Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 08:29

Op mijn verjaardag kreeg ik een ontzettend lieve kaart van mijn bijrijdster Lisa.
Omdat ze zo dankbaar is dat zij mijn paarden mag rijden en er eigenlijk mee kan en mag doe wat ze wil, gaf ze mij een all inclusive weekend weg met de paarden. Ik vond dat zo lief <3

Dit weekend was het zover!
We reisden af naar B&B de Scharrelhof in Winterswijk
Na een rit van ruim 2 uur kwamen we aan.
We hebben Roos & Anton in hun wei gezet en daarna alle spullen uitgepakt.
Roos & Anton mochten even chillen en toen hebben wij voor het avondeten een wandeling gemaakt van 12 km.
Het eten was heerlijk! Ron kan echt heel lekker koken.
Daarna stond een avondritje op de planning. Paardjes gezadeld maar we merkten best wel wat spanning bij ze. Ook werden op dat moment de rest van de paarden binnengehaald. Het ritje werd daarom ook een avondwandeling. Dat was ook heerlijk en de paardjes waren uiteindelijk lekker ontspannen.


1.
Afbeelding


Toen we terug waren zijn wij lekker met een wijntje in de hottub gaan zitten.
2.

Afbeelding
Vanuit de hottub zagen we 60 satellieten voorbij komen in een rijtje. dat was erg bijzonder. Ik las later dat er meer dan 200 UFO meldingen binnen waren gekomen.

Toen was het tijd om te gaan slapen. Geen straf in onze mooie kamer.
3.

Afbeelding

Ik was erg vroeg wakker en ben even bij de paarden gaan kijken. Die waren lekker aan het relaxen tijdens de zonsopkomt.
Afbeelding

Na het ontbijt, wat ook goed verzorgd was, gingen we op pad. We konden bij Annette aangeven hoeveel km we ongeveer wilden doen en dan stuurde zij ons een route. Super handig.
We hebben ongeveer 20 km gereden.
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

Na de rit zijn we weer lekker in de hottub gaan zitten met een wijntje.
7.
Afbeelding

Na het avondeten hebben Lisa en ik nog gezellig spelletjes gespeeld en zijn we vroeg naar bed gegaan.
De volgende morgen na het ontbijt nog even genoten in de hangmatten met uitzicht op de paarden.
8.
Afbeelding

En daarna gingen we weer op pad. We hadden geen route gevraagd want we gingen even kijken bij het crossbos in de straat en daarna wilden we gewoon lekker ronddwalen.

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Toen we terug kwamen de paardjes nog even in de wei gezet terwijl wij alle spullen inpakten. Daarna begon de terugreis.

Wat was het een heerlijk ontspannen weekend zeg! En de Scharrelhof is wel echt een aanrader. Alles is goed verzorgd. Paarden kunnen op de wei maar ze hebben ook mooie grote stallen.

Ik had ook niet verwacht dat de omgeving zo mooi was. Er is namelijk niet echt een groot bos zoals bijvoorbeeld op de Veluwe.
Maar er zijn prachtige lange lanen en zandpaden. Daar tussen zitten ook wat kleine bospercelen waar wel leuke paden en zijn en dus ook een heus cross bos!

Hieronder nog een filmpje van toen Anton & Roos de wei in gingen en een filmpje van een prachtig stukje bos.
https://youtu.be/IlBemDYct7M
https://youtu.be/-xfg7GRF4b8

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:33

Wat ontzettend lief en wat ziet het er heerlijk uit!

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:44

Wat een heerlijk blij topic. Wij hebben indertijd ook onze paarden regelmatig opgepakt om mee te nemen op vakantie.
Dat is zooo gaaf en voor mij dekt dit onze paardensport hobby. Gewoon, net als jullie prachtige paarden, de boel oppakken en genieten van andere rijmogelijkheden.
Leuk om te lezen dat jullie net als wij deden, ze gelijk pakken en als ze te opgewonden zijn, dan gewoon maar wandelen met ze. Dit topic heeft alles waar ik van hou. Mooie stevige paardjes, glunderende gezichten, de oortjes blij erop en mooie omgeving. Leuk cadeau!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:54

Klinkt echt als een perfect paarden vakantieweekend! Rijden én relaxen! Ik krijg spontaan zin om ook weer op pad te gaan :D

Faringo
Berichten: 8224
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:58

Wat een onwijs lief cadeau! Ziet er ook echt uit als een heerlijk weekend.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 12:38

Ik word blij van jullie reacties. Bedankt!

