Soms moet je een stapje (of 20) terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Soms moet je een stapje (of 20) terug.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 12:28

Na de val van vorig jaar op het strand door een schuivend zadel met gevolg een lichte hersenschudding, vond ik het natuurlijk reuze spannend om er weer op te klimmen. Na de val nog paar keer kort op gestapt om het rij-jaar goed af te sluiten. Daarna hadden we even een rij-stop i.v.m de winter, mijn heupen, zijn groei en koppie.
Voor degene die zich afvragen hoe mijn cap eruit zag, ik ben blij dat ik hem op had. Binnenkant van alles stuk en deuken erin. Toen ik eraf viel bleef ik ook even liggen en zitten, omdat ik de klap goed voelde. En paardlief? Die huppelde nog vrolijk om mij heen, lekker gek doen. Maar toen hij klaar was, riep ik hem bij mij (terwijl ik nog op de grond zat) en gaf hem een paar koekjes. Hij had zijn hoofdstel ook uit (eraf gegaan tijdens de val) dus ik was alleen maar blij dat hij keurig bij mij bleef en kwam toen ik dat vroeg. Aan zijn koppie was ook duidelijk te zien dat hij het niet expres deed, de goedzak. :(:)
Afbeelding

Helaas werd hij in december/januari niet helemaal zichzelf en liep hij ook niet fijn. Hij wilde wel heel graag en dat brak mij.. Aangezien hij op een plekje stond met zomers gras en ik dat niet meer aandurfde hierdoor, moest ik wel echt een nieuwe plek zoeken. Ik was al aan het zoeken, maar er kwam onder andere droes in de buurt. Dus dan wordt je erg voorzichtig met langs stallen te gaan. Maar uiteindelijk een stalling gevonden waar de staleigenaar (zover dat gaat natuurlijk) mee denkt. 2 Weken voor de verhuizing ging Elano weer de goede kant op. Lieve stalgenootjes hadden mij en Elano gebracht met de trailer en we zijn veilig aangekomen. De volgende dag moest hij echt zijn spanning en stres eruit rennen. Buiten wandelen ging in het begin amper, maar ondertussen maken we wandelingen met combi rijden van 3 uur en dat gaat tot nu toe super! :D

Met hulp van mijn verzorgster, vriend en familie ben ik langzamerhand het vertrouwen terug aan het krijgen in het rijden. Ik weet dat hij echt super braaf is en toch zit die angst er goed in. Vooral door het schuivend zadel (ligt nu goed na aanpassing kussens en andere inlages.). Elano volgt buiten al te graag, dus vaak had ik dan iemand vanaf de grond mee voor zowel foto's als voor de steun voor mij en Elano.
Ook hebben we samen met mijn verzorgster ervoor gezorgd dat Elano het bakrijden nu ook snapt. Buiten kent hij het wel, maar in de bak snapte hij er helemaal niks van. Verzorgster erop en ik vanaf de grond hulpen geven. Toen ging ik langzamerhand ook een beetje de boel oppakken. Het is nog lang niet perfect, maar met een lichaam die niet altijd meewerkt, angst, een boomloos zadel waar ik aan moet wennen, een paard waar ik weer aan moet wennen en het algemene rijden waar ik aan moet wennen is niet een geweldige combinatie. Maar het is vooral veel doen en het vertrouwen weer terug krijgen, zodat ik niet alleen denk wat ik moet doen, maar het ook doe. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. En even op een ander paard opstappen doe ik ook niet, zeker een paard wat ik niet ken. Vind ik alleen maar enger. Daarbij, Elano is gewend dat ik angstig/onzeker ben en daardoor erg gespannen kan zitten. Hij stopt dan eerder dan dat hij er vandoor schiet. Erg fijn zo'n meedenkend paard! O:)

Kwaliteit is enorm achteruit gegaan door het verkleinen via een upload site, maar goed. Gaat nu toch meer om 'gewoon leuke kiekjes'.

1. Eerste keer er weer op na onze winter-rijstop. Mijn heupen waren écht niet blij, was het helemaal niet meer gewend en dan gelijk zo'n breed paard met 'koud' weer. Maar super braaf zoals verwacht.
Afbeelding

2. Sprong vooruit, een van de eerste keren dat we echt stukjes gingen draven (dus niet een paar pasjes). Hij vind het nog best lastig om niet achter mijn moeder te gaan lopen, zeker omdat het ruiterpad een stuk zwaarder is dan het fietspad.

