[RIJ-ITP] Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw
Sinds 2 maanden ben ik 1 keer in de week dressuurmatig bezig met mijn PRE Aurelia. Ze wordt dit jaar 5 en we hebben vanaf dat ik haar heb alle tijd genomen om haar rustig aan te beleren, stapje voor stapje.
We hebben nu 1 x per 2 weken 3 kwartier les en ineens bleek dat ik en zelf nog best kan rijden en dat Aurelia best potentie heeft. En dit met nu nog minimale oefening, denk dat dit de 6e keer in de bak ooit was

Mijn hoofdstel zit niet helemaal lekker zie ik, links steekt haar bit wat uit. Ik kijk hier morgen even goed naar.
Ik heb zelf meer gewicht op mijn rechterbeugel door een heupbreuk 9 jaar geleden aan die kant. Puntje van aandacht. Verdere werkpunten zijn: lucht in mijn ellebogen en borstbeen vooruit. Dan zal Aurelia ook wat meer los kunnen laten in haar bovenlijn. Ze maakt zich graag wat recht en stug dus daar mag ik wat meer aan blijven rijden. Verder is het rechtrichten vanzelf iets wat we meenemen.
Ik heb de indruk dat Aurelia hypermobiel is dus dat is ook nog iets waar we proberen rekening mee te houden.
1.

Volte vergroten in stap, pasje opzij dus.
2.

3.

Soms is ze nog erg zoekende en dan krijg je heel even dit, opzich geen verkeerd beeld maar haar neus mag er van mij meer uit blijven.
4.

Volte sluiten dus schouder mee naar binnen nemen.
5.

Ik moest een stukje schouder buiten meenemen, dat is denk ik een jaar of 15 geleden dus de eerste lange zijde zat ik echt te klungelen hahahaha. Uiteindelijk is het goedgekomen!
6.

7.

Haar stap wordt ook steeds beter!
8.

9.

Nog een stukje schouder buiten
10.

Onze eerste middendraf!
11.

12.

Hier had ze een vrij hevige galopsprong

13.

14.

15.

Ik ben zelf erg positief verrast door ons beiden. Ik heb me inmiddels ingeschreven bij de vereniging bij ons in de buurt dus wie weet wat ons nog staat te wachten in de toekomst