Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58332
Geregistreerd: 24-02-04

Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 14:42

Rêve is een inmiddels 8 jarige merrie die een relatief lang moederschapsverlof gehad heeft. Ondanks dat ik nog zo gedramd had op een merrie gaf ze me in mei een prachtige zoon die zoveel meer is dan ik me had durven wensen dus dat slurfje wil ik haar wel vergeven. Ze heeft alle tijd gekregen om haar zoon netjes op te voeden en moeder te zijn. Nadat zoonlief "op kot" ging kwam er een zondvloed en zodoende is Rêve eigenlijk pas sinds een tweetal maanden echt weer aan het werk. :+ Een deel van die periode zaten we met een extreem natte piste waardoor het hoofdzakelijk aquatraining was ipv echt werken maar goed, conditie kreeg ze er wel van. :+ (Mijn paarden zullen nooit stuk gaan van het harde werken. _O-)

Rêve is een prachtige lieve merrie met een handleiding. Zolang je je aan haar contract houdt is het het meest intelligente, loyale, werkwillige paard dat je je kan voorstellen. :+:
Momenteel zijn we vooral bezig met conditie op bouwen, tempowisselingen, wat wijken en in galop stilaan de volte verkleinen nu de piste weer droog genoeg ligt dat dat mogelijk is. Rêve is een paard met heel veel kracht (een behoorlijke buldozer) en wordt dus zo licht mogelijk gereden maar ze wordt ook tegen zichzelf beschermd waardoor ik wat trager ga dan wellicht mogelijk is. Maar ik wil van haar kunnen genieten tot ze de 20 gepasseerd is en heb geen ambitie om verder dan provinciaal te gaan dus we hebben sowieso alle tijd.

Ik zelf heb wat fysieke issues. Indien gewenst wil ik daar wel wat uitleg over geven maar ik denk dat deze inmiddels wel vrij "bekend" zijn op bokt.


1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
6Afbeelding
7Afbeelding
8Afbeelding
9Afbeelding
10Afbeelding
11Afbeelding
12Afbeelding
13Afbeelding
14Afbeelding
15Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 15:42

Jullie zijn een leuk stel samen! Ziet er heel vriendelijk uit. En ze ziet er al goed uit zeg :)

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:19

Ik vind het er ook heel vriendelijk uitzien. Jullie blijven een prachtige combi. <3

Neon

Berichten: 5005
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:53

<3 knapperds jullie 2

Century

Berichten: 6077
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:20

Enige tip die ik zo kan geven is meer vooruit kijken (iets wat ik ook heel moeilijk vind).
Ziet er netjes en vriendelijk uit!

office
Berichten: 902
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 09:30

Prachtige kleur heeft je paard .

loopjeloopje
Berichten: 36
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:59

Erg MOOI! <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 58332
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 13:52

fenijro_tani schreef:
Jullie zijn een leuk stel samen! Ziet er heel vriendelijk uit. En ze ziet er al goed uit zeg :)

Ze heeft weinig geleden van haar dracht en zoog periode. :D Joy was thans best een dikbil dus ook hij heeft niks tekort gehad. :+:

Heb haar een paar keer aan de longe gehad voor ik er op kroop maar daar vinden we allebei niks aan dus uiteindelijk maar gewoon er op gaan zitten en zo opgebouwd. :D

Maar ze is ook in de dracht niet echt rond geworden dus kwa figuur had ze niet veel dat weg getraind moest worden. :+:


Century schreef:
Enige tip die ik zo kan geven is meer vooruit kijken (iets wat ik ook heel moeilijk vind).
Ziet er netjes en vriendelijk uit!

Vooral in de zomer vind ik dat moeilijk, ik zit vaak in de schaduw te kijken (bij gebrek aan spiegels.) := doe jij dat ook?

Century

Berichten: 6077
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:07

Ik zit altijd te kijken naar het hoofd, zeker als ik bezig ben met buigen en stelling e.d. Omdat ik wil zien wat er gebeurt. Ik mag alleen stiekem kijken, zegt mijn instructrice :P. Verder moet je het vooral voelen. Ik ga ook erg voorover zitten als ik naar beneden kijk, en zit gelijk rechter als ik weer vooruit kijk (en paard gaat gelijk beter lopen).
Maar ik vind dat ook heel moeilijk!
Ik rijd eigenlijk alleen binnen (met spiegels), maar ik kijk eigenlijk nooit in die spiegels :+ wel een goede, eigenlijk.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:39

Sta je dan met twee topics op de VN! +:)+
Ik vind het in beiden topics mooie plaatjes en hele leuke pony's.

neile

Berichten: 2016
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:20

Wat een vriendelijk, zacht beeld.

Rocamor

Berichten: 11112
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:35

Je hebt toch wel een printserver gemaakt, nu beide paarden op de voorpagina staan?

Rêve wordt steeds meer een buffel. In elk geval zo onder jou.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:54

Oh wauw,wat een leukerd heb je daar ook.

Ik vind de manen ook zo prachtig - ik ben ook een mens van lange manen,- :o

Ga je de manen inkorten of laat je ze zo?

