Botticelli, bonte kwpn hengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 13:40

Het dekseizoen begint zo langzamerhand weer en ik wilde graag voor dit jaar weer wat nieuwe foto's hebben om mee te kunnen adverteren. We zijn even een middagje aan de slag geweest met hem {:}
Botticelli is een Paddox x Samber van 13 jaar oud, 1.73 hoog, loopt Z1 dressuur en is goedgekeurd bij het bonte paarden stamboek. We zijn afgelopen februari verhuisd en hebben nu de paarden aan huis staan, heerlijk!
Rijtechnisch is er nog een hoop te verbeteren, ik ben veranderd van instructie en wat hebben we altijd een hoop verkeerd gedaan. Terug naar de basis en alle oefeningen weer opnieuw en beter aanleren. Hierdoor dus even een wedstrijdstop om eerst alles beter voor elkaar te krijgen. Ik moet zelf aan mijn onderbenen denken, binnenhand en dat meneer wat sneller in het achterbeen wordt.

Genoeg gepraat, we beginnen met een stand en hoofdfoto:

Afbeelding

Afbeelding

Dan gaan we lekker op het gras omcrossen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn vooral in het rechtuit en een knappe foto maken, maar ik ben erg blij hoe hij zich ontwikkeld en het werk allemaal oppakt.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:33

Je hebt een prachtig paard maar ik ben er van overtuigd dat hij met een betere fotograaf nog beter uit de verf komt. Vooral hoofd en stand vind ik geen mooie, je zou de 2r rijfoto kunnen gebruiken voor adverteren maar ik zou zeggen, betere fotograaf, bandages om en gas erop :D

Je rijden ziet er wel netjes en vriendelijk uit

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:36

Hij is zeker prachtig, maar ik sluit me aan bij Jester.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:45

Het is zonde om hier mee te gaan adverteren hoor, ik zie nu een leuk bont paard waar ik niet mee zou dekken, ik zie gewoon niets bijzonders.
En dat kan zijn door alle ruis, bomen, dingen, foto’s uit verkeerde hoeken naar mijn lekenverstand, ik zou bij een advertentie denken: wat zonde van de slechte foto’s.
Bij de hoofdfoto stoor ik me ook onwijs aan de teugels over de hals, maar ik weet dat velen het zo doen.

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:48

Ga mee met de drie voorgaande commentaren.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:52

leuke foto's van een leuke bonte hengst, maar meer is het niet.
En ik weet dat Botticeli veel beter uit de verf kan komen.
Ik zou inderdaad een goede professionele fotograaf laten komen.
Zeker als je met deze foto's wilt adverteren.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:55

Jester_ schreef:
Je hebt een prachtig paard maar ik ben er van overtuigd dat hij met een betere fotograaf nog beter uit de verf komt. Vooral hoofd en stand vind ik geen mooie, je zou de 2r rijfoto kunnen gebruiken voor adverteren maar ik zou zeggen, betere fotograaf, bandages om en gas erop :D

Je rijden ziet er wel netjes en vriendelijk uit


Mee eens! Knap paard maar hij lijkt zo niet helemaal uit de verf te komen

Benzz
Berichten: 2886
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 14:58

Ik vind het een leuk paard, maar als je gaat adverteren :D HOeven in de olie, vlechtjes in, zelf in tenue en een betere fotograaf en ook iemand die op de computer de fotos nog iets kan bewerken.

Succes :D

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:01

Als dit foto's zijn voor de leuk zijn ze prima.


Als het echt is om de hengst te adverteren voor dekdienst vind ik ze minder.

Een echte standfoto is al niet schuin van voren, op deze foto lijkt hij heel kort met stugge lendenen.
Terwijl hij op de rijfotos eerder wat lang toont.

Op sommige van de rijfoto's lijkt hij erg kort in de hals.
Leuk om trainingstechnisch naar te kijken, maar niet geschikt als 'verkoop' foto. En dan bedoel ik in dit geval uiteraard de verkoop van dekkingen, en niet van het paard zelf.


Enzovoort.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 15:14

Vind het juist leuk dat het een keer niet in de vlechten is, strak in pak en in een bak :D Hier hebben we al zo veel foto's van, keertje wat anders.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:20

Eens met mijn voorgangers, het kan allemaal een stuk professioneler.
De fotograaf en de uitstraling/verzorging van het paard en de amazone.
Die laatsten zijn netjes hoor, maar voor commerciële en promotiedoeleinden is toch andere koek. Dan moet alles tiptop in orde zijn qua presentatie.
Verder zou ik de smid even laten komen zodat de hoeven netjes zijn.

Ik wens je veel succes met je mooie hengst! Je rijden ziet er vriendelijk uit.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:21

Gave hengst!

Maar met deze foto's zou ik toch een andere hengst zoeken, het is het net niet zeg maar.

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:24

Leuke plaatjes Roos! Lekker zoals jullie zijn. :)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:26

Wát een gave hengst. <3
En wat zou ik graag langs willen komen om foto's te maken van jullie.

Ik ben het trouwens wel eens met mijn voorgangers.
Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ik het beter kan hoor. :P

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:30

Eens met bovenstaande. Ze zijn leuk voor de leuk, maar ik zou verder zoeken als ik deze foto's zie en ben opzoek naar een dekhengst. Ook had je hem wel even naar de hoefsmid mogen sturen voor de foto.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:35

In het kader van stoute schoenen aantrekken, ik zou hem graag een keer voor de lens hebben. Wat een prachtig paard <3

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:07

Ik ga mee met bovenstaande, leuke kiekjes om te hebben maar hier verkoop je echt geen hengst mee.
Je wilt er wat aan verdienen dus je zult er eerst wat meer tijd en geld in moeten steken qua foto's.
Wat je daar er mee gaat insteken ga je daarna wel weer terug verdienen.
Met deze foto is hij 'het paard van de buren" en niet "die mooie bonte hengst", terwijl er zo veel meer mogelijk is. Hiermee adverteren schiet je het paard mee te kort.

Verder is het een erg leuk dier <3

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:18

littleroosie schreef:
Vind het juist leuk dat het een keer niet in de vlechten is, strak in pak en in een bak :D Hier hebben we al zo veel foto's van, keertje wat anders.


Is inderdaad iets anders, maar hier verkoop je niks mee. :n Ik zou er in ieder geval op afknappen als ik deze foto's zou zien, terwijl het wel een hele mooie hengst is!

Vooral de stand en hoofdfoto brengen het plaatje niet.

Ondanks dat je hengst een prachtig formaat van in de 1.70 heeft toont dit helemaal niet op de foto's, en dat moet je juist wel willen lijkt me.

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:21

Ik ga ook mee met bovenstaande. Leuk voor de leuk, maar niet proffesioneel. Zoals werd genoemd de stand foto is schuin. Dit geldt ook voor hoofdfoto. Zal nieuwe reeks , proffesioneler, laten schieten.

Wel mooi paard!
Laatst bijgewerkt door Marriefloor op 09-04-19 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:22

Voor een dekadvertentie heb je echt goede hengstenfotos nodig... dit kan net zo goed een merrie zijn... leuk dier verder hoor! Foto’s zijn alleen een beetje in zijn nadeel genomen... Als je hier in de buurt woonde had ik zo nieuwe foto’s voor je gemaakt :+

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 16:24

De fotos hebben gewoon zelf gemaakt ;) Dat hij dekhengst is, is voor mij gewoon voor de hobby. Hij is voor mij sportpaard en als hij een paar merries per jaar dekt dan is dat prima.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:31

Ik vind het paard hartstikke geweldig! <3

De meeste foto´s vind ik persoonlijk zoiezo niet heel goed genomen. Of het paard staat niet helemaal mooi op de foto of de ruiter. Jammer!

Anoniem

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:33

Hij is zo mooi! Echt wel een droompaard <3

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:47

littleroosie schreef:
De fotos hebben gewoon zelf gemaakt ;) Dat hij dekhengst is, is voor mij gewoon voor de hobby. Hij is voor mij sportpaard en als hij een paar merries per jaar dekt dan is dat prima.

Het gaat er om dat als je je hengst wip verkopen als dekhengst (want hij dekt) dat je wel iets sterkere foto’s zou moeten gebruiken voor de advertentie waar hij gunstig uit komt. Ik heb veel foto’s van dekhengsten gemaakt en is een hoop waar je op moet letten. Maakt het niet een minder leuk paard hoor, je hebt duidelijk een leuk dier!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Botticelli, bonte kwpn hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:01

Hij is zoveel opgeknapt sinds de eerste paar foto topics!

Had je niet vermeldt dat deze foto’s bestemd zijn voor bij adv ed had je veel meer reacties over de kwaliteit van de foto’s gekregen, ook ik ga mee met mijn voorgangers voor het doel zijn het niet de beste foto’s.