OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Moderators: Nicole288, balance, Dyonne, Sica, Neonlight, C_arola, Coby

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 10:38

Hey iedereen! wat is het lang geleden dat ik nog eens een topic heb geopend.. laat staan een rijtopic. Ik zit nu bijna 3 jaar in de VS dus excuseer mijn nederlands :') een van mijn voornemens dit jaar is weer meer actief zijn op bokt zodat ik mijn nederlands nog kan onderhouden _O-

Afgelopen jaren ben ik niet zo actief meer geweest met rijden, en in 2021 lag het al helemaal stil. Tot een paar maand geleden had ik een ad geplaatst in een facebook groep opzoek naar stalwerk voor een paar maand. Ik was eigenlijk helemaal niet op zoek naar rij mogelijkheden, ik wou gewoon terug tussen de paarden zijn.. maar de dag erop kreeg ik een telefoontje van iemand die wel wat hulp kon gebruiken met haar jong paard.
Ik kreeg het al benauwd :') ik had al meer dan een jaar niet meer gereden en iemand wil dat ik met haar 4-5 jarige aan de slag ga 8)7

Anyways, van het een kwam het ander en het klikt heel goed tussen ons (paard én eigenaar). De eerste paar weken hebben we veel grondwerk gedaan en dan zijn we met korte sessies onder het zadel begonnen. IK denk dat ze hem nu al 1,5 jaar heeft maar door haar slechte gezondheid heeft hij een paar maand maar heel weinig gedaan (en dan vooral rijden denk ik). Dus hij is echt nog puppy, maar hij is zo slim en leert heel snel bij. Hij is soms wel echt een heethoofd en maakt zich graag druk om dingen dus elke rit dat hij aan de luie kant is is een win :P

Meet Solo! 5yo OTTB uit Kentucky.
Afbeelding

Ik zal beginnen met een paar videos.







En vorige week heeft mijn vriend wat foto's genomen :)
imo vind ik het echt al een fijn beeld voor hoe lang we nog maar bezig zijn.
Mijn houding is verre van perfect.. ik zit ook graag wat korter voor nu omdat hij soms wel eens kuren heeft :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou dit heel graag een volgtopic willen maken maar ergens in begin april verhuis ik tijdelijk naar Oklahoma voor tornado seizoen dus zal ik een tijdje niet meer rijden.
An en ik hebben een tiktok opgezet waar we regelmatig posten, we doen 101 challenges in 2022 met Solo dus voor degenen die geinteresseerd zijn: https://www.tiktok.com/@solo_journey
Bedankt om te lezen <3
tips, kritiek, reacties zeker welkom.

gonniee
Berichten: 526
Geregistreerd: 26-04-21

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:44

Wat fijn om weer tussen de paarden te zijn! Ik heb zelf ook een aantal jaren niet gereden en toen weer opgepakt, zo heerlijk.
En ook leuk om te zien dat er weer eens een RIJ-ITP wordt geopend. Veel plezier nog samen!

Sherivey
Berichten: 9014
Geregistreerd: 06-11-15

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:45

Wat een gaaf dier heb je zeg! <3

Anoniem

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 10:47

Wat een leuk dier en wat heb je hem al lekker aan het lopen! :D Die Amerikanen zijn wel iets andere koek dan wat we hier in Europa hebben rondlopen aan OTTBs. :))

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 23:13

gonniee schreef:
Wat fijn om weer tussen de paarden te zijn! Ik heb zelf ook een aantal jaren niet gereden en toen weer opgepakt, zo heerlijk.
En ook leuk om te zien dat er weer eens een RIJ-ITP wordt geopend. Veel plezier nog samen!

Ik geniet meer van de simpele dingen nu, en wat ik vroeger super saai had gevonden vind ik nu juist heel leuk. <3


Mkango schreef:
Wat een leuk dier en wat heb je hem al lekker aan het lopen! :D Die Amerikanen zijn wel iets andere koek dan wat we hier in Europa hebben rondlopen aan OTTBs. :))

Jep, zeg dat wel _O-
Thanks!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:54

Heel leuk.

Maar waarom ligt het dekje zo ver naar voor? Bij mij liggen ze nooit over de schouder heen namelijk. :+

parnassia
Berichten: 844
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:01

Volgens mij pakken jullie dit echt heel fijn op! In alle rust en niet overhaast, heb je later zoveel profijt van. Genieten idd om zo bezig te zijn.

Vind die longeerlijn hangend op de grond wel beetje eng. Met grondwerk/aan t halster heb ik daar geen moeite mee, maar wel als er een ruiter op zit. Met paardrijden kun je nooit alle risico's uitsluiten, maar wel een paar.

En als je meer materiaal hebt, kijk erg graag naar je fototopics!

Succes!

CalipsoLover

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-08-11

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:43

Jihaaaaa *\o/* *\o/* *\o/*

DiantaM
Berichten: 11291
Geregistreerd: 10-04-04

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:19

Ziet er heel fijn en diervriendelijk uit.

Verhuis je tijdelijk om de tornado’s te ontlopen?

CalipsoLover

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 11:47

DiantaM schreef:
Ziet er heel fijn en diervriendelijk uit.

Verhuis je tijdelijk om de tornado’s te ontlopen?

Denk dat Nenah eerder het omgekeerde doet :')

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 07:15

parnassia schreef:
Volgens mij pakken jullie dit echt heel fijn op! In alle rust en niet overhaast, heb je later zoveel profijt van. Genieten idd om zo bezig te zijn.

Vind die longeerlijn hangend op de grond wel beetje eng. Met grondwerk/aan t halster heb ik daar geen moeite mee, maar wel als er een ruiter op zit. Met paardrijden kun je nooit alle risico's uitsluiten, maar wel een paar.

En als je meer materiaal hebt, kijk erg graag naar je fototopics!

Succes!


we zijn inderdaad helemaal niet overhaast! dankjewel!
En ja daar heb je wel een punt, en daar ga ik ook in mee. Alleen is haar doel een relaxed paard met een op de grond slepend touw :)) de volgende keer zal ik vragen waarom ze dit eigenlijk zo wil.
We rijden overigens nog maar uitzonderlijk aan de longeerlijn.

We hebben vooral video en niet veel foto's aangezien we een tiktok hebben :j


Art_Ificious schreef:
Heel leuk.

Maar waarom ligt het dekje zo ver naar voor? Bij mij liggen ze nooit over de schouder heen namelijk. :+

Was mij ook opgevallen, ik denk dat ik het die dag net iets te veel naar voren heb gelegd. oeps :o

DiantaM schreef:
Ziet er heel fijn en diervriendelijk uit.

Verhuis je tijdelijk om de tornado’s te ontlopen?

Ik ben een storm chaser dus ik verhuis tijdelijk om te chasen :D


CalipsoLover schreef:
Jihaaaaa *\o/* *\o/* *\o/*

*\o/* *\o/*

JudithO

Berichten: 7165
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:45

Ziet er goed uit!
Ik heb op een blue monday daar ook wel eens een OTTB gereden die net van de tracks af kwam. Nou ja rijden, het was meer meeliften want madam was nog vreselijk hengstig ook :')

DiantaM
Berichten: 11291
Geregistreerd: 10-04-04

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:24

Oh je gaat er juist achteraan! Leuk. Kun je geen volgtopic maken over wat je daar uitspookt? Lijkt me interessant.

R_emkee

Berichten: 3467
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: OTTB Solo aka "Flaming Justice"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:36

Wat een heerlijk ontspannen beeld :D