Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 19:36

Ach, aan de overkant van Het Kanaal leren kinderen niet anders rijden. Die worden op hun vierde op een Shetlander gezet en succes ermee. Die kinderen kunnen een pak beter rijden dan menig kind hier dat het liefst verpakt in bubbeltjesplastic op de allerbraafste pony half jankend rondstapt aan een touwtje. En guess what? Ze overleven het ook nog! :oo

Nederland slaat echt wel een beetje door in het willen beschermen van kinderen tegen allerhande blessures die gewoon bij het leven horen, en dat is juist lang niet altijd positief voor de motorische ontwikkeling van kinderen. := Bovendien, wat Ayasha al zegt, voorbeelden van ernstige ongelukken met blijvend letsel, kun je overal wel bij vinden: van een rondje door de buurt wandelen of de trap op lopen tot voetballen of paardrijden. Vervelend als het je overkomt, maar het leven is nu eenmaal niet zonder risico.

Ik moet er altijd wel om lachen, kleine waaghals. :))

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 19:39

Nah, lachen, vooral weer bijzonder simpel.

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 19:48

Val training is sowieso goed. En een cap ook. Een BP heeft ook niet direct mijn voorkeur, ik snap dat sommigen erbij zweren, maar hij kan je ook erg beperken in je bewegingen, wat niet ten goede komt op het paard.
En ik begrijp de zorgen van Bokt, anderzijds: er zijn ook mensen hier, die tussen de paarden zijn opgegroeid, met eigen paarden, en als je ergens van leert zitten, is dat het wel. Ik zat op ons grote paard toen ik 8 was. Helemaal safe was het niet, maar je leert er wel goed van zitten en je wordt er heus handig van. Ook niet te voorzichtig zijn, en volgens mij is TS er altijd bij als dochter rijdt.

Voordeel is, als kind ben je echt lang zo angstig niet als een volwassene, en juist die ontspanning heb je nodig om te blijven zitten. Verder zit de meeste veiligheid in hoe handig je bent, en niet in hoe je ingepakt bent. Ik ben niet anti cap, maar wij reden vroeger zonder (alles wat er was, was een fluwelen cap en die zakte voor je ogen en dus was het veiliger zonder) en we leven nog.

En ik denk echt dat het nu veel veiliger is voor de kids als voor ons vroeger, en dat is zeker wat waard. Maar je moet ze ook niet compleet willen inpakken, je leert handig worden en zitten door te doen, en dan trekt dat paard een keer de teugels uit je handen, en ik heb vaak genoeg vliegles gehad. Maar ik ben daar als kind nooit bang van geworden. Pas als volwassene, toen ik een keer echt beroerd viel en van alles brak, en daar zo gespannen en angstig van werd dat ik alle handigheid kwijt was. Die is weer terug gekomen trouwens.
Maar ik ben wel echt een voorstander van kids laten doen :) worden ze handig van.

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 20:06

BaileyMix schreef:
Nah, lachen, vooral weer bijzonder simpel.

Dit is jouw mening en die mag je hebben. Ik zal niet anders doen dan ik al deed.

Neon

Berichten: 4929
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:09

GabberGill schreef:
Ondanks dat ze geregeld fikse klappers maakt, haar pony er alles aan doet om haar naar Jupiter te krijgen en ik het liefst gemengd gehakt van hem maak, blijft ze maar opstappen en doorzetten om een geweldig duo te vormen.

Zo nu en dan tranen met tuiten waarom haar Fritsie niet luistert. Als we naar huis rijden vertelt ze me met een betraand gezichtje dat ze zeker weet dat ze er gaan komen en dat ze gewoon steeds weer moet oefenen.


Hier breekt mijn moederhart van... een meisje van 6 hoort niet huilend achterin de auto te zitten omdat "haar Fritsie" niet luistert...een meisje van 6 hoort niet door te moeten zetten terwijl een ponydraak haar naar de maan helpt...