Qua foto's,waar ik gisteren op reageerde,dat paard lijkt het makkelijker voor jou te doen. Deze lijkt alsof je er iets meer om moet vragen maar ook met deze ben je een prachtig plaatje. :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 58332
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 00:31

Century schreef:
Ik zit altijd te kijken naar het hoofd, zeker als ik bezig ben met buigen en stelling e.d. Omdat ik wil zien wat er gebeurt. Ik mag alleen stiekem kijken, zegt mijn instructrice :P. Verder moet je het vooral voelen. Ik ga ook erg voorover zitten als ik naar beneden kijk, en zit gelijk rechter als ik weer vooruit kijk (en paard gaat gelijk beter lopen).
Maar ik vind dat ook heel moeilijk!
Ik rijd eigenlijk alleen binnen (met spiegels), maar ik kijk eigenlijk nooit in die spiegels :+ wel een goede, eigenlijk.

Ga nou geen slechte gewoontes aanleren uit mijn topic he! _O- _O-


AlwaysH schreef:
Sta je dan met twee topics op de VN! +:)+
Ik vind het in beiden topics mooie plaatjes en hele leuke pony's.

:D Gaaf he!


neile schreef:
Wat een vriendelijk, zacht beeld.

dankjewel :+:


Daan13 schreef:
Oh wauw,wat een leukerd heb je daar ook.

Ik vind de manen ook zo prachtig - ik ben ook een mens van lange manen,- :o

Ga je de manen inkorten of laat je ze zo?

Qua foto's,waar ik gisteren op reageerde,dat paard lijkt het makkelijker voor jou te doen. Deze lijkt alsof je er iets meer om moet vragen maar ook met deze ben je een prachtig plaatje. :j

De bedoeling is van ze lang te laten. Er is blijkbaar een manier van knotten die ook met lange manen werkt en desnoods moet ik maar weer gaan oefenen met mijn hengstenvlecht. :+

Rêve is een stuk jonger en staat een stuk minder ver in training. Dus het is inderdaad allemaal een stuk minder "vanzelfsprekend". Ze heeft ook een heel ander karakter dan Sam. Waar Sam zijn ziel zou verkopen om het voor je te doen is Rêve meer van "En waarom zou ik dit voor jou doen?" Op zich wil ze echt wel voor je werken, maar ze heeft wat meer vragen dan Sam zeg maar. :+

Rocamor schreef:
Je hebt toch wel een printserver gemaakt, nu beide paarden op de voorpagina staan?

Rêve wordt steeds meer een buffel. In elk geval zo onder jou.


Ze is niet super groot maar het is echt een hele hoop paard... En dan moet ze nog echt in de spieren komen want dit is nog lang niet gespierd... :=
En ja... Stiekem wel! (de print screen. _O- )

Mars

Berichten: 33377
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 00:37

Ah jullie zijn zo’n tof stel!

Beiden dames met een mening van wat ik zo uit je topics mee krijg maar samen maken jullie een heel mooi team :j Rêve ziet er goed uit, wat langere manen staan haar prachtig!

itsmi

Berichten: 5048
Geregistreerd: 20-09-08

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 01:03

Ik vind dat jij Met jouw beperkingen 100% netter zit dan ik zonder fysieke beperkingen!
Oprecht heel netjes en vriendelijk , je hebt haar fijn aan het lopen!

Anoniem

Re: Rêve D'or uit moederschapsverlof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 08:00

Rijfoto's van jou en je paarden vervelen nooit: zo'n vriendelijk en fijn beeld vind ik altijd. Kan daar uren naar kijken. 8-)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58332
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 19:15

Mars schreef:
Ah jullie zijn zo’n tof stel!

Beiden dames met een mening van wat ik zo uit je topics mee krijg maar samen maken jullie een heel mooi team :j Rêve ziet er goed uit, wat langere manen staan haar prachtig!

:j We hebben allebei een vrij sterke mening ja. Ik weet dat, toen ze nog maar kort onder het zadel was, we eens aan het discussiëren waren (voor zover dat kan met een paard) tijdens het opzadelen. Mijn man kwam buiten, zag ons bezig. Dus ik keek op en hij stak zijn twee handen in de lucht in het universele "ik geef me over" gebaar en zei "nope, ik moei me niet met twee vrouwen die ruzie hebben." en wandelde rustig terug het huis in. _O- _O-

We hebben nu Showsheen ontdekt (van absorbine). Dat is één van de weinige ontklitters die haar manen en staart daadwerkelijk ontklit houden waardoor ze nu veel minder af breken. <3 het enige nadeel is wel dat ze heel veel vos en zwart in haar manen heeft waardoor ze vuil lijken... Maar witter dan dit worden ze gewoon niet... Ik zou haar eigenlijk echt eens moeten kleurtesten want ze heeft echt veel zwa in haar manen. De "binnenkant" van haar staart is echt gewoon zwart. Alleen de buitenste staartharen zijn wit met wat vos doorheen.


itsmi schreef:
Ik vind dat jij Met jouw beperkingen 100% netter zit dan ik zonder fysieke beperkingen!
Oprecht heel netjes en vriendelijk , je hebt haar fijn aan het lopen!

:o Dankjewel, nu gaat het weer iets beter. Al is Rêve nog net iets te lui op mijn been naar mijn zin waardoor ik mijn been niet mooi lang houd op haar (wat niet helpt maar goed, dat is dan de reflex een beetje.). Merkte nav deze foto's wel dat ik daar op moet letten als ik haar rijd. :j

Adelaide71 schreef:
Rijfoto's van jou en je paarden vervelen nooit: zo'n vriendelijk en fijn beeld vind ik altijd. Kan daar uren naar kijken. 8-)

:+: :+: