Royal Samber verrast op de Beker van Limburg 2018!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Royal Samber verrast op de Beker van Limburg 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 21:52

Ja, ik denk toch wel dat ik mag zeggen dat Sammeke (voor de vrienden.) vriend en vijand verrast heeft afgelopen weekend op de beker van Limburg.
We vertrokken eigenlijk zonder veel verwachtingen. Het is voor mij 8 jaar geleden dat ik nog een kampioenschap mee rijd en eerlijk is eerlijk: puur kwa kwaliteiten moet Sam gewoon onder doen voor de andere paarden die mee lopen. Hij is de kleinste en hij heeft kwa bouw een aantal nadelen en hij moet het met mij doen. _O- Máár Sam heeft een groot hart en een ego waar een paard van 1.85m nog wat van kan leren en dat besloot hij dit weekend "even" te bewijzen..

Ik wist dat als alles goed ging en we alles uit de kan haalden er een podium plaats in kón zitten máár ik wist ook dat de concurrentie sterk was en dat eigenlijk heel ons niveau wel kans maakte op die podium plekken. We zouden er allemaal voor moeten vechten en dat bewees de uitslag ook overigens. De procenten lagen zo dicht bij elkaar...
Zaterdag werden er twee proeven verreden en Sam begon eigenlijk meteen verrassend goed. Hij vond de ring reuze spannend maar na even overtuigen (en hem even stil zetten en laten kijken) zakte hij er in en besloot hij mij maar gewoon te laten beslissen. Prachtig om dat vertrouwen te voelen van hem. Ik heb zelfs even gehuild van geluk na die 1e proef.
We reden in deze proef een 3e plek en een persoonlijk record voor deze zomer in percentage. In de tweede proef heb ik helaas een paar foute beslissingen gemaakt. Het was zeker geen slechte proef maar er had veel meer in gezeten. Op het einde van de dag hadden we een 3e plek bemachtigd en dus een podiumplek.
We gingen dus zeer tevreden huiswaarts. Zaterdag was een lange, warme dag maar ook een erg fijne dag, veel steun gevoeld van mijn collega-ruiters en hun aanhang, veel gelachen en we hadden pannekoeken en Kidibul!

Zondag stond ik na een korte nacht (2 uurtjes) om zes uur alweer bij de paarden en ik kwam er achter dat ik een kleine denkfout gemaakt heb met Sam de dag na de wedstrijd altijd een dag rust te geven want Sam vond dat hij een rustdag mocht hebben en wilde dus de trailer niet op.. Het gevolg was dat mijn arme echtgenoot in zijn boxershort mij stond te helpen met het laden van mijn paard. _O- (ja die echtgenoot van mij krijgt wat te verduren zo nu en dan. _O- )
We kwamen door dat hele circus ongeveer een half uur voor ik binnen moest aan... Webster bood heel lief spontaan aan om op mijn uur te starten zodat ik een kwartiertje langer had, wat super lief was! Maar tussen parkeren en richting losrijpiste gaan zat 5 minuten en Sam had inmiddels zijn "boss, we've got this!" attitude aangenomen dus we gingen gewoon binnen op ons eigen tijdstip. En mán oh mán wat een eerste proef liep mijn kerel.. Elke hulp volgde hij moeiteloos op, ik heb niet één keer moeten corrigeren, niet één keer extra moeten vragen, hij reageerde gewoon meteen correct, heel ontspannen, heel gemakkelijk... En het resultaat was er ook naar: we wonnen de eerste proef van zondag! Daarmee veroverde we zelfs heel even een 2e plek op het podium!
Ook de tweede proef liep hij eigenlijk heel erg fijn voor mijn gevoel, hij werd ietsje scheef bij één middengalop en hij stond niet helemaal vierkant bij de tweede halt van de achterwaarts maar dat was eigenlijk het enige dat ik gevoeld heb. De jury dacht er echter anders over en zette ons redelijk achter aan. En daarmee sloten we de beker van Limburg af met een 3e plek in het algemene klassement. Ik had de nummer 2 met liefde een 1e plek gegund maar ik hoop dat zij nu ook beseft hoe trots ze met recht mag zijn op haar 2e plaats. En ik, ik ben onvoorstelbaar blij en trots op Sam.... Hij dééd het gewoon even... Klein maar dapper heeft Sam heel goed begrepen.. :+:

De bokt upload heeft helaas alle foto's door elkaar gegooid dus ik heb geen idé meer welke foto van welke proef of dag is. _O-
Kwa houding doe ik mijn uiterste best, vooral in de galop zal het opvallen dat ik erg "moeiljjk" zit. Ik heb zeer slechte heupen (necrose) en enkels waardoor ik mijn bekken heel slecht kan kantelen en mijn linker enkel kan ik niet uit drukken (die zit vergroeid.) en mijn rechter enkel maar zeer beperkt. Door dat ik door die gebreken nogal veel moet compenseren kwa lopen krijg ik ook problemen in mijn schouders... En de spanning in mijn linkerkant is helaas een restletsel van een infarct. Kwa houding doe ik dus mijn uiterste best en ga ik twee keer per week naar de kinesist maar momenteel is dit het beste dat ik kan bieden. :+ Sam is het gewoon gelukkig en past zich heel erg aan mij aan :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Soms weet je bij de eerste groet al dat het dik in orde komt...


Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding
De moeilijk uit te zitten midden galop! :')

Afbeelding
tevreden baasje!

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5BE62366
Afbeelding
Hij is echt niet arrogant hoor. :+:
Afbeelding
Showen met z'n door een conculega spontaan aangeboden witte beschermers! Sammeke behoord officieel tot de dressuur-paarden-club dankzij Webster!! :+:

Ik ben zó trots op mijn kleine man! En ik wil Webster hier op bokt heel erg bedanken voor het onvergetelijke weekend! Zonder haar zou het weekend niet zo leuk geweest zijn!
We hebben oa geleerd dat wijken eigenlijk gewoon een bezopen middellijn is en dat we erg zorgzaam zijn maar niet bijzonder intelligent!
En nee, we hebben écht geen alcohol gedronken! Wij kunnen dat soort onzin ook prima nuchter verzinnen. :j


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Royal Samber verrast op de Beker van Limburg 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:14

Jij en Sam hebben het fantastisch gedaan, Kath +:)+ ! Trots op jullie :+:

Wat glanst ie trouwens prachtig!

nayla

Berichten: 310
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Re: Royal Samber verrast op de Beker van Limburg 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:48

Proficiat! Sam weet wel wanneer ie zijn beste beentje voor moet zetten :j

Getup

Berichten: 8195
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Royal Samber verrast op de Beker van Limburg 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 22:34

Wat heb je hem lekker aan het lopen,en jullie zijn beiden zo trots. Gefeliciteerd!

justmyrth

Berichten: 63
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: 't hoge noorden

Re: Royal Samber verrast op de Beker van Limburg 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:42

Gefeliciteerd *\o/*
wat loopt hij gaaf, echt een showbinkie! +:)+

Iris82

Berichten: 39830
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:46

Gefeliciteerd! Prachtige combinatie zijn jullie toch ook!

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:50

Damn, die loopt te showen door de bak. Erg netjes gereden en top resultaat :D

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:31

Wat een fijn beeld en ook heel mooi om te zien hoe jij zit te stralen op je mooie paard ;) Gefeliciteerd!

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Anoniem

Re: Royal Samber verrast op de Beker van Limburg 2018!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:03

Hier ook echt trots op jullie. En op Wat jullie samen bereikt hebben :+:

Simbaa
Berichten: 3960
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:08

Gaaf hoor!!
Wat is zijn stokmaat en om welke klasse gaat dit? Even inspiratie op doen ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57805
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-18 22:32

Sammie is 1.47 denk ik... (ja ik ben klein, ik red nét de 1,50m _O- ) geloof dat hij op zes jaar die maat had.. hij is een grote D iig. En de klasse... ergens tussen L2 en M1 in. Wij hebben verruimingen in draf en galop. Voltes van tien meter in draf en galop, eenvoudige wissel, wijken, achterwaarts... maar andere zijgangen komen er in het volgende niveau pas bij geloof ik.

Super leuk om deze reacties te lezen! Sam is echt mijn mannetje dus het is ook niet zo moeilijk om te stralen met hem. :+:
Sam gaat overal 200% voor, zowel als hij zich voor je in zet, maar ook als hij nee zegt. _O- Maar hij is nooit gemeen. Dat maakt hem een heel leerzaam paard. Hij houdt je echt een spiegel voor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker