Afgelopen 19 maart hadden Chiko en ik onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd. Een paar weken daarvoor kwam mijn instructrice met de mededeling dat ze ons daarvoor opgegeven had. Hartstikke spannend, maar toen de knop eenmaal om was had ik er enorm veel zin in! Ik heb Chiko intussen bijna 8 maanden en thuis trainen we langzaam richting M niveau. Mijn instructrice weet dat ik dit jaar mijn BE rijbewijs hoop te halen en dan hoop officieel te kunnen gaan starten, daarom durfde ze het aan ons op te geven.
Chiko heeft in het verleden vaker wedstrijden gelopen, dat was duidelijk te merken doordat hij de nieuwe locatie alleminst spannend vond. Ik daarentegen vond het wel spannend. Dat zorgde ervoor dat ik toch weer meer in m'n eigen valkuilen trapte, zoals teveel op mijn binnenhand rijden. Nog meer op bedacht zijn dus.
Foto's van de proeven & losrijden staan door elkaar.
En mijn favoriete foto, deze gaat absoluut uitvergroot een plekje op mijn kamer krijgen!
De foto's zijn gemaakt door mijn beste vriendin die graag bij ons oefen debuut wilde zijn. Ik heb toestemming van haar om de foto's in dit topic te plaatsen!
Ondanks de spanning, wat kleine slordigheidjes en het feit dat Chiko in de tweede proef echt wel moe was, hebben we toch heerlijk kunnen rijden. De punten waren daar ook naar: 194,5 en 200 punten, waarmee we 2x een 1e prijs mee naar huis namen. Onwijs trots op mijn knappe paard!
Bedankt voor het kijken
Groetjes, Demi