Sinds een jaar ben ik samen met mijn zusje de trotste eigenaar van Joolz (Juolita), een nu 4 jarige merrie van glock zonik x chello III, inmiddels ongeveer 1,75 hoog.
Een superlieve, maar ook pittige dame die heel goed weet wat ze wel en niet wil.
Toen we haar kochten in september 2017 zag ze er zo uit

Na 4 weken goed voeren al een heel ander paard

Ze kon behoorlijk snel in de stress raken en uitte dit vooral in het laten zien van haar achterbenen, en over je heen lopen. We zijn uiteindelijk aan de gang gegaan met de TRT methode en dit heeft ontzettend goed geholpen.
Na goed de tijd te hebben genomen en vertrouwen in elkaar te krijgen, ben ik in mei zelf begonnen met het zadelmak maken, wat erg goed is gegaan!
Inmiddels zijn we ruim 3 maanden verder waarbij ze tussendoor ook af en toe een week vrij heeft gehad.
We rijden nu zo'n 2 a 3 keer in de week 20 tot 30 minuten(incl instappen), longeren nog een keer en spelen nog lekker wat met elkaar, en dat doet ze ontzettend goed.
Zo ontzettend blij met dit paard, wat een fijn dier om te rijden! Super braaf en super aan de hulpen

Het is voor mij nog wel ontzettend wennen om op zo'n reus te rijden, kwam hiervoor van een paardje van 1,63, maar langzaam aan gaat het steeds beter.
Ik weet waar mijn mindere punten liggen, en ben hier ook serieus mee bezig met goede begeleiding. Foto's zijn met telefoon gemaakt, fotograaf had toevallig bijna alleen maar sta momenten

1 Lekker releaxed aan een lang teugeltje instappen

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11 En tot slot nog even uitstappen op het pad