Wij gaan al jaren naar dit evenement met ons groepje, maar voor Jam was dit zijn eerste keer.
En door omstandigheden was dit ook meteen zijn aller eerste keer buiten de deur starten, voorheen alleen nog maar op onze eigen stal... sommigen verklaarden me voor gek

Maarja, ik zag het als een groot leer moment en ons enige doel voor die week was om met turbo-sjaakie in onze eigen ring te blijven

En dat is gelukt

Hij is ook nooit gemeen, of dwars... hij wil alleen zó graag lopen, dat spanning zich op bouwt en je af en toe een kleine ontploffing hebt... maar nooit gemeen of om te er af te gooien. Hij heeft gewoon zo veel go, welke ik daar nog niet onder controle had op sommige momenten

Maar kortom ik ben erg trots op Jam, hij liep daar toch maar even stoer rond, met al die paarden, ringen, reclameborden... en hij had de grootste lol daar. De hele week bleef hij er aan trekken... en hij had onwijs veel plezier er in, ook op stal had hij het naar zijn zin. Ondanks dat ik hem elke ochtend even longeerde en los gooide, bleef hij mega fris. Dat paard heeft een onuitputtelijke energiebron volgens mij

We reden mee in het L1, dat hadden wij 1x eerder thuis gestart.
Nou de foto's, veel zijn van ver genomen met een slechte camera, of stills... maar voor het idee wel leuk genoeg

qua rijtechnisch commentaar: Ik sta in galop

Normaal kan ik prima op mijn kont zitten maar met de spanning en sprongen zie ik dat ik ben gaan staan. Zonde voor het beeld, maar ook omdat dit ook niet goed helpt voor de spanning.
Dus dat is een goed leerpunt voor mij...
Thuis nog niet eerder tegen gekomen omdat hij dan niet zo springerig is en ik gewoon lekker blijf zitten

Ook zou ik zeker veel meer ontspanning en lossigheid willen zien, dat lukt thuis en met buiten de deur lessen prima, maar hier was het wat lastig te vinden. Maar dat zal een kwestie zijn van veel oefenen.
Voor de exterieur beoordeling: (waar ik vaak vragen over krijg)
Jam is hoog in het kruis... zijn rug is 100% goed.
Dit zit bij hem in de lijn.
In beweging is hij meer dan goed, kan goed ondertreden en gebruikt zijn lijf zoals het hoort.
Fysio/Osteo/VA zijn blij met hem.
Voor een betere uitleg kan je het vinden in ons vorige topic:
[RIJ-ITP] Jam Session (don tango b x krack c) outdoor en L debuut

Hij was de eerste in het rijtje, vriendin van mij stond op de camping en zij kon zo onze paardjes zien wanneer ze uit haar raam keek

In de ring
Wijken

drafje

Tussendoor lekker in de paddock 'spoorzoeken'

Een van onze "gas op die lollypop" momenten... wel lekker bergop

Graaaaaassss

En de fototrailer foto's
Hier zie je goed wat ik bedoelde... ik moet op mijn hol gaan zitten ipv staan.
Normaal lukt me dat prima, maar na een paar van die sprongen zat ik een beetje in de overlevingsmodus wat mijn zit geen goed doet

En een draf foto, jammergenoeg had ik alleen 'officiële' foto's op sta-momenten.
Maar bij deze zat ik bijna