3. Zelfde pad als het filmpje, maar dan de andere kant op en een andere keer. Op het einde schoot hij er even vandoor, fietsers uit de duinen zijn levensgevaarlijk. Dat hoort niet, dus ze eten je op. En blazen als een arabier! :roll: Maar ik ben blijven zitten en het heeft er voor gezorgt dat ik uiteindelijk ook weer wat meer durfde.
Afbeelding

4. Ons aller eerste sprongetje. Ik dacht dat ik dood ging. (Ik ben al geen held met rijden, maar springen? Pff. Er zijn weinig paarden waar ik het echt mee durf. En dan ga ik met een paard springen, waar ik letterlijk maar 1 keer een hindernisje heb gedraafd. :') ) En hij snapte even niet dat het de bedoeling was dat we er over heen gingen i.p.v langs. Maar we hebben het wel gedaan. Lang niet perfect, maarja. Wat verwacht je van de aller eerste sprong voor beide? Hij kent vrijspringen, maar dat is toch anders. En ik spring zelden, de laatste keer springen zal al denk ik 2-3 jaar geleden zijn? In totaal 4 keer overheen gegaan en toen hij het door had, werd hij erg enthousiast. Toen moest ik hem zelfs even tegen houden, met gevolg dat we te langzaam gingen, voetje voor voetje. :D :+

5. De galop in de bak gaat ook steeds beter, ik vind dat nog reuze spannend. Maar langzamerhand, stapje voor stapje een stukje verder. Vorige keer verloor ik mijn beugel door het optrekken van mijn benen (hoezo spanning?) maar dat maakt hem allemaal niet uit. Hij luisterd gelukkig ook keurig naar draf/stap of ho. Al staat hij dan wel klap-boem stil als hij stil moet staan. :')
Dit was de tweede keer galop zonder hulp vanaf de grond. Volgende keer een stukje verder galopperen. *\o/*

6. Gister waren mijn zus, nichtje en neefje en hun hond mee naar het strand. Kleine camera mee voor leuke kiekjes. Lekker over het strand kunnen stappen en in de duinen gedraafd en zelfs paar pasjes galop gedaan. Helemaal happy! En dat terwijl Elano energie te veel had, dus dat maakt het voor mij niet minder spannend. Maar super braaf naar mij luisteren! Stapje voor stapje komen we er wel weer! <3
Oh, let maar niet op mijn jas, die was dubbelgevouwen.
Afbeelding

7. Als hij zijn oren niet naar voren wilt doen, help ik hem wel even. :+
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Op naar meer (rij)kilometers met mijn snorremans. *\o/*

Dammie

Re: Soms moet je een stapje (of 20) terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:33

Super knap dat je weer durft.
Galopje ziet er al best ontspannen uit.
En een mooi paard onder je kont ( houden zo :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:41

Wat fijn dat het weer goed met hem gaat *\o/* .

Voer je nog steeds suplementen bij?

Ik ben met mijn pssm1 trekpaard in februari gestopt met de vitE en magnesium. Ze werd er zo hyper en ril van. Kreeg in het pssm topic te horen dat dat wel vaker gebeurd bij koudbloeden als ze die suplementen krijgen.

Heb nu mijn koele nuchtere goedzak weer terug <3 . Heeft nog steeds een enorme looplust maar het nerveuze is eraf, we kijken en snuiven eerst ipv meteen weg te springen.

Ze krijgt nu alleen nog de vitE en magnesium als ik met de trailer weg ga en een flinke rit maak.

Omdat ik geen suplementen meer geef krijgt ze nu wel een andere en wat extra vitamine brok zodat los van het hooi aan alles ruim voldoende wordt voldaan. De chiropractor vond haar vorige maand ook echt heel fijn, soepel en zacht in de spieren.

Misschien het overwegen waard om te kijken hoe hij het zou doen zonder de gebruikelijke suplementen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 12:51

Ze zeggen niet voor niks vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dat heeft tijd nodig. Je bent goed bezig :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:20

Wat dapper dat je het weer aandurft!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:38

Ik vind je echt super knap.
Ik herken me helemaal in je angst en bij mij gaat het niet zo goed, nou kan ik ook tijdelijk niet rijden maargoed.

