In September zijn ik, mijn vriend en Billy een lang weekend weggeweest naar zee in Nieuwvliet. Het was zo'n avontuur. We hebben super mooie ritten gemaakt, veel beleefd en vooral ook heel erg veel geleerd van elkaar. Even weg uit de dagelijkse routine, ik raad het iedereen aan!
Omdat ik er zelf enorm van genoten heb, wil ik graag mijn (ons) avontuur delen met jullie:
We begonnen de eerste dag zo:
Je ziet het zo aan zijn koppie dat hij de zee niet echt zag zitten haha (en nee ik trek niet aan de teugels)

Toch even kijken, beetje ontspanning zoeken in het hele enge gebeuren, zonder ontploffingsgevaar.

Tweede dag:
Een rit van ongeveer twee uur en een half. Hier ook afgewisseld met mijn vriend (op de fiets), daarom de poepchique outfit

Wandeling startte gewoon op een rustige asfalt weg, Billy was helemaal in zijn nopjes zoals je kan zien. Ontspanning keerde terug, na de vorige dag.

De laatste kilometers van de route liepen over het strand, de ideale gelegenheid om Billy nog eens te laten kennis maken met het water.

Flinke jongen

Ik was heel blij en trots dat hij toch al met zijn voetjes in het stilstaande water durfde (hij is thuis overigens niet bang van water en loopt zo door alle plassen maar ik denk dat de boosdoener vooral de beweging in het water was)

Derde dag:
Billy ging steeds meer ontspannen aan het strand, hoewel ik toch nog veel spanning voelde in zijn lijf.
eerst even poseren voor de camera!

En dan tijd voor wat actie aan het strand! Dit was best een tricky. Zo lang ik bleef stappen, bleef Billy heel rustig. Met een lang teugeltje, niks aan het handje. Maar vanaf ik ging gas geven (lees: een klein drafje), wilde Billy het liefst in de volle gas. Nou, dat vond ik niet bepaald zo'n goed idee haha..

Eerst even testen of de rem goed werkte...

En toen mocht ie van mij eens total loss, ik zat wel echt met een (struisvogel)ei in mijn broek want hij ging echt retehard.

En toen.. Toen gebeurde dat gene waar we eigenlijk voor gekomen waren!

Zelf kreeg ik hem niet/nauwelijks in de buurt van de 'gewone' zee. Zoals jullie al konden zien waren de stilstaande waters geen probleem maar de omslaande golven van de zee vormden voor ons toch een grote barrière. Bijna had ik de hoop opgegeven en mijn in - de - echte - zee - gaan - doel uitgesteld. Tot dat ik 2 meisjes in bikini op hun pony zag zitten.. En ze liepen richting de zee.. Ik stuurde Billy achter de 2 pony's en voor ik het goed en wel besefte liep hij gewoon de zee in, de echte zee!

Mijn reactie

Toch nog wel wat spanning voor Billy.. Maar hij deed het zo goed! Er is geen foto van, maar heb hem letterlijk volgestouwd met suikerklontjes haha (over omkopen gesproken

En last but nog least: De twee mooiste foto's van allemaal

Overigens is Billy een sportpaard die wordt uitgebracht op wedstrijd en daarom dus ook best wat pistewerk doet. Toch vind ik het super belangrijk dat hij regelmatig andere uitdagingen krijgt voorgeschoteld, en naar de zee gaan is daar zeker één van. We doen daarnaast ook vrijspringen, grondwerk ect, ... We hebben enorm genoten van elkaar.. en hopelijk genieten jullie evenveel van dit topic!
Liefs,
PerleB