We komen van ver met deze pony, maar hij is het dubbel en dwars waard. Ik kan zijn hele verleden op gaan sommen, maaaaaar ik heb besloten dit af te sluiten en hem met een hele nieuwe blik te bekijken. Ik waardeer hem meer dan ooit te voren!
Waar hij een paar maanden geleden nog te moddervet was voor een zadel zijn we nu zo ver dat we er 2 tot onze beschikking hebben.
Jill rijdt langzaam aan steeds beter weg en zelfs het elastiek bouwen we steeds meer af.
Zo heeft ze van de week ook los door de bak gereden. Op het ene zadel zitten veiligheidsbeugels met Elastiek en de andere hebben we kooitjes.
Frits vindt steeds meer de rust in zijn lichaam die hij moet hebben en ook tussen zijn oortjes komt dit langzaam aan goed. Stap en draf gaan super en blijft hij ook steeds stabieler in 1 tempo en is hij terug en vooruit te rijden. Waar hij altijd dribbelde weet hij nu ook dat stappen even snel is en dat je hierin dus langer kan worden en kan verruimen. Hij wordt nog wel een beetje chagrijnig als er grote paarden passeren en in zijn hoofd sneller dan hem gaan, maar jij gedraagt zich en loopt netjes door op het tempo wat hij hoort te lopen (al spreekt zijn hoofd boekdelen)
Hard aan hem gewerkt en het begint zijn vruchten af te werpen.

Onze speklap een paar maanden terug

En gisteren hebben we hem nog heel even als unicorn omgetoverd!