Mijn vorige topic over het paarden leven in Amerika werd super goed ontvangen. Nu ben ik afgelopen weekend voor het eerst hier op wedstrijd geweest en ik dacht misschien is het wel leuk voor jullie als ik laat zien hoe het er hier aan toe gaat

Ten eerste zijn de afstanden in Amerika wel even een ander verhaal dan in Nederland. Voor deze wedstrijd hebben we 3 uur in de auto gezeten voordat we er waren. Dit is de dichtstbijzijnde wedstrijd voor ons! Het is hier dan ook de gewoonte dat je 1 of 2 dagen eerder aankomt op het terrein samen met je paard. Wij kwamen op zaterdag aan, we hebben onze stal opgezocht, alle spullen uitgeladen en het terrein verkend. Normaliter moet je inchecken bij de office maar vanwege CoVid ging dit allemaal online.
Op het terrein waren 400(!!) stallen beschikbaar voor de wedstrijd paarden. De deelnemers waren een mix tussen eventing ruiters en dressuur ruiters. Er waren 6 dressuur ringen, een gigantische warming up baan voor de dressuur ruiters, 2 spring ringen en een warming up baan voor de spring ruiters en een gigantisch cross terrein! Alle dressuur en bijna al het springen was op zeer goede kwaliteit zand bodem.
Nadat Daisy (het paard waarmee ik aan de start ben verschenen

Gedurende de training was ze erg braaf, wel heel erg afgeleid en hier en daar wat schrikachtig maar we waren erg tevreden. De rest van de middag lekker bij de stal rondgehangen, wat te eten gehaald bij de kraampjes en bij de standjes gekeken met allemaal paarden spullen (waar ik nog een mooie nieuwe rijbroek gescoord heb)!
’s Avonds was het tijd om naar het hotel te gaan. Een ‘simpele’ wedstrijd in Amerika loopt dus meteen hoog op in de kosten. Je betaald startgeld (wat veel hoger is dan in NL), stallingskosten, hotel, en natuurlijk behoorlijk wat aan benzine.
De volgende ochtend vroeg weer naar de stallen om te voeren en even te wandelen met Daisy. In de middag was het tijd voor onze proef. Ze voelde met het los rijden al meer gefocussed dan de dag ervoor dus wat ons betreft was het al een geslaagd weekend.
De proef zelf was goed voor een 1ste plaats

Al met al een ontzettend geslaagd weekend, super trots op hoe goed Daisy het heeft gedaan. Ik voelde in de proef de spanning steeds een beetje meer afvloeien, er is nog zoveel ruimte voor verbetering en een hogere score! Dat biedt perspectief

We waren vergeten haar peesbeschermers af te halen.. de jury heeft het ons gelukkig vergeven, dat was echt ontzettend aardig!
Nou nu tijd voor wat fotootjes! Als jullie vragen hebben, laat het me vooral weten!
Net aangekomen in haar tijdelijke stal

Na de training op zaterdag, alles was spannend!

Gigantische warming up baan voor de dressuur

Proefje

Eerste plaats is hier een blauw lintje

En als laatste het stallen complex waar wij stonden!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden