Eston (v. Everdale) in training tijdens deze zonnige dagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Eston (v. Everdale) in training tijdens deze zonnige dagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 23:19

Met deze mooie dagen hebben Eston en ik lekker in het zonnetje getraind. Eston is een 5,5 jarige hengst met als afstamming Everdale x Wup. Ik train hem (afwisselend) zowel bitloos als met bit. Hij loopt op allebei fijn, daarom wissel ik het af. Van beide trainingen hebben we foto's gemaakt. Eston doet altijd super zijn best en ik ben erg trots op hem hoe hij het doet! Het gaat ook erg goed samen met zijn minipaard vriendje Izzy, welke ik in juli voor hem heb gekocht.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Avalanche

Re: Eston (v. Everdale) in training tijdens deze zonnige dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 00:22

Tja, wat moet je daar nu voor commentaar op geven, afgezien van dat je hem gewoon wel mag afleveren hier :P

Ziet er super uit, fijn paard, fijn gereden, hou je handen op dezelfde hoogte en damn wat is hij mooi!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 00:53

Ontzettend gaaf dier is het .
Er valt me 1 groot ding op .
Je knikt continu in naar rechts !
Probeer daar goed aan te gaan werken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:03

Eston is wel een supergaaf dier zeg! <3
Maarre, zijn de foto's nou zo gedraaid of ligt jullie bak op een heuvel? :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:14

Cayenne schreef:

Volgens mij zijn alle foto's gedraaid :) valt me sowieso veel vaker op in fototopics :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:26

Avalanche81 schreef:
Cayenne schreef:

Volgens mij zijn alle foto's gedraaid :) valt me sowieso veel vaker op in fototopics :)

Is om het paard opwaartser te doen lijken. Ik vind het persoonlijk altijd wat jammer, maar ieder zijn eigen ding toch :) Blijft een ruige bok.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:33

little_birdy schreef:
Ontzettend gaaf dier is het .
Er valt me 1 groot ding op .
Je knikt continu in naar rechts !
Probeer daar goed aan te gaan werken

Valt mij ook op.
Is je paard wat bol aan de rechterkant (of de vraag anders gesteld; kan je je linkerbeen makkelijker lang maken)? Het is qua benen niet heel duidelijk te zien vanuit de hoek waar de foto’s gemaakt zijn, maar wellicht kan je hem rechtsom iets schoudervoor rijden om hem wat meer recht te richten, dan laat hij jou ook rechter zitten als het goed is en komt hij wellicht nog meer tot dragen. Mooie combinatie zijn jullie, heel veel succes!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:43

Wauwww lekker bezig!

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 01:58

Leuk paard, vriendelijke gereden.

Tips: je knikt rechts in. Probeer je boven lichaam lang te houden.
Op een paar foto's kantelt hij met zn hoofd. Probeer op de lange zijdes niet te veel stelling te vragen. Tip rijd eens stukken rechtuit op de binnen hoefslag.

Verder leuk plaatje. Lekker blijven trainen op deze speelse manier. Erg leuk om zo jullie aan de slag te zien. Succes

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 07:37

Mooi dier!

Alleen je zet je hand met bit best vast. Vooral foto 4. Daar trek je hem in 'de krul'.

Bij de bitloos fotos doe je dat niet :D maar daar viel mij inderdaad op dat je scheef zit.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 08:30

Bedankt voor de reacties! Het inknikken herken ik niet 1,2,3, maar ik heb wel van de week erg last gehad van mijn heup met krampen rechts door verkeerd geslapen te hebben. Misschien heeft het er iets mee te maken maar zal erop letten. Eston is verder erg fijn in de mond, foto 4 vertekent misschien wat aangezien hij me in galop nog wel eens uit het zadel kan trekken wanneer hij enthousiast wordt en ik dan van mijn instructeur moet proberen niet naar voren te gaan / teugels uit de hand te laten halen.

Deze had ik nog niet er tussen staan zie ik, vond ik ook een fijn plaatje :)
Afbeelding

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:10

Wat een fijne plaatjes. Hij is heel mooi. Ik vind jouw zit echt een stuk verbeterd in vergelijking met vorige topics. :)

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:00

Het was weer leuk!! :) ik hou van setjes en vind deze 2 outfits prachtig! Maar ja, wat staat jullie nou niet :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:13

Afgezien van de mooie foto's, vind ik het eerlijk gezegd niet heel erg bijzonder wat ik zie...

Alleen maar rechttoe rechtaan, waarbij natuurlijk weinig mensen iets verkeerds kunnen doen. Waarbij meteen opvalt in de galopfoto's dat hij eigenlijk helemaal niet superfijn door het lijf beweegt. Aan de staart te zien mist hij daar ook wat kracht voor, waarbij ik zeker niet wil zeggen dat hij uit zuurheid met zijn staart zwaait. Ik denk dat hij 'm als propellor gebruikt. 'ff aanslingeren'
Tevens ook te zien bij het pasje terug op foto 5, dat hij hier wat moeite mee heeft en enigszins tegen de hand raakt.

Allemaal geen schande, hij is pas 5,5 en loopt niet achter de loodlijn. Dat is al een mooi uitgangspunt.

Maar op basis van deze foto's krijg ik de indruk dat dit meer standaardwerk is dan werk om de foto's. Ik zou hem graag op afgewisselde hoogtes zien met de neus, lekker buigen en stellen, wijken, overdreven wijken, schoudervoor, extreem schouderbinnen etc. Daarin overgangen...

Ik wed dat je dan deze foto's ook veel mooier gaat krijgen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:15

Stoer dier is het toch :~ <3

Pas jij wel goed en fijn in dit zadel? Ik vind je eigenlijk op alle foto's vrij ver achter in het zadel/op de lepel zitten, vooral bij foto 6 valt het op.

Desalniettemin, jullie zijn een mooie combi! :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 12:43

Bedankt voor de reacties. De zadelmaker is van de week geweest en heeft het zadel aangepast op ons. Waardoor ik weer meer naar voren in het zadel wordt geplaatst.

Jouw reactie Janine vind ik eerlijk gezegd nogal kort door de bocht.. Dat iets niet op de foto staat, wil niet zeggen dat we het niet doen :) Hij wordt op verschillende hoogtes/houdingen getraind in alle gangen, de oefeningen t/m het M1 worden meegepakt, ook in galop rijd ik gerust schoudervoor om hem soepel te maken. Met hierin overgangen. We worden hierin goed begeleid. Over de staart, die draagt hij sowieso, ook in de wei. Hij is gecontroleerd onlangs nog door een osteopaat :) Daarbij heeft hij ook nog aardig wat Arabisch bloed, welke de staart snel al wat meer dragen. Het idee voor het topic was gewoon om wat foto's te laten zien, waar ik persoonlijk blij mee was. Niet om alle oefeningen en houdingen te laten zien die we kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:21

Ik vind het vooral gewoon een hele stoere knol! En zo leuk met z'n kleine vriendje.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 13:28

Dankjewel! :) Ze zijn ook echt onafscheidelijk samen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:03

Knappe knol <3

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:24

Wat is het toch een gaaf beest, mooie combi ook!!

ps. rare comment Janine.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:57

Is er een speciale reden dat hij nog hengst is?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 18:06

Bedankt n_love_qwert!

Benz: Hij is heel makkelijk in de omgang, staat naast merries op stal/wei en met een minipaard ruin in de wei en in de stal. Ik kan er kids mee laten lopen/rijden en je merkt ook niks tussen andere paarden met rijden. Met zo'n karakter zie ik geen reden tot een operatie/castratie. Ook wilde ik hem nog voorbrengen, maar wegens tijdgebrek en reizen is het daar nog niet van gekomen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:12

Nessie schreef:
Bedankt n_love_qwert!

Benz: Hij is heel makkelijk in de omgang, staat naast merries op stal/wei en met een minipaard ruin in de wei en in de stal. Ik kan er kids mee laten lopen/rijden en je merkt ook niks tussen andere paarden met rijden. Met zo'n karakter zie ik geen reden tot een operatie/castratie. Ook wilde ik hem nog voorbrengen, maar wegens tijdgebrek en reizen is het daar nog niet van gekomen.

Ik zeg daarop altijd heel flauw “zo is ‘ie geboren”. :o Gaaf beest! Lekker hengst laten als hij gewoon een sociaal leventje kan leiden. Het geeft hem net even meer uitstraling, vind ik.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:03

Ik vind jullie gaaf!
Enige puntje van aandacht vind ik idd dat jij inknikt naar rechts. Dit zie je duidelijk op de foto’s.
Neem een keer zitles. Dan zal je ervaren dat je paard nog fijner gaat lopen als jij recht zit.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 20:07

Haha Jessix, dat ook nog :P

Dankjewel frensje :)