Corien_ schreef:Leuke foto's, mooi paardje en ik vind de foto's waarop je er naast staat ook erg mooi geworden!
Verder zou ik proberen meer op je billen te gaan zitten, schouders naar beneden en vooral naar achteren. Nu duik je samen met je paard mee naar voren. Succes en lekker bezig blijven want zo te zien gaat het al hartstikke goed!
Mijn houding is zeker een ding, bedankt voor je reactie! Ik ga er zeker mee bezig
Avalanche81 schreef:Het lijkt erop dat de foto's waar zij klappert met de onderlip, jij je balans wat verliest, en spanning vasthoudt. Kan het ook zijn dat ze daarop reageert? Verder, probeer je binnenhand wat mee opzij en naar voren te geven, zodat ze niets heeft om op terug te trekken, je binnenhand werkt nu wat terug, en een terugwerkende binnenhand blokkeert het binnenachterbeen. Is jammer, want echt ontspannen rijden is zo veel leuker!
Hoe dan ook, schitterende foto's, prachtige merrie, en ze is duidelijk dol op je. Heel leuk om te zien zo.
Dat kan zeker, absoluut! Zoals ik al in de openingspost schreef is ze een hele sensibele merrie, en verder ben ik (nog) niet zo'n zekere ruiter. Dat reageert wel eens op elkaar en dan ga ik de mist in. Daar moeten we beide van leren.
Binnenhand zijn we ook mee bezig! Dat werkt vooral als er dan iemand in de bak staat en af en toe eens roept dat ik moet toestaan
Joolien schreef:_Cassidy schreef:Over welke foto heb je het nu? Ze buigt linksom een stuk makkelijker in dan rechtsom, dus ik ben benieuwd waar je dat dan aan ziet

Ik zie t en ik weet niet hoe ik erbij kom. Ik bedoel het anders, nl ze kantelt haar hoofd, en ik kan me voorstellen at ze dan rechts sterker wordt

Maar dan blijft activeren van het achterbeen hetzelfde

Op foto 5 zie ik het zelf vooral, dat kantelen. Is zeker een fout van mij kant, maar ik wilde hem er wel tussen hebben om een eerlijk beeld te laten zien.
Om het achterbeen meer te activeren, heb je daar voorbeelden van oefeningen voor? Zelf denk ik aan tempowisselingen en overgangen, maar is er misschien meer?