Wel grappig, ook ik heb zo'n knappe tinkerman met helaas ook pssm1.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:49

Knap gedaan! Ga zo voort!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:10

Ik lees dat het brede zitten wat lastig is voor je. Heb je een Barefoot? Dan kun je een hip-saver onder de zitting doen, dan zit je iets hoger en smaller. Misschien scheelt het net een beetje voor je.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 17:11

Bedankt allemaal!! :D

Gloa schreef:
Wat fijn dat het weer goed met hem gaat *\o/* .

Voer je nog steeds suplementen bij?

Ik ben met mijn pssm1 trekpaard in februari gestopt met de vitE en magnesium. Ze werd er zo hyper en ril van. Kreeg in het pssm topic te horen dat dat wel vaker gebeurd bij koudbloeden als ze die suplementen krijgen.

Heb nu mijn koele nuchtere goedzak weer terug <3 . Heeft nog steeds een enorme looplust maar het nerveuze is eraf, we kijken en snuiven eerst ipv meteen weg te springen.

Ze krijgt nu alleen nog de vitE en magnesium als ik met de trailer weg ga en een flinke rit maak.

Omdat ik geen suplementen meer geef krijgt ze nu wel een andere en wat extra vitamine brok zodat los van het hooi aan alles ruim voldoende wordt voldaan. De chiropractor vond haar vorige maand ook echt heel fijn, soepel en zacht in de spieren.

Misschien het overwegen waard om te kijken hoe hij het zou doen zonder de gebruikelijke suplementen.

Balen dat jouw paard ook pssm1 heeft.

Ik voer nog vit.e en magnesium los bij, wel een stuk minder i.v.m balancer waar het ook grotendeels inzit. Enige gras wat hij binnen krijgt is via het wandelen, dus lang niet genoeg om voldoende vit.e binnen te krijgen. Met grote weersveranderingen geef ik wel extra vit e, merk wel dat het hem wat helpt. Verder ben ik nog aan het puzzelen van hoe en wat, in het algemeen overigens. Maar kan niet alles in 1 keer veranderen. Dan weet ik nog niet wat wel en wat niet werkt.
Ik lees ook vaker dat er paarden zijn die hoog vit.e krijgen ril worden. Elano is weer gewoon zijn nuchtere zelf, alleen af en toe energie te veel wat er uit moet. Maar ik heb dan ook geen 'dooie' gekocht dus dat hoort ook wel een beetje bij hem. Maar zolang hij het in de longeerbak eruit gooit en ik daarna veilig kan wandelen en rijden, vind ik het prima. Hij kijkt mij daarna ook altijd aan van 'Ja oké, je kan veilig opstappen hoor. Ik ben uitgeraasd.' :')

Zerena schreef:
Ik herken me helemaal in je angst en bij mij gaat het niet zo goed, nou kan ik ook tijdelijk niet rijden maargoed.

Bedankt! Hoe komt het dat het niet zo goed gaat? En wat balen dat die van jou ook pssm1 heeft.

jowien schreef:
Ik lees dat het brede zitten wat lastig is voor je. Heb je een Barefoot? Dan kun je een hip-saver onder de zitting doen, dan zit je iets hoger en smaller. Misschien scheelt het net een beetje voor je.

Ik heb een barefoot ride on pad en een ghost quevis zadel. Barefoot zadels heb ik niet eens geprobeerd. Ghost met lang zweetblad was al te breed voor mij en ghost zit smal.
Met de quevis gaat het prima, nu hooguit de eerste minuten last van en daarna niet meer. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:08

Ik voer de metazoa superfit broxx (esparcette). Dan komt mijn paard (700kg) aan de 700mg vitE per dag. Normale behoefte is 500-800 voor basiswerk. Zij krijgt verder ook geen gras want daar kan ze niet tegen. Ik voer dan alleen vitE/magnesium bij met zware inspanningen en trailer ritten, gewoon voor de zekerheid.

Ik zit nu wel aan de hoge kant met de vitbrok maar onder aan de streep is het goedkoper dan de suplementen erbij := .

De mijne doet het er erg goed op ondanks dat ze symptomatisch was en p1/p1 is.

Xxblinkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:47

Wat een leuke foto's! En super knap dat je zo van je angst af gekomen bent of in ieder geval deels. Ik herken de angst helaas maar al te goed en hoop dat ik er na 12 jaar ook eindelijk eens overheen kom!

Ga zo door, op naar nog vele mooie ritjes *\o/*

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 20:58

Gloa schreef:
Ik voer de metazoa superfit broxx (esparcette). Dan komt mijn paard (700kg) aan de 700mg vitE per dag. Normale behoefte is 500-800 voor basiswerk. Zij krijgt verder ook geen gras want daar kan ze niet tegen. Ik voer dan alleen vitE/magnesium bij met zware inspanningen en trailer ritten, gewoon voor de zekerheid.

Ik zit nu wel aan de hoge kant met de vitbrok maar onder aan de streep is het goedkoper dan de suplementen erbij := .

De mijne doet het er erg goed op ondanks dat ze symptomatisch was en p1/p1 is.

Wat fijn dat je paard het er goed op doet. Bij Elano merk ik wel dat hij minimaal 1500IU nodig heeft en nog liever 2000IU. Zeker als het weer omslaat, geef ik hem ook extra. Zo is elk paard weer anders. :D

Xxblinkxx schreef:
Wat een leuke foto's! En super knap dat je zo van je angst af gekomen bent of in ieder geval deels. Ik herken de angst helaas maar al te goed en hoop dat ik er na 12 jaar ook eindelijk eens overheen kom!

Ga zo door, op naar nog vele mooie ritjes *\o/*

Gaat vast lukken! Stapje voor stapje, al zijn het baby stapjes. Elk stapje is er 1! *\o/*

De rem doet het in elk geval (soms iets te :+ ) goed. Maar we hebben vandaag weer echt gegaloppeerd buiten! *\%/* *\%/* *\%/*

Hopelijk binnenkort ook een galopje op het strand. Langzamerhand weer meer durven, ohh wat voelt dat fijn! *\%/*

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:24

O wat toevallig dat ik op deze topic stuit. Ik zie je iedere keer lopen over de doggersvaart en vraag me steeds af of je hulp nodig hebt met opstappen ofzo :)*

Mooie vooruitgang en ga zo door!!

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:36

Je bent op de goede weg, super knap van je, durf het bij mijn ruin nogsteeds niet helemaal, mede door zijn gigantisch sensibele karakter. Erg dapper van je dat je er weer op stapt, vooral zo doorgaan :o.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 21:46

Cheminee schreef:
O wat toevallig dat ik op deze topic stuit. Ik zie je iedere keer lopen over de doggersvaart en vraag me steeds af of je hulp nodig hebt met opstappen ofzo :)*

Bedankt!

Ja meneer slingert nog wel eens met rijden. Met de auto's erlangs niet zo handig. Dus we rijden eerst waar we de ruimte hebben. Overigens is 3 uur rijden voor zowel paardlief als voor mij nog even te veel van het goede. En ik vind wandelen ook heerlijk om te doen. :D
Op en af stappen is voor hem geen probleem. _O-

Kristy1998x schreef:
Je bent op de goede weg, super knap van je, durf het bij mijn ruin nogsteeds niet helemaal, mede door zijn gigantisch sensibele karakter. Erg dapper van je dat je er weer op stapt, vooral zo doorgaan :o.

Bedankt!
Die van mij is piepbraaf, een grote goedzak waar echt geen kwaad in zit. Hooguit dat hij een keer energie te veel heeft, maar op zich met consequent zijn blijft hij dan ook heel braaf. Maar ondanks dat ik dat weet, zit de angst voor vallen flink in. Maar langzamerhand merk ik toch écht dat het zadel stevig ligt en dat Elano echt wel keurig luisterd en super zijn best doet. En hij zit zo vreselijk lekker in galop, dat scheelt ook.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:02

puppy1128 schreef:
Cheminee schreef:

Bedankt!

