Hussy is mijn 9 jarige Elite merrie waar ik onwijs trots op ben.
Iets meer dan een half jaar geleden kwam ze bij mij in training. Ze had al ruim 2 jaar stil gestaan omdat ze lastig was met rijden.
Ik ben niet perse een held maar ik vond het een leuk paard dus durfde de uitdaging wel aan.
En dat heb ik geweten ook

Ze heeft mij echt op alle mogelijke manieren uitgedaagd. Tot zo ver dat ik met het opzadelen dacht 'pff nu moet ik er dadelijk weer op' en dat ik tegen ons pap zei 'als er nu nog 1 vrachtwagen voorbij komt zet ik een bord aan de straat dat ze het komende uur een verbod hebben om hier te rijden'

Nou dankzij Hussy ben ik er dus wel achter gekomen hoe veel verkeer er hier voorbij komt aangezien ze op iedere vrachtwagen, motor, fietser of wandelaar reageerde

Maar! Zoals ik vaak zeg, opgeven is geen optie! En dat was het bij haar zeker niet! Ik moest en zou dit kunnen managen want Hussy is werkelijk een fantastisch paard die de ruiter zo een waanzinnig gevoel kan geven. Dus we hebben door gezet en uiteindelijk heb ik haar vertrouwen gewonnen en zij de mijne en ondanks dat het nooit een ongecompliceerd paard zal worden heb ik dat geaccepteerd en kunnen we sinds 2 maanden echt wel zeggen dat de angst weg is en plaats heeft gemaakt voor vertrouwen in elkaar en dus ook betere training.
Toen ik een maand geleden de kans kreeg om haar te kopen heb ik het dus ook gedaan. Ik had nooit verwacht dat ik ooit zo een paard zou bezitten want ik ben meestal van de ongecompliceerde karakters, ik wil alles met mijn paarden kunnen doen en nergens over na hoeven te denken en bij Hussy moet ik over alles na denken. Maar ik ben zo bijzonder gelukkig met haar

Ze heeft nogal last van haar hormonen vandaar dat ik de keuze heb gemaakt om haar dit jaar te laten dekken door mijn favoriete hengst For Ferrero. Ze is drachtig!

Ik heb Hussy eigenlijk gekocht als paard om van te leren. Ik heb mijn wedstrijd paarden verkocht omdat ik op dit moment een hele andere weg aan het inslaan ben met de paarden en ik mezelf even geen druk op wil leggen. Hussy past daar heel goed in op dit moment omdat ik haar echt heb aangeschaft als paard voor altijd omdat ze nog zo veel te leren heeft en ik nog zo veel van haar kan leren. We doen dus alles op ons gemak en trainen wekelijks bij mijn instructrice waardoor ik zo veel van haar leer en plezier met haar heb. Uiteindelijk zou het super leuk zijn als we samen ook op wedstrijd kunnen maar voorlopig zit dat nog niet in de planning.
Nou genoeg gepraat, hierbij wat foto's van mijn princes.

Voor wie het leuk vindt om video materiaal te zien, bij deze:
Zo zijn we begonnen:
En toen hebben we een keer een online proefje ingestuurd.
Ik vond dat wel leuk dus wilde nog een keer maar toen deed ze de hele proef dit en daarna ging er nog veel meer mis waardoor we maar gestopt zijn

En deze video is van ongeveer 1,5 maand geleden. Ondanks dat ik haar al ruim een half jaar in training heb is het verschil niet zo groot met hoe we begonnen maar we hebben die tijd vooral nodig gehad om vertrouwen op te bouwen en we hebben alleen maar basis werk gedaan (doen we nog steeds) om haar soepel te maken in het lijf. Toen ze net kwam was ze al zo lang niet meer gereden dat er weinig soepels aan was (op haar natuurlijke aanleg na dan).
Hopelijk vonden jullie het leuk om onze weg te zien