5 jaar geleden was ik er even helemaal klaar mee door een heftige privé situatie en heb ik het over een andere boeg gegooid, we zijn alleen nog maar gaan buitenrijden.
En dat bleek een gouden greep. Binnen afzienbare tijd had ik een ontspannen paard wat doorademde en zich kon focussen op andere dingen dan mijn hulpen.
Het gaat sinds ze aan huis staat zo goed dat het een klein beetje begon te kriebelen om weer eens wat te proberen...
Modesta blijft extreem prikkel gevoelig en ik zit regelmatig met mijn eigen lijf te klooien maar ik was echt onder de indruk toen ik de foto's zag.
Onze grootste werkpunten:
- contact blijven houden met zowel been als hand bij spanning
- doorademen, zowel paard als ik

- spanning, zonder alles weg te gooien, af te kunnen laten vloeien
- mijn eigen zit, ik heb mijn rechter heup gebroken gehad en ik zit behoorlijk scheef en mezelf en Modesta vooral linksom nogal in de weg
En dat zijn even genoeg punten voor nu.
Ik ben benieuwd

1.

Blije koppen

2.

draf is onze moeilijkste gang. De spanning bouwt snel op, Mo vergeet te ademen en ik kan vaak ineens niet meer zitten.
3.

stap. vooral focus op voelen voelen voelen, elastisch contact proberen te blijven houden zonder alles weg te gooien of terug te werken.
4.

Galop, onze beste gang. Mo zit als een huis en kan het snelst spanning kwijt, ze ademt het beste door en ik kan er vaak goed aan blijven rijden zonder dat ze overprikkeld raakt.
5.

Elastisch contact betekent nog wat zitten klooien met mijn teugel lengte.
6.

Spanning in mijn onderarm is hier duidelijk zichtbaar.
7.

Een voor mijn doen erg fijne draffoto, geen spanning te zien bij Mo, ik zelf zit ook relatief aardig

8.

Galop links, in mijn gezicht zie je het gevecht wat ik heb met mijn eigen lijf...
9.

Spiertjes

10.

Hier kantelt ze wat, doet ze snel als ik haar niet goed tussen 2 benen en teugels rijd.
11.

Hier zie je goed wat er in mijn lijf gebeurt. Ik zit eigenlijk verkeerd om in de wending.
12.

En dit is eigenlijk waar ik wel heen wil met haar, fijn in mijn hand van achteren naar voren, neus zou net een aantal cm eruit mogen maar hey, als ik zie waar we vandaan komen zal ik niet klagen

Mocht er interesse in zijn wil ik wel een foto posten van 1 van mijn laatste rijtopics