Een droom oefen debuut met Chiko!

Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DemiSisa

Een droom oefen debuut met Chiko!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 08:48

Hallo!

Afgelopen 19 maart hadden Chiko en ik onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd. Een paar weken daarvoor kwam mijn instructrice met de mededeling dat ze ons daarvoor opgegeven had. Hartstikke spannend, maar toen de knop eenmaal om was had ik er enorm veel zin in! Ik heb Chiko intussen bijna 8 maanden en thuis trainen we langzaam richting M niveau. Mijn instructrice weet dat ik dit jaar mijn BE rijbewijs hoop te halen en dan hoop officieel te kunnen gaan starten, daarom durfde ze het aan ons op te geven.

Chiko heeft in het verleden vaker wedstrijden gelopen, dat was duidelijk te merken doordat hij de nieuwe locatie alleminst spannend vond. Ik daarentegen vond het wel spannend. Dat zorgde ervoor dat ik toch weer meer in m'n eigen valkuilen trapte, zoals teveel op mijn binnenhand rijden. Nog meer op bedacht zijn dus. :)

Foto's van de proeven & losrijden staan door elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn favoriete foto, deze gaat absoluut uitvergroot een plekje op mijn kamer krijgen! <3
Afbeelding

De foto's zijn gemaakt door mijn beste vriendin die graag bij ons oefen debuut wilde zijn. Ik heb toestemming van haar om de foto's in dit topic te plaatsen!

Ondanks de spanning, wat kleine slordigheidjes en het feit dat Chiko in de tweede proef echt wel moe was, hebben we toch heerlijk kunnen rijden. De punten waren daar ook naar: 194,5 en 200 punten, waarmee we 2x een 1e prijs mee naar huis namen. Onwijs trots op mijn knappe paard! :D

Bedankt voor het kijken :)

Groetjes, Demi

justkid

Re: Een droom oefen debuut met Chiko!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:10

Wat leuk! goed dat je instructrice je heeft opgegeven, had ze toch wel heel goed gezien dat jullie dat zouden kunnen. Gefeliciteerd!
Knap paard hoor.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:25

ziet er mega vriendelijk gereden uit! succes straks met het officieel starten, dat gaat zeker goed komen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 14:05

Leuk hoor, zo'n oefenwedstrijd! Je kan wel een beetje aan je lichaamshouding zien dat je het wel een beetje spannend vond, maar dat wordt vast beter als je meer kilometers gaat maken. Zo te zien kwam je er in je tweede proef achter dat je paard zijn beenbeschermers nog om had ? Daarin moet je ook maar denken.. leermomentje voor als je straks voor het eggie gaat! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:05

Flevolander schreef:
Je kan wel een beetje aan je lichaamshouding zien dat je het wel een beetje spannend vond, maar dat wordt vast beter als je meer kilometers gaat maken.

Haar paard kijkt daarentegen met een blik ' Geen zorgen, doen we ff' :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:38

Super leuke foto's! Al zeg ik het zelf <<)

Top combinatie jullie twee! Ik ben benieuwd wat de toekomst jullie gaat brengen!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:07

Nielojram schreef:

Die gedachte had ik ook, dus lekker op hem vertrouwen dan komt het helemaal goed!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 12:56

Onwijs bedankt voor alle fijne en lieve reacties! :D

Flevolander schreef:
Leuk hoor, zo'n oefenwedstrijd! Je kan wel een beetje aan je lichaamshouding zien dat je het wel een beetje spannend vond, maar dat wordt vast beter als je meer kilometers gaat maken. Zo te zien kwam je er in je tweede proef achter dat je paard zijn beenbeschermers nog om had ? Daarin moet je ook maar denken.. leermomentje voor als je straks voor het eggie gaat! +:)+

Klopt, helemaal vergeten dat die nog om zaten. Dus inderdaad een leermomentje, maar dit is zo'n ding: dat gaat 1x fout en daarna nooit weer :D

Nielojram schreef:
Flevolander schreef:
Je kan wel een beetje aan je lichaamshouding zien dat je het wel een beetje spannend vond, maar dat wordt vast beter als je meer kilometers gaat maken.

meggiemeg schreef:
Nielojram schreef:

Die gedachte had ik ook, dus lekker op hem vertrouwen dan komt het helemaal goed!

Dat is helemaal waar. Mijn beste vriendin (Flubberboot die hierboven reageerde) zei pas nog dat ze het zo grappig vond dat ik spanning had, maar doordat Chiko echt liet blijken van 'kom op, dit gaan we gewoon samen doen!' ik overduidelijk ook minder spanning had. Dus ik moet inderdaad lekker op hem vertrouwen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:03

Wat een leuk paard. Veel plezier samen!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:23

Super fijn beeld al zeg ;) Probeer wel op je kont te blijven zitten met het galop gedeelte en je handen netjes bij elkaar te houden :) Snap dat het spannend was hihi :P

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 16:58

Bedankt beide!

En R_emkee klopt inderdaad. Zodra ik meer achterover ga zitten (of nouja, zo voelt het voor mij, in werkelijkheid ga ik dan recht zitten), kan ik veel makkelijker op mijn kont zitten. Maar dat vergeet ik dus nog wel eens. Galop blijft onze moeilijkste gang :P