lieve en stoere Groninger Veronia

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 07:30

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een fototopicje heb geopend van Veronia, mijn driejarige eigen fokproduct (Macho Polo x Oliver). Dit voorjaar hebben we haar zadelmak gemaakt en hoewel we het erg rustig aan doen (ik zit er misschien een keer in de 2-3 weken een kwartiertje op), gaat ze toch erg lekker vooruit. We zijn nog vooral met stap/draf bezig onder het zadel. Ik heb 2 keer een galopje mee gepakt, maar mijn vertrouwen moet daarin nog een beetje groeien en ik overhaast het dan liever niet, komt vanzelf.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grappig om te vergelijken, dit is haar oom, Vernados. Door mijn ouders destijds gefokt (en ik in mijn jonge jaren die erop zit)
Afbeelding

Nog wat plaatjes van gisteravond:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst ook nog een keertje laten vrijspringen:
Afbeelding


Lekker ding!! <3 <3 <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muronia op 03-07-18 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:32

Wauw! Wat een super mooi paard zeg! De manenkleur en voskleurig vind ik echt heel mooi! <3
Tis ook echt een kopie van zn oom

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:33

Ziet er vriendelijk uit.

Die prachtige voskleur zit blijkbaar goed in de stam dat haar oom ook al die prachtige kleur heft.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:37

Wauw, die kleur!
Ik vind de twee close-ups van haar hoofd echt prachtig.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:53

Wat doen jullie het goed! Ziet er fijn uit :j

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:20

Mooie Groninger!
Het ziet er heel vriendelijk en relaxed uit. Mooi om te zien.
Het valt me op dat jij zelf behoorlijk scheef zit. Je linkerschouder is op iedere foto een stuk lager dan je rechter en je knikt in je heup. Dat lijkt mij een punt om goed op te letten bij het rechtrichten van je paard en dus van jezelf. Veel succes!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 09:40

Ladybird dank je wel! *D

Natasja dank je, ik ben heel erg blij met haar kleur. Ik hoop dat ze hem verder mag doorgeven later :)

Speirs dank je wel, ik zal het even doorgeven aan degene die de foto's heeft gemaakt, zal ze leuk vinden om te horen!

Amanda lief, dank je wel :)

Def dank je, ik ben blij dat het beeld ook is zoals ik het voel en wat ik graag wil (ontspanning, samenwerking en geen dwang). Bedoel je dat op de laatste foto's (die van gisteren)? Ik heb een ontsteking in mijn linkerschouder op dit moment, ik denk dat je dat terugziet? Knap gezien trouwens, ik zie het zelf niet eens zo, maar kan wel goed kloppen dus!

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:02

Wat een plaatje, ze is erg knap! <3

Ik vind het een heel fijn beeld om naar te kijken , ze oogt zo relaxed van ' ah joh ik doe dit wel even'

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:55

Murosch schreef:
Speirs dank je wel, ik zal het even doorgeven aan degene die de foto's heeft gemaakt, zal ze leuk vinden om te horen!


Dat vind ze zeker :D


Speirs schreef:
Wauw, die kleur!
Ik vind de twee close-ups van haar hoofd echt prachtig.


Dankjewel!! *D

Jullie gaan echt vooruit! Ben trots op jullie :j <3

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:25

Ik zie op iedere foto die je hebt geplaatst in dit topic dat jou linkerschouder lager hangt dan je rechter schouder. Op foto 2 zie je het heel goed en op de laatste close up foto voor de vrij spring foto zie je het ook goed. Op die laatste foto kun je goed zien dat jij naar links scheef zit.
Op foto’s zie je scheefheid bij de ruiter vaak aan schouders, maar het kan ook zijn dat je je heup in knikt waardoor je scheef komt te zitten of je je ribben aan je linkerkant van je lichaam wat meer uit moet rekken zodat je recht komt te zitten.

