Zo voorspoedig als 2019 ging, zo dramatisch was 2020. Niet vanwege Risky en niet vanwege Puck, maar ondanks het vele trainen kwamen er maar geen wedstrijden.. Ze waren samen helemaal klaar voor de klasse 3 en vervolgens konden ze niet starten. Ook Puck ging flink aan het groeien dus het was duimen voor startmogelijkheden. Aan het einde van het jaar eindelijk hun eerste 80km, waarbij Risky zich net voor een dierenarts controle verstapte. Kreupel er uit dus.. nog veel harder balen!
Eigenlijk is dat de hele opsomming van 2020. Een topfitte combinatie, maar geen mogelijkheden.
Toen begon 2021... begin van het jaar een 80km gepland in Duitsland, geannuleerd. Kort daarna alles geannuleerd. Tot op 22 mei eindelijk het eerste meetmoment voor de endurance plaats kon vinden

Eindelijk was het zover, ze konden van start!

Het resultaat een onofficiële 1e plaats met gemiddeld 14,19km/h. Een super vetkaart, mooie aanbiedtijden en een rete fitte pony aan het einde van de rit.
Toen even rust, nouja dit vind Risky van rust... https://fb.watch/v/1XIAOlh9q/
Omdat Puck met Risky bij de perspectieven rijdt, nemen ze ook regelmatig deel aan trainingen vanuit de KNHS. Na de rustperiode dus weer een goede training voor beide. (In het eerste gedeelte van dit filmpje rijdt Puck op haar nieuwe internationale topper. Risky vanaf 1.30m). De meeste paarden in dit filmpje lopen dus normaal op CEI*** niveau (160km).
https://www.facebook.com/10000414381157 ... 873713621/
Ook tijdens de training weer topfit bevonden door de bondscoach en team veterinair dus op naar de volgende 80.
Afgelopen zaterdag was het dan zo ver. Endurance de Holterberg... echt geen makkelijke wedstrijd, zeker niet met zulke korte beentjes en 89km op het programma. Puck en Risky gingen echter rond als een stel profi's en wisten wederom onofficieel gedeelde 1e te worden (meetmoment). HOe gaaf is dat!! Hiermee heeft dus ook Risky zijn Novice Qualificatie behaald en mag nu dus internationaal starten!
Zoals het er nu naar uit ziet gaat dat ook gebeuren in september, maar zoals iedereen weet kan er in de tussentijd van alles gebeuren. Voor nu blijven we dus mooi nog even genieten op onze roze wolk!

Finish!

En de slobber in de vetgates tussendoor vind meneer GE-WEL-DIG.

Leuk detail is het feit dat ik nog als de dag van gisteren weet dat ik mijn oma vertelde dat ik een veulentje ging fokken. Alles heeft die pony voor mij gewonnen! Op de dag dat oma overleed heb ik Risky voor een smak geld naar het buitenland verkocht. Echter was dit geen match met het ruitertje en kwam hij na een 2 weken terug. Kort daarna ontmoette ik Puck en zo geschiedde.