Ja meneer slingert nog wel eens met rijden. Met de auto's erlangs niet zo handig. Dus we rijden eerst waar we de ruimte hebben. Overigens is 3 uur rijden voor zowel paardlief als voor mij nog even te veel van het goede. En ik vind wandelen ook heerlijk om te doen. :D
Op en af stappen is voor hem geen probleem. _O-

Kristy1998x schreef:

Bedankt!
Die van mij is piepbraaf, een grote goedzak waar echt geen kwaad in zit. Hooguit dat hij een keer energie te veel heeft, maar op zich met consequent zijn blijft hij dan ook heel braaf. Maar ondanks dat ik dat weet, zit de angst voor vallen flink in. Maar langzamerhand merk ik toch écht dat het zadel stevig ligt en dat Elano echt wel keurig luisterd en super zijn best doet. En hij zit zo vreselijk lekker in galop, dat scheelt ook.

Heerlijk om zo'n goedzak te hebben waar je bij weet wat je kan verwachten. Een schuivend zadel kan helaas gebeuren inderdaad, ongelukken zoals dat zitten in een klein hoekje. Desondanks snap ik je angst. Het is bij jou denk ik ook de angst voor het vallen zelf, en niet de situatie waardoor je bent gevallen? Hoop dat je snel weer lekker ontspannen rond kan rijden :o.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:20

Kristy1998x schreef:
Heerlijk om zo'n goedzak te hebben waar je bij weet wat je kan verwachten. Een schuivend zadel kan helaas gebeuren inderdaad, ongelukken zoals dat zitten in een klein hoekje. Desondanks snap ik je angst. Het is bij jou denk ik ook de angst voor het vallen zelf, en niet de situatie waardoor je bent gevallen? Hoop dat je snel weer lekker ontspannen rond kan rijden :o.

Ja, achteraf gezien lag het zadel dus sowieso nog niet helemaal lekker. Want tijdens draven e.d schoof hij ook sneller. Maar als je overal leest dat boomloos sneller schuift en 'onstabiel' kan aanvoelen, denk je dat het gewoon gevalletje wennen is. Maar het voelde echt alsof het 3 losse onderdelen waren (paard, ruiter en zadel) i.p.v 1 geheel, als je snapt wat ik bedoel. En nu ligt hij heel stevig. Ik kan er makkelijk een hand onder schuiven na het aansingelen, dus het is niet dat ik hem super strak doe.

Vallen zelf vind ik nog niet eens zo erg. Hard en verkeerd vallen wel. Want ik ben wel vaker gevallen, hooguit blauwe plekken en een beetje gekneusd, vaak ook gewoon niks aan de hand. Maar die klap kwam behoorlijk hard aan en voelde ook dat ik op mijn hoofd viel. W=Ik was gelukkig ook niet bewusteloos geraakt. Ik durfde gewoon niet meer op het zadel te stappen. Ik pakte toen die keren erna ook even de BBP, die blijft toch wel liggen. Je zou zeggen dat je op een zadel veiliger moet voelen, maar ik heb aardig wat uitgezeten met de BBP. Een keer gevallen omdat ik mezelf 'optilde' om rechtop te gaan zitten, en meneer schrok op dat moment. Ja, dat zit ik dan niet uit als ik boven hem 'zweef'. :')

Het is vooral combinatie van de val, zadel, galop en strand. Maar goed, zaterdag (vanuitgaand dat het weer niet te gek gaat doen) wil ik weer naar het strand lopen en rijden. Dus wie weet dat ik nu de moed vind om weer een keer te proberen. En al blijf ik in stap, iets is beter dan niets! :j

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:35

puppy1128 schreef:
Zerena schreef:

Bedankt! Hoe komt het dat het niet zo goed gaat? En wat balen dat die van jou ook pssm1 heeft.

Mijn angst heeft nog echt de overhand.
Nu ben ik ook zwanger dus dat helpt ook niet echt mee.
Ben van plan om na mijn zwangerschap het wel echt fanatiek op te pakken zodat ik weer met plezier kan rijden.
Mijn knapzak is ook geweldig braaf, dus aan hem ligt het niet.