@ Pien, ja opstappen als ze zo opgewonden zijn is voor hun niet fijn en voor ons ook niet. Halverwege probeerde Lisa nog op Anton te stappen omdat hij ontspannen leek. Maar je zag hem meteen weer helemaal aanspannen. Dus lekker blijven wandelen. Zaterdag en zondag was het gewoon zoals altijd opstappen en wegrijden.

pien_2010

Berichten: 43337
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:41

Precies Sure_Lee en wij deden altijd precies het zelfde als jullie. Of bijvoorbeeld als we buiten reden en je voelde dat ze te heet waren, dan lieten we ze veel kittig draven zodat ze de overtollige energie, firsheid, koudheid konden overwinen, maar expres mochten ze niet galopperen, want dat was vragen om problemen omdat ze er dan geheid vandoor zouden spetteren en houd maar eens 2x 550 kg. Alleen doen veel mensen dit niet om allerlei redenen en dat is jammer. Dus ik was blij verrast toen ik dat las.
Ik denk dat je op die manier fijne paardjes hebt waar je overal mee kunt rijden op alle locaties. Want je past je aan aan hen, en dat kan alleen maar als je goede vrienden bent. Daar krijg je veel liefde en vertrouwen voor terug, want de paarden weten dat je ze helpt als ze gestrest zijn of te heet. Dus gebeuren er geen ongelukken en leefden ze nog lang en gelukkig.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:42

Wat een lief gebaar, en wat fijn dat jullie zo genoten hebben! Ziet er mega gezellig uit. :D

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 12:48

pien_2010 schreef:
Precies Sure_Lee en wij deden altijd precies het zelfde als jullie. Of bijvoorbeeld als we buiten reden en je voelde dat ze te heet waren, dan lieten we ze veel kittig draven zodat ze de overtollige energie, firsheid, koudheid konden overwinen, maar expres mochten ze niet galopperen, want dat was vragen om problemen omdat ze er dan geheid vandoor zouden spetteren en houd maar eens 2x 550 kg. Alleen doen veel mensen dit niet om allerlei redenen en dat is jammer. Dus ik was blij verrast toen ik dat las.
Ik denk dat je op die manier fijne paardjes hebt waar je overal mee kunt rijden op alle locaties. Want je past je aan aan hen, en dat kan alleen maar als je goede vrienden bent. Daar krijg je veel liefde en vertrouwen voor terug, want de paarden weten dat je ze helpt als ze gestrest zijn of te heet. Dus gebeuren er geen ongelukken en leefden ze nog lang en gelukkig.


100% zoals ik er naar kijk en wat we ook doen. <3
Leuk om te lezen dat jullie dit ook deden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:49

Ziet er leuk en gezellig uit!
Mooie foto’s.
Hoe was het crossbos? Ben er een keer geweest zonder paard, nog niet met :p

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 12:53

Ik ben veel te bang om te springen. Dus wij hebben alleen de waterbak genomen en verder langs alle hindernissen gereden :+ .
Dus of het een goed crossbos is kan ik niet beoordelen. Maar zaten best wat uitdagende dingen in maar ook lage sprongetjes. En het lag er netjes bij.

Lisa_22
Berichten: 340
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:33

Dit was inderdaad een heeerlijk weekend zo! En wat een lieve reacties ook, super leuk! Ik heb ook volop genoten! <3

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:20

Ah wat een super leuk topic weer. Ziet er super gezellig uit.
Wat super lief van je bijrijdster om dit te organiseren

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:25


Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 18:09

Haha ja we hadden het meteen opgezocht de volgende morgen.
We waren toevallig met Annet aan het praten over de hoeveelheid sterren en toen vertelde ze dat ze weleens 10 satellieten voorbij had zien komen.... ze had het nog niet gezegd of die 60 kwamen voorbij.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 09:24

Leuk dat mijn 2 blondies in uitgelicht staan! :D

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:47

Heerlijk weekend zo! En wat een handige hoedenrand heb je op je cap, die kende ik nog niet.

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:56

Wat een heerlijk weekend! Lief gebaar/cadeau van je bijrijdster en het ziet er geweldig uit daar.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 10:54

gonniee schreef:
Heerlijk weekend zo! En wat een handige hoedenrand heb je op je cap, die kende ik nog niet.


Ja grappig he. Zag ik op facebook voorbij komen. Als je zoekt op Helm-hat op facebook dan kom je degene tegen die ze maakt. Je kunt het zelf helemaal samenstellen.
Ik ben er erg blij mee. Behalve bij storm. Dan vang je een stuk meer wind.

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:12

Wat een heerlijke verrassing van je bijrijdster. En het is echt te zien dat jullie er met volle teugen van genoten hebben. Heerlijke foto's! Ik zie blije paarden en blije ruiters. Een topic naar mijn hart.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Weekendje weg met Haflingers Roos & Anton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 14:04

Wat een lieve reactie. Dank je wel.