PRE Aurelia op wedstrijd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Anoniem

PRE Aurelia op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:15

Ik kan er heel veel woorden aan vuil maken maar ik ben gisteren, 2 maanden na een lelijke val van mijzelf van de trap, op (oefen)wedstrijd van mijn eigen vereniging geweest.

Van te voren heb ik dus 2 maanden nauwelijks kunnen rijden, ik zit er eigenlijk pas sinds deze week weer fatsoenlijk op.

Aurelia is een PRE van 6 jaar, we zijn net een jaar dressuurmatig bezig maar het is echt een heel fijn, stabiel en leergierig paard.

Ze vind alleen in de ring zijn nog erg spannend, evenals alleen op het inrijdstukje :=
Daarin mogen we beide meer ontspanning (en dus lengte in haar lijf) gaan vinden, km's maken dus.

Losrijden:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

En toen de ring in:
4.
Afbeelding
Dit was 1 van de rechte lijnen, dat vind Aurelia echt heel moeilijk, ze denkt heel graag mee en begint dan dus al met wijken of schouder voor of iets dergelijks. Dus iets minder aan de zijgangen oefenen en iets meer recht uit :+

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
De galop ging echt belachelijk goed, 3 maanden geleden was ze daar nog vol onbalans in maar die lijkt ineens verdwenen.

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

En onze proef:

Ik had erop gerekend zo ongeveer in de middenmoot te eindigen, het was dan ook een mooie verrassing om ineens bij de prijsuitreiking te horen dat ik een gedeelde 3e plaats te pakken had. Ik heb een halster en een tegoedbon gewonnen!

Tijd voor officiële wedstrijden denk ik zo :=

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: PRE Aurelia op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:22

Gefeliciteerd met de 3e plek.

De spanning die je noemt is inderdaad nog goed te zien. Van mij zou er meer ontspanning in het geheel mogen komen en zou jij als amazone je hand veel meer mee mogen blijven geven.

In ieder geval veel succes en blijf km maken met elkaar

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:23

Ondanks de spanning die op je gezicht staat, super netjes neergezet. Complimenten! :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:24

Het was ontzettend leuk om bij te zijn Jolijn! Jullie zijn een topduo en het is echt een genot om te zien hoe vriendelijk en prettig jullie rondrijden. Je weet het: we komen met liefde vaker groomen :D

Als zowel jij als paard straks iets meer ontspant en gaat rijden zoals je thuis ook kunt, dan komt er ook meer rust in de proef en dan zullen jullie helemaal gaan shinen <3

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:28

Zitten heel mooie stukken tussen, lekker op officiele wedstrijd gaan ja!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:29

Het ziet er zeker niet slecht uit! Zonde van de spanning, jullie zien er uit als een leuk team die al erg fijn rijden. Gefeliciteerd met je derde plek, je hebt hem verdient!
Hopelijk geen pijn meer van de val?

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:31

Wat supergoed van je <3 En Aurelia is wel echt een volwassen paard geworden! Echt geen jonkie meer te noemen, haha.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:34

Ik vind persoonlijk dat je er rechter op zit dan dat ik ooit gezien heb qua topics! Dus zeker vooruitgang.

Ben het met ynskek eens qua hand. Die mogen echt een heel stuk omhoog!

Gefeliciteerd met je punten.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:35

Ik had een heel verhaal getypt en nu is het weg. Inderdaad meer je hand voor je gaan dragen. Nu oog je erg streng met vooral je binnenhand.

En wees iets zuiniger met je binnenbeen. Ze heeft inderdaad te weinig lengtebuiging (ik mis daarin ook iets voorbereiding van de wendingen) maar doordat je lange benen hebt ligt jouw been snel ver naar achter en dan gooit ze haar achterhand naar buiten. Dus meer begrenzen en goed opletten dat je binnenbeen niet stiekem naar achteren gaat als je een hulp geeft.

Maar zeker die startkaart aan gaan vragen hoor. Als het zo lukt zonder lekkere voorbereiding dan komt het met voorbereiding helemaal goed. En gefeliciteerd met je prijs!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:53

Dit is rij ITP en niet HAW toch ivm tips en advies wat gegeven wordt? In ieder geval jullie zijn een leuke en vriendelijke combinatie en prachtige bruin/creme set zo <3 mooie fotos en lekker bezig *\o/*

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:46

Ziet er heel goed en vriendelijk uit. Wel zou ik je handen nog wat meer naar boven/voor je zien en minder spanning op die binnenteugel :D
Probeer meer te richten op die ontspanning, dan gaat het helemaal goedkomen met jullie.
Jullie zijn een mooi duo <3

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:13

Volgens mij zijn jullie echt heel leuk samen! En je setje is echt ontzettend stijlvol. Super om te zien! Enne paardrijden gaat vooral om samen plezier maken hè? :j Gewoon lachen om het meedenken en weer door. Jullie doen het maar mooi even!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:24

Ahh wat een heerlijk positief stukje!gefeliciteerd met je prijs
,lekker die startkaart aan gaan vragen, en blijf genieten van de trainingen en kleine succesjes, die zijn uiteindelijk belangrijker dan de momentopname op ch. SUcces samen

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 16:56

Ze is een plaatje om te zien :j vind jullie uitrusting ook erg chique zo!

Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:02

fenijro_tani schreef:
Het ziet er zeker niet slecht uit! Zonde van de spanning, jullie zien er uit als een leuk team die al erg fijn rijden. Gefeliciteerd met je derde plek, je hebt hem verdient!

Muah heel fijn kan ik nog niet zitten :+
Maar vergeleken met 2 maanden geleden mag ik niet klagen.

Mijn spanning kruipt inderdaad met name meteen in mijn ellebogen, daar mag veel meer lucht in komen. Is een overblijfsel van mijn angstige periode _O-

Mijn binnenbeen is met name rechts, dat is krachtverlies na een heupbreuk 10 jaar geleden. Dus daar moet ik voor het oog harder in komen voor hetzelfde resultaat omdat ik zeker met mijn bovenbeen minder hulpen kan geven. Ik ben nog in dubio of ik bijvoorbeeld dispensatie ga aanvragen om altijd door te mogen zitten.

Ik denk dat jullie nog wel meer wedstrijdplaten van ons gaan tegenkomen :D

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:04

Robijntjah schreef:
fenijro_tani schreef:

Muah heel fijn kan ik nog niet zitten :+
Maar vergeleken met 2 maanden geleden mag ik niet klagen.

Mijn spanning kruipt inderdaad met name meteen in mijn ellebogen, daar mag veel meer lucht in komen. Is een overblijfsel van mijn angstige periode _O-

Mijn binnenbeen is met name rechts, dat is krachtverlies na een heupbreuk 10 jaar geleden. Dus daar moet ik voor het oog harder in komen voor hetzelfde resultaat omdat ik zeker met mijn bovenbeen minder hulpen kan geven. Ik ben nog in dubio of ik bijvoorbeeld dispensatie ga aanvragen om altijd door te mogen zitten.

Ik denk dat jullie nog wel meer wedstrijdplaten van ons gaan tegenkomen :D

Beterschap dan nog!
Dispensatie kan ik niet over meepraten, geen ervaring mee (gelukkig).
Nou ik mag toch wel verwachten dat er wedstrijd platen komen, ik zie graag meer foto's tegemoet 8-)

Edit: uitgelicht, gefeliciteerd!

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:52

Wat rij je haar netjes! Mooie combi samen, en met meer kilometers maken komt die spanning vast helemaal goed :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:11

netjes maar inderdaad gespannen. Geef haar meer lucht en volgens mij kijk je ontzettend veel naar de hals ipv vooruit. Als je vooruit kijk rijd je automatisch meer op gevoel en komt er ook meer ontspanning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:57

Muurp
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:59

Wat een vooruitgang alweer Jolijn! <3 Knap stel!
Je bent je iig bewust van je spanning, kleine stapjes, jullie komen er wel!

''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:46

Kinke schreef:
netjes maar inderdaad gespannen. Geef haar meer lucht en volgens mij kijk je ontzettend veel naar de hals ipv vooruit. Als je vooruit kijk rijd je automatisch meer op gevoel en komt er ook meer ontspanning

Precies dat :j
Ga lekker door, dit komt helemaal goed!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 10:51

De foto’s doen jullie eigenlijk geen goed. Het filmpje kijken is zeker de moeite waard!
Wat een fijn stabiel beeld. Ik gok dat jullie echt wel flink gaan scoren op stabiel en correct rijden.
Spanning is wel te zien, maar ach, dat is een kwestie van kilometers maken. Vooralsnog vind ik het een heel fijn beeld om naar te kijken.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:14

absque_dubio schreef:
De foto’s doen jullie eigenlijk geen goed. Het filmpje kijken is zeker de moeite waard!
Wat een fijn stabiel beeld. Ik gok dat jullie echt wel flink gaan scoren op stabiel en correct rijden.
Spanning is wel te zien, maar ach, dat is een kwestie van kilometers maken. Vooralsnog vind ik het een heel fijn beeld om naar te kijken.

Thanks, wat een leuk compliment :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:59

Ik vind jullie heel knap samen! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:20