16 april 2014 kwam er een prachtig merrie-veulen met verschrikkelijk lange benen ter wereld. Dat prachtige merrie-veulen was een klein wonder want de kans dat ze zich had ingenesteld was bijna onbestaande omwille van de behandeling van een baarmoeder-ontsteking na de bevruchting, maar in de jaren die volgden werd het voor mij logischer en logischer dat "Terror" -zoals ze ongeveer drie dagen na haar geboorte genoemd begon te worden- gewoon was blijven zitten.
Rêve is dus, zoals jullie zelf al hadden kunnen tellen ruim vier jaar en sinds een tweetal maandenn zijn we echt begonnen met inrijden. Daarvoor heb ik er wel op gezeten maar nooit echt "aan het werk" gegaan. Ik vond haar nog te "jong". In de zomer dit jaar vond ik haar veel meer klaar ogen dus zijn we er aan begonnen. Dit zijn foto's van de 15e keer dat ik er op zit sinds ze aan huis staat. Rêve wordt heel rustig in gereden, ze krijgt regelmatig een paar dagen om "te verwerken". Ik aanvaard wat ze me aan biedt en als ik vind dat ze te veel aan biedt dan rem ik haar af door haar een paar dagen vrij te geven. Ze gaat vreselijk snel, ik wil haar momenteel gewoon lekker op eigen benen, ze heeft erg ruime gangen máár heeft daarin nog geen balans dus ik probeer haar te rijden in een tempo waarin ze die wel heeft zodat ze eerst kracht op kan bouwen om ook in dat ruime die balans te vinden. Verder houd ik vanvoor gewoon een licht contact, Rêve "kiest" zelf om daar rond in te worden en dat ga ik niet ontmoedigen.
Op termijn wil ik haar wel graag langer en lager kunnen rondsturen met het neusje er meer uit maar voor nu laat ik haar zelf wat zoeken. Het is een enorm fijn paard om mee te werken en te hebben máár ook eentje dat fluwelen handschoentjes eist.
Ideaal voor mij dus. 
Foto's staan compleet door elkaar trouwens. We beginnen in draf, als ze daar haar ontspanning in gevonden heeft neem ik een stukje galop er bij wat ze nog erg moeilijk vindt, op de foto's is dat ook goed te zien en dan sluit ik weer af met een ontspannen draf zodat ze altijd fijn kan beginnen en afsluiten. Zo zelfzeker als ze overkomt, zo gevoelig en onzeker is ze in werkelijkheid dus voor mij is het nu belangrijk dat ze echt dat zelfvertrouwen eerst vindt.

Dit bedoel ik met balans verliezen in dat ruime.
Dan gooit ze gewoon die benen naar voren op hoop van zegen. 

In de maanden die komen mag ze rustig sterker worden en spieren opbouwen en zelfzekerder worden, we hebben tijd.
Ik ga trouwens heel bewust niet in mijn zadel zitten bij de galop, dat kunnen mijn rug en heupen absoluut niet aan zoals ze momenteel galoppeerd.
kleine meisjes worden groot!! Wat leuk om haar te zien, ze is echt knap geworden!
kleine meisjes worden razendsnel groot!
Om ze recht te houden moeten ze het eerst worden en ook dat is nog een work in progress.
Veel ‘mobieler’ ook dan een ruiter-BP.
!
)!
Waren net T-rexen die hem zouden opvreten.