Honestas Kaiser Karl aan het werk

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_vD

Berichten: 133
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Honestas Kaiser Karl aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 15:53

Hoi allemaal,

Ik denk dat bijna iedereen knappe Honestas Kaiser Karl (Kaika) nog wel kent. Hij is een inmiddels 7 jarige Frederiksborger ruin van ruim 1,70 hoog (ik denk dat hij inmiddels wel richting de 1,73 gaat). Gisteren heeft een stalgenootje(https://www.facebook.com/groups/199796246859582) foto's gemaakt tijdens het rijden met Kaika!
De afgelopen periode hebben we vooral veel buitenritten gemaakt maar als ik hem dan in de bak pak is het een feestje om met hem bezig te zijn. Zadelmaker is maandag ook weer langs geweest. De laatste keer was november en hij was echt weer behoorlijk gegroeid, meneer was al een behoorlijke tank maar is nu echt een kast aan het worden!
Gisteren had ik behoorlijk wat paard onder mij := , Kaika was lekker voorwaarts en zag alle vogeltjes vliegen maar dat is tegelijk ook wat ik zo leuk aan hem vind! Galop is echt nog extreem lastig voor hem. Dit pakken we ook alleen mee als hij goed voelt en ik het gevoel heb dat we er ook echt wat aan hebben. Verder oefenen we dit veel aan de longe maar het is wel al heel erg vooruit gegaan! Zelf moet ik er echt aan denken dat mijn hand niet te zacht wordt (ja dat kan ook nog). Ik heb de teugels altijd heel los in mijn handen vast en vaak als mijn paarden dan mijn hand opzoeken ga ik heel netjes met mijn lijf/handen mee naar voren waardoor ze mijn hand niet aan kunnen nemen... Puntje van verbetering maar oh zo lastig 8)7
Zoals jullie kunnen zien valt er nog meer dan genoeg te verbeteren maar ik ben toch zo trots op mijn knappe (7 jarige) puppy <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh kijk een mens, dat zie ik natuurlijk niet elke dag _O-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Neusriem lijkt heel laag te zitten maar dit komt vooral omdat hij zo los zit. Er passen zeker 5 vingers tussen de neuriem en daardoor valt hij iets naar beneden

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 16:09

Leuk paard, leuke set.

Maar: denk aan je binnenhand. Ik weet natuurlijk niet aan de hand van een foto wat er eerder kwam, of hij omhoog komt of dat jij je binnenhand naar beneden drukt, maar de oplossing is hetzelfde. Je binnenhand naar voren meegeven, opvangen op de buitenteugel, span je buikspieren aan zodat je een onverwachte beweging daar kan opvangen, schouders laten vallen, onderarmen dragen, bovenarm los. Je binnenhand mag nooit terugwerken (je buitenhand eigenlijk ook niet, maar is minder erg).
Voordeel is dat als jij je buikspieren aanspant, hij je nooit mee naar voren kan trekken, en jij met een losse schouder en stabiele onderarm ook een stabiele verbinding aan kunt bieden. Dan kun je zacht blijven maar je bent wel stabiel, en je paard kan dan ook de hand aannemen. Maar de verbinding werkt pas echt fijn als jij kunt opvangen, zacht blijft in je handen, maar er wel een stabiele 'kern' is om het zo maar te zeggen.

Ik vind het een super leuk beeld, heel vriendelijk :)

Desi_2409

Berichten: 906
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Honestas Kaiser Karl aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 08:27

Wat een goede tips Avalanche, die neem ik mee voor mezelf, want ik heb hetzelfde probleem als TS. Teveel meegaan in de hand, zodat paard teugel niet aan kan nemen en ook teveel met binnenhand willen doen.

Leuk paard TS, jullie zijn een mooie combinatie!

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Honestas Kaiser Karl aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 11:58

Graag gedaan, gebruik ze vooral :D

Rubs

Berichten: 549
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Honestas Kaiser Karl aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 12:39

Wat een vriendelijk beeld, best lastig met al die prikkels rond de rijbaan, en tof dat je zo afwisselend met hem bezig bent. Ik doe dat ook, voor teveel ruimte geven zodra hij loslaat, haha blijven oefenen.

Wranglerbutt

Berichten: 10415
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:04

Wat een gaaf paard is het toch <3

Mariska_vD

Berichten: 133
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 14:25

Avalanche schreef:
Leuk paard, leuke set.

Maar: denk aan je binnenhand. Ik weet natuurlijk niet aan de hand van een foto wat er eerder kwam, of hij omhoog komt of dat jij je binnenhand naar beneden drukt, maar de oplossing is hetzelfde. Je binnenhand naar voren meegeven, opvangen op de buitenteugel, span je buikspieren aan zodat je een onverwachte beweging daar kan opvangen, schouders laten vallen, onderarmen dragen, bovenarm los. Je binnenhand mag nooit terugwerken (je buitenhand eigenlijk ook niet, maar is minder erg).
Voordeel is dat als jij je buikspieren aanspant, hij je nooit mee naar voren kan trekken, en jij met een losse schouder en stabiele onderarm ook een stabiele verbinding aan kunt bieden. Dan kun je zacht blijven maar je bent wel stabiel, en je paard kan dan ook de hand aannemen. Maar de verbinding werkt pas echt fijn als jij kunt opvangen, zacht blijft in je handen, maar er wel een stabiele 'kern' is om het zo maar te zeggen.

Ik vind het een super leuk beeld, heel vriendelijk :)


Dankjewel! Ik ga er eens mee aan de slag! Het is echt een slechte gewoonte geworden maar gelukkig gaat het als steeds beter!


Rubs schreef:
Wat een vriendelijk beeld, best lastig met al die prikkels rond de rijbaan, en tof dat je zo afwisselend met hem bezig bent. Ik doe dat ook, voor teveel ruimte geven zodra hij loslaat, haha blijven oefenen.


Dankjewel! Wat een super lieve reacties! Was stiekem best bang om een rijtopic te maken. Wij staan gestald bij een manege en de buitenbak is aan het parkeerterrein dus inderdaad echt altijd prikkels. Gelukkig reageert hij er weinig op. Kijkt wel overal naar maar schrikt nergens van. Mijn andere daar in tegen :')

Avalanche

Berichten: 16330
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Honestas Kaiser Karl aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 19:56

Niet bang zijn. Ik doe mijn best altijd tips te geven waar je ook echt wat me kan :)

En ik vind het super leuk om dan weer nieuwe topics te zien :D