Ja baal er ook wel van. Nou zijn we er vorige week ook nog achter gekomen dat hij astma heeft.
Gelukkig is de pssm onder controle (even afkloppen)

Is dat bij jou inmiddels ook weer onder controle?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:10

Begrijp wat je bedoelt, daarom zelf niet geheel fan van boomloos. Ben je al weer eens aan de hand het strand weer op geweest? Misschien hier fijn kleine stapjes in nemen zodat je het voor jezelf niet overhaast. Hoop dat je een beetje fijn weer erbij hebt, de verwachtingen hier zijn helaas niet positief.

puppy1128 schreef:
Kristy1998x schreef:

Ja, achteraf gezien lag het zadel dus sowieso nog niet helemaal lekker. Want tijdens draven e.d schoof hij ook sneller. Maar als je overal leest dat boomloos sneller schuift en 'onstabiel' kan aanvoelen, denk je dat het gewoon gevalletje wennen is. Maar het voelde echt alsof het 3 losse onderdelen waren (paard, ruiter en zadel) i.p.v 1 geheel, als je snapt wat ik bedoel. En nu ligt hij heel stevig. Ik kan er makkelijk een hand onder schuiven na het aansingelen, dus het is niet dat ik hem super strak doe.

Vallen zelf vind ik nog niet eens zo erg. Hard en verkeerd vallen wel. Want ik ben wel vaker gevallen, hooguit blauwe plekken en een beetje gekneusd, vaak ook gewoon niks aan de hand. Maar die klap kwam behoorlijk hard aan en voelde ook dat ik op mijn hoofd viel. W=Ik was gelukkig ook niet bewusteloos geraakt. Ik durfde gewoon niet meer op het zadel te stappen. Ik pakte toen die keren erna ook even de BBP, die blijft toch wel liggen. Je zou zeggen dat je op een zadel veiliger moet voelen, maar ik heb aardig wat uitgezeten met de BBP. Een keer gevallen omdat ik mezelf 'optilde' om rechtop te gaan zitten, en meneer schrok op dat moment. Ja, dat zit ik dan niet uit als ik boven hem 'zweef'. :')

Het is vooral combinatie van de val, zadel, galop en strand. Maar goed, zaterdag (vanuitgaand dat het weer niet te gek gaat doen) wil ik weer naar het strand lopen en rijden. Dus wie weet dat ik nu de moed vind om weer een keer te proberen. En al blijf ik in stap, iets is beter dan niets! :j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 22:11

Zerena schreef:
Ben van plan om na mijn zwangerschap het wel echt fanatiek op te pakken zodat ik weer met plezier kan rijden.

Ja baal er ook wel van. Nou zijn we er vorige week ook nog achter gekomen dat hij astma heeft.

Dat kan ik mij goed voorstellen dat een zwangerschap niet meehelpt. Dan zou ik zeker geen extra risico mee nemen als je je er niet goed bij voelt.
Oh jeetje. Kan hij ondanks astma nog wel bereden worden? Wel super dat de PSSM onder controle is! :D
Bij Elano is het ook grotendeels onder controle. Wel zo af en toe een dagje minder, maar daar houden ik en mijn verzorgster gewoon rekening mee. Vaak is het de volgende dag weer niks loos, dus gok dat hij dan op zulke dagen net even een verkeerde gekke sprong gemaakt zal hebben of bv een klap van zijn vriendinnetje heeft gekregen. Want hij is nog wel eens zo'n figuur dat grenzen opzoekt. :+

Kristy1998x schreef:
Begrijp wat je bedoelt, daarom zelf niet geheel fan van boomloos. Ben je al weer eens aan de hand het strand weer op geweest? Misschien hier fijn kleine stapjes in nemen zodat je het voor jezelf niet overhaast. Hoop dat je een beetje fijn weer erbij hebt, de verwachtingen hier zijn helaas niet positief.

Ik loop sowieso altijd een stukje over het strand. Zeker met drukte en vloed. Strandopgang kan ik sowieso niet rijden, want rennen is sneller en leuker. :j In de duinen heeft hij dat ook, maar dan heb je nog een pad waardoor je weet waar hij heen gaat. Het strand is 'ietsjes' breder. En in de duinen blijft het tot nu toe in draf. Met de strand opgangen rent hij gerust naar de zee zonder mij. En dan roep ik hem en loopt hij echt als een sukkeltje terug 'Huh? Ohja, sorry.. Jij liep ook nog mee. Ik kom al'. Raar paard af en toe hoor. :') :roll:

Zaterdag werd hem niet, knallende koppijn en ik zag het niet zitten om dan met windkracht 6 zolang te gaan lopen. Maar vandaag hebben we in elk geval 3 pasjes galop op het strand gedaan. Volgende keer weer en een stukje verder! *\o/*
Heerlijk wat gedraafd met weinig spanning en hij luisterde keurig. Hij vond alleen de duinen wat eng, stel je voor dat er iets uitkomt wat je opvreet. Hij wilde ook door de zee lopen, we werden allebei zeeziek. Dat is zó raar als het water terug naar de zee gaat. %)
Ook weer nieuwe stukjes gereden wat ook super ging. Af en toe wat schrikken, mensen die hij wel hoort maar niet ziet achter de bosjes vind hij niet zo leuk. Zeker als ik precies op zo'n moment aandrijf/commando geef wat harder te lopen.
Ook voor het eerst voor het echie mijn action cam uitgeprobeerd. Leuk ding!
Oh, let maar niet op al mijn geklets. Meeste mensen zingen om wat rustiger te worden, ik banketstaaf gewoon tegen mijn knol. :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 09:43

puppy1128 schreef:
Zerena schreef:

Dat kan ik mij goed voorstellen dat een zwangerschap niet meehelpt. Dan zou ik zeker geen extra risico mee nemen als je je er niet goed bij voelt.
Oh jeetje. Kan hij ondanks astma nog wel bereden worden? Wel super dat de PSSM onder controle is! :D
Bij Elano is het ook grotendeels onder controle. Wel zo af en toe een dagje minder, maar daar houden ik en mijn verzorgster gewoon rekening mee. Vaak is het de volgende dag weer niks loos, dus gok dat hij dan op zulke dagen net even een verkeerde gekke sprong gemaakt zal hebben of bv een klap van zijn vriendinnetje heeft gekregen. Want hij is nog wel eens zo'n figuur dat grenzen opzoekt.

Ik ben inmiddels ook al ruim over de helft dus mijn buik zou nu ook teveel in de weg zitten ;)

We zijn nog druk met aanpassingen voor zijn astma.
Maar als alles straks helemaal onder controle is dan zou hij verder gewoon weer normaal moeten kunnen functioneren.

Hij word nu door mijn bijrijder ook heel rustig een beetje gereden (voornamelijk stapwerk en een beetje draf).

Fijn dat de pssm bij jullie nu ook onder controle is :)

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:07

Wat ga je goed vooruit zeg!
Mag je trots op zijn <3.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 22:04

Zerena schreef:
Ik ben inmiddels ook al ruim over de helft dus mijn buik zou nu ook teveel in de weg zitten ;)

We zijn nog druk met aanpassingen voor zijn astma.
Maar als alles straks helemaal onder controle is dan zou hij verder gewoon weer normaal moeten kunnen functioneren.

Hij word nu door mijn bijrijder ook heel rustig een beetje gereden (voornamelijk stapwerk en een beetje draf).

Fijn dat de pssm bij jullie nu ook onder controle is :)

Oh ja dat is ook niet handig. Daar heb ik geen last van. :+

Oh dat is wel fijn, hopelijk krijg je zijn astma ook onder controle!

Kristy1998x schreef:
Wat ga je goed vooruit zeg!
Mag je trots op zijn <3.

Drankje wel! Ben ik ook zeker!

Vanochtend 2 keer een stukje gegaloppeerd over het strand. Ook nog eens op het 'harde' i.p.v mulle zand. Ik zat vol spanning, maar we hebben het gedaan. Elano was piepbraaf en de tweede keer galop werd hij zelfs enthousiast. Maar ik zei via stemcommando dat hij rustig moest galopperen en dat bleef hij ook doen. Mijn vriend is ook vroeg opgestaan om hele mooie foto's te schieten. Dus dubbel blij natuurlijk! *\o/*
En ik ben er achter gekomen dat hij niks, en dan bedoel ik ook NIKS, om treinbellen geeft. Die dingen gingen af terwijl we er onder door liepen. Ik schoot in de stres en elano? Die liep geen pas harder. _O-

Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:40

Dat ziet er heerlijk uit.
Knap dat je gegaloppeerd hebt en fijn dat het goed ging.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:45

Wat goed dat je het vertrouwen weer terug hebt *\o/* <3