Ze pakt het ook echt elke keer beter op, maar blijft opletten dat we mooi op 2 teugels proberen te rijden. Ze is slim dus probeert zich vaak weg te drukken of niet te reageren op mijn been.
Ik verval dan snel in verkeerd oplossen waardoor ze ermee wegkomt (logisch! ) en ik weer opnieuw kan beginnen.
Deze merrie daagt mij elke keer weer uit tot opletten, basis en we zien vanuit daar wel hoever we die dag komen..
Mijn aandachtspunten zijn vooral op mezelf gericht. Ik heb een holle rug (ook gewoon als ik normaal sta of loop, mijn hele leven al "last" van) en deze moet ik echt proberen recht te houden. Ook moet ik mijn bekken meer kantelen en mijn benen lang maken.
Allemaal puntjes waar ik op moet letten, tijdens ook gewoon het rijden en Kayenne los maken.. Niet altijd makkelijk dus ook zeker niet allemaal ideale plaatjes. Je ziet op de foto's ook duidelijk wanneer ik mezelf vastzet, Kayenne dat dus ook doet.
Ik doe mijn best, Kayenne misschien nog wel meer

Kanttekening, ik heb les en we focussen ook op mijn houding tijdens deze lessen. Ik wou graag eens foto's zodat ik het zelf ook weer eens zie en dus weer nog meer getriggerd word om gewoon goed te gaan zitten!
Zadel werkt niet in mijn voordeel, maar ligt perfect op Kayenne en geld voor een top zadel voor zowel haar als mij is er nu even niet.. Dit zadel wordt elk jaar gecontroleerd en zo nodig aangepast. Hij dwingt mij alleen net iets in verkeerde houding helaas.
Foto's niet op volgorde:
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13:

14:

15:

Hou het een beetje lief voor ons, we doen ons best en niet alles kan in 1 keer perfect zijn