekken met niv 3 ongeveer.
Wat is het probleem juist bij het vlechten? Te dikke manen kan je uitdunnen. Een dikke basis aan de manenkam en dunner onderin los ik op door bovenin iets strakker aan te trekken en een bredere basis per knot (een kambreedte doe ik zelf). En verder gel op waterbasis erin en dan vlechten. Houdt de plekjes weg en in toom en vlecht ook strakker. En ik vlecht met naald en draad.
Varekaj schreef:Even kort overzichtje dan
De B is stappen, draven, galop en in elke gang een paar passen verruimen. Altijd lichtrijden tenzij anders gevraagd. Geen zijgangen.
De L1 is minimaal 5m wijken, in alle gangen paar passen verruimen. In draf is dat op een diagonaal, in galop tijdens een grote volte bij E of B. Lichtrijden of doorzitten vrije keuze,tenzij anders gevraagd.
L2 is doorzitten tenzij anders gevraagd. Wijken van middellijn tot hoekletter. Verruimen nu een volledige lijn. Schoudervoor zit er denk ik ook bij. Ook andere voltes dan de standaard 20m.
Vanaf M en hoger heb je dan de rest.
_San87_ schreef:Ziet er super uit, Kath . Rêve is een knapperd.
Je zou eventueel ook een merrievlecht kunnen maken ipv knotten .