Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:08

Tussen Heet en Sensibel en Echt sensibel zit ook nog wat graden verschil.
Het ene paard is het andere niet en hoe de een dingen probeert op te lossen lukt bij de ander niet.
Ik denk dat je gewoon lekker bezig bent en stukje bij beetje gaan je puzzelstukjes in elkaar vallen.
Dat kost gewoon tijd... Geeft toch niet. Vindt het trouwens ook wel van de zotte dat je zo'n prinses in de regen en wind laat lopen.... Zou ik ook niet van gediend zijn :+

Ruig dier en idd als je de rust en ontspanning straks ergens kan opzoeken (nu vindt je hem misschien soms per ongeluk) maar dan dus zelf kan opzoeken. Is je puzzel compleet!

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:19

Ik begrijp wel dat ze er af en toe tussenuit wil. Je bent een goede ruiter die in staat is veel van het paard haar lichaam (en dus geest) te vragen. Er is echter een verschil tussen maximaal en optimaal. Je lijkt van haar het maximale te vragen op deze foto's. Optimaal zou zijn als ze af en toe een kort piekmoment heeft, en daaromheen zich comfortabel voelt. Afgewisseld met makkelijkere hersteldagen.Zodat je paard gezond de 25 jaar haalt. Zoals het nu overkomt is dat je een aanzienlijk risico loopt om je paard te overvragen en ze daardoor een blessure oploopt, al dan niet ernstig. Ze komt heel werkwillig over, gezien de mate waarin ze ondertreedt, dus als zij aangeeft dat het niet ok is dan zou ik dat zeer zeker serieus nemen. Dus technisch en qua talent: petje af en qua belasting: geef je paard lucht en ruimte, zowel letterlijk als figuurlijk. Een kennis van mij moest haar paard meer laten zitten, meer verzamelen. Paard kneep er ook af en toe tussen uit en racete er vandoor. De instructeur zei, daar moet ze doorheen, ze moet het leren. Tegen de tijd dat de dierenarts kwam was er een acute peesblessure achter en littekens van een inmiddels herstelde peesblessure achter die nooit was opgemerkt en waarmee het paard gewoon was doorgelopen en doorgereden. En ja, het paard was door deze eigenaar helemaal opgeleid. Het eind van het verhaal: de merrie kan nooit meer gereden worden en is nu fokmerrie. En deze mensen hadden beide de beste bedoelingen en beide veel ervaring maar hebben niet goed naar het paard geluisterd. Dus doe je paard een plezier en neem alles wat ze je laat zien zeer serieus. Denk niet dat jij het beter weet want jij voelt niet wat zij voelt.Je bent van haar terugkoppeling afhankelijk om tot een goed oordeel en beleid te komen. Ze kan het niet zeggen dus je moet goed kijken.

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 17:51

Dank je wel voor je bezorgdheid en hoe erg voor je kennis! Ik mag je gerust stellen hoor. Als ik ze zou laten doen, loopt ze drie uur aan een stuk door zoals hier op de foto’s. Maar zo twee dagen achter elkaar en ik zit weer op de schietstoel-functie. }:) Maar ik krijg niet elke dag de kans om voor een professionele fotograaf te rijden. Dus dan laat ik ze meeslepen door de wind en de regen van die dag.
Thuis werkt ze 4-5 keer in de week en dan alleen maar aan de ontspanning. Ruuuuuuust... lukt wel niet altijd, dus soms alleen maar losrijden in stap en draf en dan weer de wei op. Ze heeft al eens 9 maanden gemankt zonder erkenbare oorzaak, ben er bang voor hoor!!!

kamille
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-07-09

Re: Powermerrie Durena nog eens voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:54

Ik ben erg blij om dat te horen, ik maakte me echt zorgen. Volgens mij heeft ze bakken met talent als ze dit aanbiedt. Koester het en geniet ervan! (en ik ben ook blij dat je zo rustig reageert )

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:16

Wow Nathalie, beter laat dan nooit. Durena is er gewoon eentje met gebruiksaanwijzing. Als je die volledig kent, dan ben je er. Hij is alleen heel lang.... Maar komt goed, waar je een jaar geleden stond en nu is al verschil van dag en nacht.