Floyd is een 9-jarige fries van Maurus441 x Beart411 en nu 5 jaar in mijn bezit. We starten sinds maart Z2 en zijn nu Z2+9. We trainen rustig door tot het ZZ-licht, hier moet hij nog wel wat sterker en handiger voor worden.
Hierbij wat foto's van Floyd op wedstijd 14-07 tijdens de stal Midler Bokaal. Wij hebben alleen meegedaan aan dressuur aangezien dat voor hem altijd al heel spannend is op ''ander'' terrein. Dus springen en crossen erbij had voor zijn koppie teveel geworden.
Mijn doel was:
De proeven zo ver mogelijk uitrijden en er voor hem zo'n goed mogelijke ervaring van maken.
Nu gaat hij niet rennen of bokken, Floyd bevriest. Hij kruipt het liefst in mijn binnenzak en gaat heel erg op de rem lopen als hij iets eng vind. Over een stuk van 10 meter kan ik gerust 30 minuten doen als ik er op zit, ernaast volgt hij mij en durft hij gewoon. Met een ander paard of persoon ernaast is hij ook een stuk stoerder, maar alleen vind hij het echt heel eng. Hij vind vooral auto's en trailers eng (terwijl hij gelukkig wel zo de trailer oploopt).
Met losrijden was hij nog redelijk bereikbaar, er waren veel andere paarden, alleen de kant waar de auto's langs reden vond hij zoals verwacht eng.
Toen naar de ring toe en de jury zat in een auto en achter de jury reden de andere auto's/trailers op en van het terrein af. Alle oefeningen op de jury af waren zeer inspannend voor hem, van de jury af ging daarentegen erg makkelijk

We hebben beide proeven t/m het een na laatste onderdeel afgereden en vervolgens heb ik afgegroet. De 2e proef ging wel gelukkig al een stuk beter dan de eerste dus daar was ik al ontzettend blij mee!
Hij heeft zich sowieso beter kunnen houden dan ik had verwacht en was ontzettend trots op hem.
Wel is nu heel duidelijk geworden dat ik hier zeker meer energie in zal moeten gaan steken dus ik heb besloten op wat andere terreinen met hem te gaan trainen en we doen bijvoorbeeld ook mee met een fotomeeting komende maand.
Mochten jullie hier nog leuke tips/ideeën voor hebben dan mag je die altijd achterlaten.
Onze voorgande topics:
Dressuurfries Floyd (Z1) aan het werk
Dressuurfries Floyd aan het werk (Z1) en boscrossen!
Knappe dressuurfries Floyd aan het werk!
Friese krachtpatser Floyd door de jaren heen!
En dan nu de foto's! Want die zijn wel goed gelukt al zeg ik het zelf.
(Gemaakt door xxwienekexx)
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Bedankt als je alles gelezen hebt, of naar de foto's hebt gekeken