Weet je wat zij hoort te doen... plezier maken met een ongecompliceerde leuke en lieve pony... de ponytijd hoort een magische tijd te zijn waarbij ze zonder druk om te moeten presteren en moeten oefenen. Ze hoort heerlijk, en bij wijze van spreken met leeftijdsgenootjes achterstevoren zonder zadel en hoofdstel op haar lieve pony rond te hobbelen om fun te hebben en vertrouwt te raken met paarden...
Jij als moeder hoort haar niet bloot te stellen aan deze risico's...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:22

Ik kan mij vooral nooit aan de indruk ontrekken dat het vooral de ouders (in dit geval vaak de moeders) zijn die het wel heel stoer en interessant vinden dat hun kind geen leuke brave kinderpony kreeg die vaak al lastig zat zijn voor die hummels, maar een lastige pony.
De penny die een zwarte hengst als enige moest temmen blijft in ons allemaal.
En vooral elk topic beginnen met verwijzingen naar vorige topics die vol commentaar staan maakt mijn geloof er niet beter op.

Een goede kinderpony is perfect omdat het voor een kind van die leeftijd genoeg uitdaging biedt
(vind eens wat onder de 150 wat niet alleen al verrekte eigenwijs is.) Niet de uitdaging die een volwassen graag ziet.

Dit is dus sterk overdreven geschreven of er is echt iets mis als je het oke vindt om je kind aan zulke risico's bloot te stellen voor wat?? Leuke verhalen voor later?

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:34

Sunnda schreef:
Ik kan mij vooral nooit aan de indruk ontrekken dat het vooral de ouders (in dit geval vaak de moeders) zijn die het wel heel stoer en interessant vinden dat hun kind geen leuke brave kinderpony kreeg die vaak al lastig zat zijn voor die hummels, maar een lastige pony.
De penny die een zwarte hengst als enige moest temmen blijft in ons allemaal.
En vooral elk topic beginnen met verwijzingen naar vorige topics die vol commentaar staan maakt mijn geloof er niet beter op.

Een goede kinderpony is perfect omdat het voor een kind van die leeftijd genoeg uitdaging biedt
(vind eens wat onder de 150 wat niet alleen al verrekte eigenwijs is.) Niet de uitdaging die een volwassen graag ziet.

Dit is dus sterk overdreven geschreven of er is echt iets mis als je het oke vindt om je kind aan zulke risico's bloot te stellen voor wat?? Leuke verhalen voor later?


Helemaal met je eens.

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:00

Woooooow mijn moederhart straalt omdat IK elke dag zie hoeveel ze van die pony houdt ondanks die tegenslagen van het af en toe niet luisteren van de pony. Elk kind huilt wel eens uit onmacht en het niet snappen. Ik ben daar dus als moeder om uit te leggen dat je alles moet leren en niks vanzelf gaat! Toch ben ik vreselijk trots wat ze met haar net 6 jaar neerzet met haar liefde, want dat is hij!

Zelfs wij volwassene kunnen nog met ons handen in het haar staan als we van gekkigheid niet meer weten wat we met ons paard aanmoeten wanneer hij even niet meer lijkt te doen wat we vragen.

Wat ik waardeer in mijn dochter is dat ze ondanks dat het niet altijd lukt weer opstapt en weer doorgaat! Dat ze elke dag vraagt of we frits even een knuffel gaan geven! Dat ze hem mist als ze hem 2 dagen niet zag!

En nee het is niet de ideale kinderpony en nee het is zeker geen geprogrammeerde robot die braaf een ronde doet.

Hij is ook zeer zeker geen zwarte penny hengst het is namelijk gewoon een kleine witte eigenwijze prop die veel te slim is en soms te vlug voor haar! Ja dat hij snel is frustreert wel eens en ja dat levert wel eens een traantje op, maar haal je daaruit dat dit kind gedwongen wordt een pony te temmen.

Hou toch op.

Wat nog mooier is is dat ik hem al zeker 10 jaar heb en zij eerst een andere pony had. Deze is helaas ingeslapen! Toen is ze de banden frits gaan uitbreiden en daar blijkt meer moois in te zitten dan wat wij ons ooit konden voorstellen.

Wat ik me nou afvraag is of er nog nooit iemand van jullie op zeer jonge leeftijd van zijn of haar paard gevallen is? Hebben jullie als klein kind nooit gehuild? Jullie hebben zeker ook nooit een pony op de manege of waar dan ook gehad waar je niet meer op durfde?

Ik ken dit namelijk wel en vind dit ook niet meer dan logisch. Die dingen gebeuren. Als ik ook maar 1 keer het gevoel had gehad dat mijn kind hinder ondervind aan het verhaal frits dan zou ik per direct handelen en als ik zou denken dat ze dood ging zou ik haar er nooit op zetten, zouden we niet uitbreiden van aan de lijn naar af en toe los en ga zo maar door.

In jullie wereld is het dan zeker ook onmogelijk dat kinderen wel eens huilen omdat iets niet gaat zoals ze willen?

Anomien

Berichten: 7391
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:19

Waar is de vader in kwestie?

Vindt hij dit allemaal oké ?

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:27

Anomien schreef:
Waar is de vader in kwestie?

Vindt hij dit allemaal oké ?


Vraag ik waar jouw vader uithangt? Vind dit nogal vrij aparte vragen en vooral vrij persoonlijk. Wil je anders morgen op de koffie komen dat je gelijk een rondleiding door mijn huis kan krijgen?

Neon

Berichten: 4929
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:30

Ach asjeblieft zeg TS open je ogen... je krijgt niet voor niks keer op keer negatieve commentaren op je topics... kijk voor de fun eens naar topics van Chasey met die Haflinger en Shet en die shetlandpony Pow... (ben dr naam van die bokker even kwijt...)

Die kinderen kunnen rijden en ik durf te wedden dat ze 99 van de 100 keer met een grote glimlach opstappen en ook weer afstappen... alle reacties op hun topics zijn positief omdat het plezier van ruiter en dier voorop staat en het bovendien veilig is...

Mijn man zou me wat anders vertellen als ik deze risico's met onze kinderen zou nemen...

Dit hele gedoe doet me denken aan die moeders van TLC van die kinderen die op dansles moeten... droom van mams moet nagestreefd worden ten kosten van alles... ik ontstip deze puinzooi... want goedbedoelde adviezen van bijna alle medebokker hier zijn aan dovenmansoren gericht...

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:32

Neon schreef:
Ach asjeblieft zeg TS open je ogen... je krijgt niet voor niks keer op keer negatieve commentaren op je topics... kijk voor de fun eens naar topics van Chasey met die Haflinger en Shet en die shetlandpony Pow... (ben dr naam van die bokker even kwijt...)

Die kinderen kunnen rijden en ik durf te wedden dat ze 99 van de 100 keer met een grote glimlach opstappen en ook weer afstappen... alle reacties op hun topics zijn positief omdat het plezier van ruiter en dier voorop staat en het bovendien veilig is...

Mijn man zou me wat anders vertellen als ik deze risico's met onze kinderen zou nemen...

Dit hele gedoe doet me denken aan die moeders van TLC van die kinderen die op dansles moeten... droom van mams moet nagestreefd worden ten kosten van alles... ik ontstip deze puinzooi... want goedbedoelde adviezen van bijna alle medebokker hier zijn aan dovenmansoren gericht...


Och ogelukkig krijgt mijne in het echte leven die reacties ook omdat mensen zien hoe en wat.

Kom anders een keer kijken

Die van mij stapt elke keer met een big Smile op en eigenlijk 99 van de 100 x ook met een glimlach af. Dan gaat ze de nazorg doen, wenst hem weltrusten en bedankt hem voor de ritjes en vertelt hem dat hij de beste pony van de hele wereld is.

En ja heel soms is ze wel eens boos met een traan, maar dat mag zeker niet?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:34

Anomien schreef:
Waar is de vader in kwestie?

Vindt hij dit allemaal oké ?

excuseer? Dit gaat echt te ver. :\

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:35

Ayasha schreef:
Anomien schreef:
Waar is de vader in kwestie?

Vindt hij dit allemaal oké ?

excuseer? Dit gaat echt te ver. :

Ik heb haar al uitgenodigd voor koffie en een ronde door mijn huis

Anomien

Berichten: 7391
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:37

GabberGill schreef:
Anomien schreef:
Waar is de vader in kwestie?

Vindt hij dit allemaal oké ?


Vraag ik waar jouw vader uithangt? Vind dit nogal vrij aparte vragen en vooral vrij persoonlijk. Wil je anders morgen op de koffie komen dat je gelijk een rondleiding door mijn huis kan krijgen?


Zwart graag….

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:38

Verrassende keuze, maar Komt helemaal in orde. Moet ik het adres via de pb doen? Vanaf 15 uur heb ik tijd.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 28-10-21 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:40

Laat je niet van de wijs brengen TS. Van een leven in bubbelplastic wordt een kind geen sterke volwassene. En persoonlijke vragen stellen is gewoon een gebrek aan echte argumenten.

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:41

axel_1997 schreef:
Laat je niet van de wijs brengen TS. Van een leven in bubbelplastic wordt een kind geen sterke volwassene. En persoonlijke vragen stellen is gewoon een gebrek aan echte argumenten.

Ik nodig der met liefde uit, misschien wilt ze mijn eigen vader ook nog zien en kan ik mijn eigen stamboom showen.

Anomien

Berichten: 7391
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:43

Je lokt het zelf uit. Anders bleef je niet posten en dusdanig vijandig reageren.

Mag toch vragen hoe de vader hier in staat?
En als je dat niet wil beantwoorden is dat je recht. Maar je bent niet alleen een ouder, daar zijn er vaak wel 2.

Maar als je echt geen reacties wil, lok het niet uit.

Je hebt een prachtige dochter. Zou ik ook trots op zijn. En op die pony ook. Alleen de combinatie zou ik nog even niet doen. Maar wie weet over 3 jaartjes?

Ik hoop dat alles goed voor het kind uitpakt.

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:44

TS, je bent behoorlijk tegenstrijdig. Nu zeg je dat ze bijna altijd met een glimlach afstapt, dat hij heel erg zijn best doet voor haar, dat het meestal goed gaat. En in je op zeg je dat je pony er alles aan doet om haar naar jupiter te brengen en ze toch wel een flinke smakkert maakt en dat ze zo nu en dan toch wel huilend in de auto zit. Lijkt alsof je nu wat terugstribbelt. Ik snap überhaupt niet dat je je kind hier op laat, ze is geen 10. Ze is 6. Wat als ze wel in het ziekenhuis beland? Je zal je je leven lang schuldig voelen. Natuurlijk kan ieder kind vallen, maar je zoekt het wel op zo.

Maar goed, we kunnen er alles van zeggen, er zal niets aan verandert worden. En dat is je goed recht. Maar doe je kind dan alsjeblieft een airjacket of weet ik veel aan, en laat haar er pas weer op als ze een zadeltje heeft. Of zolang aan de longe oid. En wees zuinig op je kind, je hebt ze maar 1x.

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:50

Ik heb al uitgelegd vanuit welk oogpunt ik sprak. Dat is geen tegenstribbelen, maar de waarheid.

Waarom ik blijf posten is ook al beantwoord. Dit zal ik ook blijven doen. Er zijn zat mensen die het wel leuk vinden om haar te volgen.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:51

Als je niet wilt dat je stomme opmerkingen krijgt waarom post je dan. Je lokt het wel heel erg uit door in je post te zeggen vam ik wil geen haat etc. Door dat erin te zetten spoor je het juist aan. Je zegt ook iedere keer ja mensen die mij kennen weten wat ik bedoel. Wij kennen jouw niet dus wij weten ook niet wat JIJ bedoeld.

silvia58

Berichten: 1831
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:53

Negatieve aandacht is ook aandacht :Y)
Er is een naam voor als iemand erg op aandacht is gesteld :D
TP starter weet heel goed waar ze mee bezig is en de toekomst zal uitwijzen
of dat verstandig was :Y) Ik zou zeggen tegen alle bokkers die het er niet mee eens zijn...
geen tekst meer aan vuil maken <<)

GabberGill

Berichten: 5776
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 21:55

Anomien schreef:
Je lokt het zelf uit. Anders bleef je niet posten en dusdanig vijandig reageren.

Mag toch vragen hoe de vader hier in staat?
En als je dat niet wil beantwoorden is dat je recht. Maar je bent niet alleen een ouder, daar zijn er vaak wel 2.

Maar als je echt geen reacties wil, lok het niet uit.

Je hebt een prachtige dochter. Zou ik ook trots op zijn. En op die pony ook. Alleen de combinatie zou ik nog even niet doen. Maar wie weet over 3 jaartjes?

Ik hoop dat alles goed voor het kind uitpakt.


De combinatie gaat beter dan je denkt en daarom ben je van harte welkom op de locatie. Heb ik nog koffie en gebak voor je ook.

Ik post omdat mensen het vroegen ondanks het negatieve commentaar en dan doe ik dat voor een clubje mensen die het leuk vinden.

Ik kan jullie negatieve commentaar eromheen aan omdat ik weet wat ik dagelijks zie. Ieder kind huilt wel eens toch? Het is niet altijd alleen maar leuk toch? Alleen mag je dat tegenwoordig niet meer verwoorden omdat het anders een ramp is?

Je mag zeker vragen hoe de vader hierin staat, maar blijkbaar als ze de pony heeft en alles gewoon openbaar staat staat hij erachter. Die weet namelijk hoe gek ze op hem is en hoe geweldig die 2 vooruit gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:58

Amado7 schreef:
TS, je bent behoorlijk tegenstrijdig. Nu zeg je dat ze bijna altijd met een glimlach afstapt, dat hij heel erg zijn best doet voor haar, dat het meestal goed gaat. En in je op zeg je dat je pony er alles aan doet om haar naar jupiter te brengen en ze toch wel een flinke smakkert maakt en dat ze zo nu en dan toch wel huilend in de auto zit. Lijkt alsof je nu wat terugstribbelt. Ik snap überhaupt niet dat je je kind hier op laat, ze is geen 10. Ze is 6. Wat als ze wel in het ziekenhuis beland? Je zal je je leven lang schuldig voelen. Natuurlijk kan ieder kind vallen, maar je zoekt het wel op zo.

Maar goed, we kunnen er alles van zeggen, er zal niets aan verandert worden. En dat is je goed recht. Maar doe je kind dan alsjeblieft een airjacket of weet ik veel aan, en laat haar er pas weer op als ze een zadeltje heeft. Of zolang aan de longe oid. En wees zuinig op je kind, je hebt ze maar 1x.
Je wilt niet weten hoe vaak ik jankend in de auto gezeten heb omdat een bepaald onderdeel van snorkelen C maar niet lukte. En toch wilde ik per se dat diploma halen, want daarna mocht ik de kinderbrevetten halen voor persluchtduiken. Idem met Latijn op school, daar zijn ook de nodige tranen om gelaten omdat het niet wilde lukken, maar dat Gymnasium heb ik toch afgemaakt. Van weglopen bij elke tegenslag, of nog erger, als volleerd curlingouder je kind aanmoedigen om weg te lopen bij elke tegenslag, krijg je juist van die softies die niets meer kunnen hebben.