Waar ik begin van de week vooral ritjes naar het bos heb gemaakt ontstond steeds meer het plan om met een lief stalgenootje (Olina) foto's te maken.
En wat voor foto's ik dan zou willen? Uhm ja, doe dan maar een keer rijfoto's in de sneeuw want die heb ik nog niet

Zo gezegd zo gedaan, bijrijdster Sadira mee en met beide paarden naar een besneeuwd grasveldje waarvan ik weet dat het er goed bij ligt.
Als eerste met mijn schimmeltje Modesta, die zo tegenover mijn andere paard ineens wel heel mini is hahahaha.
Modesta ben ik sinds korte tijd weer wat dressuurmatig op aan het pakken en dat gaat best prima eigenlijk. Sinds ik mijn andere paard ook dressuurmatig rijd ben ik weer gaan voelen hoe het hoort en dat kan ik steeds beter toepassen op Modesta, die veeeeeel gevoeliger en hectischer is.
Ik blijf meer bezig en negeer het negatieve gedrag wat meer (extreem vluchtgedrag, trauma paard).

Knap meisje

Daarna gewisseld naar mijn knappe dame Aurelia, 5 jaar, sinds pak 'm beet een maand dressuurmatig bezig, afgelopen jaar eigenlijk voornamelijk lekker buitenritten gemaakt.
Aurelia heeft potentie, reageert logisch op correct rijden en ik was vergeten hoe leuk dat is! We hebben 3 weken geleden onze eerste les gehad en ik heb me zelfs weer ingeschreven voor de vereniging dus wie weet zien jullie ons nog eens in de wedstrijdring

Met Aurelia ben ik vooral bezig die aan het been te houden, ze is niet sloom maar kan wel gaan plakken. Dus fanatiek rijden en heel anders dan Modesta

De momenten dat ze aan het been komt zijn fenomenaal en steeds langer. Doel daarin is haar horizontaal wat langer maken, liften vanuit de schoft maar dat is nog fine tunen.
De galop heeft ze nog wat weinig balans en is lastig maar ook die verbeterd erg rap.
Note, we weten dat het bakstuk verkeerd zat, kwamen we helaas pas na de foto's achter

Er zijn ook nog wat foto's van mij met de dames zelf gemaakt, ik kijk wel tegen de zon in dus let vooral niet op mijn moeilijke gezicht

En gewoon even wat fijne sneeuwplaatjes van onze buitenritjes:

Dames, bedankt voor de plaatjes, gezelligheid en mentale coaching dat ik het WEL kan. Jullie zijn priceless!