Maarja pony's groeien nu eenmaal niet met de ruiters mee en na zo nu en dan een ruitertje die met Risky aan de slag ging, heeft hij nu dan eindelijk weer een echte soulmate gevonden.
Risky staat tegenwoordig bij een meisje van 11, en echt waar ik dacht dat we alles toch wel wisten van hem en dat hij toch aardig veelzijdig was met zijn vele prestaties in verschillende disciplines, maar dit jaar bewees hij dat hij nog veel meer kan!

Risky matcht het beste met een ruitertje waarvoor niks te gek of te veel is, nou en dat is bij Puck ook echt niet het geval, dus bijna een match made in heaven.

Samen springen en crossen

En zelfs mee doen met de ponyrennen om dan ook nog eens 2e te worden!!

Maar dit waren allemaal nog dingen waarvan ik wist dat hij dit kon

Nu is het zo dat Puck ook in het perspectieven plan zit van de endurance. Helaas bleek haar eigen arabier hier niet zo geschikt voor en gezien er nog geen opvolger op stal staat Risky voor de grap meegenomen naar een training. Want ja langs de kant staan is ook niets dus dan de pony maar mee om te trainen.

Aan het einde van de dag werd ik door de moeder van Puck opgebeld of ze iets met mij kon bespreken. Nou natuurlijk kon dat, maar wat ik toen hoorde liet zelfs mij versteld staan.
De jeugd bondscoach had gevraagd of Puck niet met Risky in het plan wilde, want ze hadden zich samen zo goed laten zien en Risky had zo een goede hartslag en herstelwaardes dat ze het wel zagen zitten. Nou van zijn zusje weet ik dat het een echt dieseltje is, zij is inmiddels ook klasse 4 startgerechtigd. Zijn zusje komt alleen ook deels uit endurance lijnen en Risky alles behalve.
Uiteraard mijn goedkeuring gegeven, want zolang kind en pony blij zijn vind ik het allemaal prima.
Puck en Risky mochten gelijk in de klasse II starten over 40km en de eerste wedstrijd was in Epe.
Ik ook naar Epe afgereids om te groomen en wat had die pony een lol in het endurance spelletje!!

De wedstrijd netjes uitgelopen en een PERFECT van de dierenarts tijdens de nakeuring dus hun eerste winstpunt was binnen!!
Daarna de 40km wedstrijd in Someren voor hun tweede Novice Qualificatie wedstrijd.
En met een hartslag van 34 bij de voorkeuring en van 36 bij de nakeuring liet hij wederom zien dat hij echt wel geschikt was als endurance pony.

Wederom een goed uitgereden wedstrijd met een 4e plaats en nu dus alweer klasse 3 startgerechtigd.
Op dus naar volgend jaar!!