Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-22 23:21

Hoi,

Vorige week was het niet alleen NK, maar in België was het ook BK dressuur in het prachtige complex Azelhof te Lier.
Sinds dit jaar staan er 600 vaste stallen met automatische drinkbakken. Echt pure luxe!

Het BK biedt ook de kans om deel te nemen aan een “cup”. Drie reeksen waar iedereen van dat niveau aan mag deelnemen, gaande van niveau 4 (Z2 - ZZL) tot intermediaire 2.
Ik besloot om deel te nemen aan de diamant cup, dus niveau 4. Het ging mij vooral om de ervaring en om een dergelijke fantastische organisatie ook eens mee te maken. Durena is nog nooit op meerdaagse geweest, dus spannend genoeg voor ons beide.

Concourskast heb ik gelukkig mogen lenen van een lieve vriendin, een camper heb ik van mijn buren mogen lenen en de rest van mijn dierentuin thuis werd goed opgevangen door verschillende mensen. Zo vertrok ik op dinsdag richting Lier. Wij waren met 42 in onze reeks, met namen als Tommie Visser en Jorinde Verwimp, weet je dat je al niet mee doet voor de top 10 :P
Ik was werkelijk omver geblazen van de accommodatie! Alles piekfijn in orde, de rijbanen, stallen, parking, stewards, secretariaat, stal-manager, …. Alles super!
Ik heb Durena op dinsdag fijn kunnen losrijden en laten stappen in de verschillende ringen. Ook zij was onder de indruk, niet alleen van de omgeving, maar ook van sommige kastelen van paarden die voorbij komen.
Woensdag ochtend ging de wekker normaal om 7u, maar om 6u begon er al een graafmachine naast de parking, dus dan maar opstaan.
Ik moest ‘s morgens rijden, in de inrijring was ze super heet en ik had moeite met ze onder controle te houden. Eens in de wedstrijdring, begon ze te hinniken en ze sloeg tilt. Ze bleef de hele proef hinniken en de spanning bouwde op tot… boem.. staken :\
De proef ging al slecht, dus dit was niet ideaal.
Uitslag en gevoel snel vergeten en op naar donderdag.. maar eerst in de namiddag nog helpen met schrijven. Altijd leerzaam en heel erg leuk om te doen!!!
‘S avonds heb ik ze toch nog eens gereden, maar ze was werkelijk een tikkende tijdbom. Heel erg heet en ik wou ze ook niet laten verzuren tegen donderdag, dus zo positief mogelijk geëindigd.
Donderdag ochtend heel uitgebreid gaan stappen met haar en dan is ze de rust zelve. Om half 2 in de ring en iedereen was al in paniek, achter de ring zijn graafmachines en trilplaat machines aan het werk. Sommige paarden schrokken zich te pletter, ik probeerde er niet aan te denken en de focus op de oefeningen te leggen.
De proef ging al beter (lees zonder extra oefeningen) maar ze was heel dicht bij het opstijgen naar de maan. :P Zooooooo heet. Maar de machines stoorden haar dan weer helemaal niet.
Donderdag middag heeft ze de hele tijd geslapen, is ook vermoeiend, de dramaqueen te spelen :P Donderdagavond nog een lekkere wandeling met massage en stretchen.
Vrijdag is rustdag, dus in de voormiddag beetje los gereden ( met peper in haar gat ) en de rest van de dag afgewisseld tussen schrijven/paard masseren/wandelen/stretchen.
Zaterdag moet ik al vroeg de consolation finale rijden, maar heb ze 5 minuten aan het halster, aan de longe laten lopen. Ik dacht, als je nu nog een ei hebt, laat ze dan maar vliegen :)
Daarna opgezadeld en bij het losrijden was ze wonderbaarlijk ontspannen!!
Bijzonder moment ook voor mij, mijn ouders waren op bezoek vanuit Spanje en hadden mij al meer dan 20jaar niet meer te paard gezien!
De proef ging zeker niet slecht, tot de laatste diagonaal. Daar ontploft ze weet, wat de percentage drukt.
Maar wat ben ik blij en trots deze ervaring te hebben mee gemaakt!! De punten gingen in stijgende lijn, wij hebben enorm veel geleerd en ik heb echt een week lang in een droomwereld geleefd.

Kijk mee en geniet


Afbeelding
Aankomst en installeren


Afbeelding
Klaar!


Afbeelding
Toch een goed momentje in de eerste proef


Afbeelding
Close up


Afbeelding
Dag twee, de spanning is er bij mij vanaf


Afbeelding
Focus in de proef


Afbeelding
Dit kan ze als de beste!!


Afbeelding
Daar achter waren de graafwerken


Afbeelding
De hele familie bij elkaar. Bedankt zus, voor de (meeste) foto’s !


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatste proef


Afbeelding
Happy faces


Afbeelding
Happy horse bij thuiskomst

LuffB

Berichten: 1309
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:56

Wat leuk om zo mee te kunnen lezen met jullie week. Beide mooie ervaringen opgedaan en op naar de volgende avonturen!

Flevolander

Berichten: 3887
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:16

Mooie combinatie zijn jullie, en zo te lezen mooie ervaringen opgedaan daar ! Suc6 en op naar de volgende meerdaagse!

Autumnn

Berichten: 8268
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:22

Wat tof om dat mee te mogen maken! Dat is al een hele overwinning op zich :)
Mooie (en dierbare) foto’s zitten er tussen!

vur

Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:44

Het is een ervaring om nooit meer te vergeten, dit heb je maar mooi meegemaakt en je kunt trots op jezelf zijn!

roosje78

Berichten: 2286
Geregistreerd: 10-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:08

Wat gaaf om dit mee te maken! Super mooie foto's! Geniet van deze ervaring en op naar volgend jaar!

Lieuwkje_90

Berichten: 2290
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:32

Je mag meer dan trots zijn op wat je al bereikt hebt! Deze ervaring neemt niemand je nog af.
Hopelijk kunnen we volgend jaar samen gaan ;)

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 10:47

Dank jullie wel !!!!
Het was echt een onvergetelijke ervaring!!

Balko

Berichten: 1149
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 07:31

Wat super gaaf! En ook een fijn paard zeg!

lletam

Berichten: 670
Geregistreerd: 14-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:23

Knap gedaan! Super ervaring lijkt me

Donnatella

Berichten: 445
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:26

Heel goed gedaan!
En wat een mooie foto's als herinnering. Vooral die met de familie is erg mooi en eentje om te koesteren. :)

gonniee
Berichten: 532
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:29

Wat tof om daar mee te rijden!

LR1988
Berichten: 53
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 20:32

Wauw! Jullie zijn zo'n mooie combinatie!!!

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-22 21:40

Dank jullie wel, allemaal!!!
Wat fijn om uitgelicht te zijn +:)+

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 22:26

Ah wat leuk dat je in uitgelicht staat!
Heb het natuurlijk via fb kunnen volgen maar je mag trots zijn want je hebt het toch maar gedaan en je blijft knokken met dat paard waar ik alleen maar bewondering voor heb. Een moment om te blijven koesteren.

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:55

Wauw, hele bijzondere foto’s en ook een hele bijzondere ervaring als ik het zo lees, ik kan me goed voorstellen dat dit inderdaad dagen waren om nooit meer te vergeten! :wow:

Ik ben door alle fototopics aan het bladeren voor inspiratie om het tekenen weer een beetje op te pakken, en de mooie compositie van de foto’s gecombineerd met Durena’s stoere uitstraling spraken mij toch erg aan. Dus maar even de tekentablet erbij gepakt voor een schetsje… :D


Afbeelding

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 20:14

Equikitt schreef:
Wauw, hele bijzondere foto’s en ook een hele bijzondere ervaring als ik het zo lees, ik kan me goed voorstellen dat dit inderdaad dagen waren om nooit meer te vergeten! :wow:

Ik ben door alle fototopics aan het bladeren voor inspiratie om het tekenen weer een beetje op te pakken, en de mooie compositie van de foto’s gecombineerd met Durena’s stoere uitstraling spraken mij toch erg aan. Dus maar even de tekentablet erbij gepakt voor een schetsje… :D


[ [url=m/rKAcub.png]Afbeelding[/url] ]



Wauw zeg!!!
Dankjewel, wat mooi <3

Durena komt zo heel mooi over!!! Super lief zeg!!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:38

Wat een mooie ervaring en ook mooi om te lezen dat je alles wat er gebeurde als leermoment meeneemt. Ik vind je paard erg mooi en jou er heel netjes op zitten.

Anoniem

Re: Ons eerste BK ! Wat een avontuur !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:56

Goed gedaan!!
De ervaring op zich is al ontzettend kostbaar, en je hebt zo te zien toch echt wel mooie dingen neergezet hoor! :)

Ik was er ook als toeschouwer, inderdaad een droomwereld!

Equikitt

Berichten: 96
Geregistreerd: 04-02-20
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:12

webster543 schreef:
Equikitt schreef:
Wauw, hele bijzondere foto’s en ook een hele bijzondere ervaring als ik het zo lees, ik kan me goed voorstellen dat dit inderdaad dagen waren om nooit meer te vergeten! :wow:

Ik ben door alle fototopics aan het bladeren voor inspiratie om het tekenen weer een beetje op te pakken, en de mooie compositie van de foto’s gecombineerd met Durena’s stoere uitstraling spraken mij toch erg aan. Dus maar even de tekentablet erbij gepakt voor een schetsje… :D


[ [url=m/rKAcub.png]Afbeelding[/url] ]



Wauw zeg!!!
Dankjewel, wat mooi <3

Durena komt zo heel mooi over!!! Super lief zeg!!


Graag gedaan! :) Ze is ook echt wel een prachtig model, heel leuk om even een kleine studie van te doen! Ik ben blij dat ik haar een beetje recht heb gedaan. :o