Nadat wij heel het land hadden doorgereden kwamen wij uiteraard tot de ontdekking dat de juiste, 4,5 jarige, op 10 minuten afstand stond. Al gauw had ik door dat dit de juiste was, ondanks dat ze zo groen als gras was. Gekeurd is ze niet, de dierenarts is na het beluisteren van haar hartje maar gestopt, want we willen geen trauma’s ontwikkelen. Zelfs een halster omdoen kende het gupje niet.
Vooral hoogte punten, maar ook ik heb haar echt wel eens iets af moeten leren. Dat ik haar net had wilde ze graag steigeren. En dan niet een halfmetertje, maar echt een seconde of 5 recht overeind.
1.

2.
Helaas moesten wij noodgedwongen na 3 weken al verhuizen. Dit om mijn eigen vrijheid in het beleerproces te krijgen. Want nee, een maandje wegbrengen is niet hoe ik het wilde gaan doen. Al gauw begonnen we met freestyle lessen, de eerste rondjes aan de longe werden een feit.

Vriendjes! Die had ze best gauw gemaakt, maar dat duurde wel een tijdje. Want veel paarden keuren haar dominantie niet goed.
3.

Woehoe! Een longeersingel. En wat was ze stoer, ze gaf er niks om. Helaas zijn we wel tot de conclusie gekomen dat mevrouw een moeilijke rug heeft. Alles schuift naar achteren.
4.

Schriktraning! Ze wordt steeds makkelijk. De freestyle lessen en de TRT werpen hun vruchten af. Los of vast, ze blijft bij mij.
5.

6.

7.

Dit is toch wel een uber belangrijk deel van het jaar geweest, ik maakte kennis met de Academische dressuur. Nog steeds onwijs dankbaar voor, want wat is dat een fijne manier van werken met je paard. Van schrielkip gaat ze nu naar een steeds iets meer bespierd paardje.
8.

WOW! Een mijlpaal! Voor het eerst op mijn puppy gekropen! Ze gaf geen kik. Vele verklaren mij voor gek zo zonder zadel en bit. Maar een beter ervaring had ik haar niet kunnen geven.
9.

Trailerladen, want……. In de herfst gaan wij naar de Veluwe!
10.

Een leuk zomers kiekje!
11.

Weer zoiets, in je eentje langs een 80 km snelweg wandelen, ja hoor doen wij gewoon.
12.

Het zitten breidt zich uit naar rond stappen! Voor de geinteresseerde, in het bleerproces ben ik nooit aan de longe begeleid vanaf de grond.
13.

We gaan zelfs stappend door de weide!
14.

En dan, het ultime. Samen met mijn inmiddels 5 jarige paardje, naar de Veluwe. We hebben gereden en gewandeld. Ze was onwijs braaf.
15.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om het proces dat ik afgelopen jaar heb doorgemaakt te volgen!