Het is niet als kritiek bedoelt trouwens, meer als tip. Als je verder gaat met rijden en je blijft scheef zitten zal je paard moeite gaan hebben met haar balans en zelf ook scheef gaan lopen.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 11:32

Vind ik ook helemaal niet erg hoor Def, zulke reacties zijn alleen maar nuttig. Ik wil graag wanneer ze een 25 minuutjes kan lopen ohz beginnen met nu en dan een lesje nemen. Is ook fijn als iemand vanaf de grond me daarvan bewust maakt, want dat zijn dingen die je gewoon niet door hebt als je bezig bent. Ook niet geweten dat zo'n eigen lichamelijk pijntje toch wel zijn weerslag heeft in het rijden. Bedankt!

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:51

Ziet er erg netjes uit, ze loopt al mooi in balans lijkt het..en grappig die oom van haar, twee druppels water.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:57

Wauw wat is zij prachtig geworden! Ik vond haar eerst totaal geen Groninger lijken omdat zij zo smal was, maar het uitzwaren is ook al begonnen ten opzichte van je vorige topic. <3

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:18

Wat een mooierd <3 ook zo mooi voor een groninger <3 leuk da tjij ook in de groningers zit ik heb zelf verzorgpaarden die groningers zijn

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 12:49

Dank je Elisa2, dat vind ik een mooi compliment.
Haar oom was destijds ook mijn maatje, wat heb ik het moeilijk gehad toen hij werd verkocht. Daarom ben ik misschien wel een beetje extra dankbaar dat ik een duplicaat heb mogen krijgen nu :). Toch denk ik dat Veronia net even wat beter in elkaar zit dan haar ome Vernados, ze heeft net iets meer in zich.

Dank je Kiekeboefje. Ze is met een behoorlijke inhaalrace bezig dit jaar inderdaad! Ze staat nu onder een vliegendeken en elke keer als ik hem eraf haal kijk ik ervan op hoeveel paard er onder vandaan komt. Ik ben erg blij dat ze toch forser aan het worden is, dat past ook beter bij mij dan dat iele :o
Sterkte met het verlies van je knappe paardje trouwens, ik zag je topic net. Ongelofelijk hoe snel je ze kwijt kunt zijn. Geniet van elk moment. Ik heb het met mijn eigen moeder gehad. Kerngezond, midden in het leven en van het éne op het andere moment doodziek verklaard en binnen 3 maanden was ik haar kwijt.

Pandameisje wat leuk dat je Groninger verzorgpaarden hebt! De meeste Groningers zijn (donker)bruin of zwart. Er zijn wel wat vossen maar of er ook nog meer echt blonde vossen zijn weet ik eigenlijk niet. Dank je wel in ieder geval :D

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 14:32

Och het beste peerd van stal vergeten, sorry. Namira, dank je wel hoor. Lief van je! Zonder jouw hulp zijn we nergens natuurlijk :D

Anoniem

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:35

Ziet er vriendelijk en ontspannen uit! Leuk dier hoor! Geniet ervan!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 15:46

Dank je wel safina, dat doe ik absoluut!

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:52

Murosch schreef:
Och het beste peerd van stal vergeten, sorry. Namira, dank je wel hoor. Lief van je! Zonder jouw hulp zijn we nergens natuurlijk :D

<3

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:06

Ze ziet er al een heel stuk beter uit dan in je vorige topic, en rijtechnisch is er ook zeker vooruitgang!
Ik heb nog één kleine tip voor je: probeer zelf goed opgericht te zitten, jezelf goed te dragen (borstbeen omhoog en de spieren onder je middenrif gebruiken om je lang te maken). Zo wordt je ahw wat lichter in je manier van zitten. Je paard loopt van nature, door haar bouw, iets op de voorhand (naar mijn idee komt dat vooral door het rechte bekken en achterbeen) en zo help je haar een meer horizontale balans te behouden.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 17:10

Askja dank je wel en ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik zie het ook terug in mijn houding en daar kan ik zeker aan gaan werken!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:38

Daar zit zeker progressie in!

Ik hoop niet dat ik nu vijanden ga maken := maar ik zou hebben gedacht dat ze Gelders in plaats van Gronings is. Natuurlijk draagt de kleur daar ook zeker aan bij. Maar toch ook het exterieur. Vergeef mij :)

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 19:15

Haha nou ik denk niet dat je daar vijanden mee maakt hoor, er zit best veel overlapping tussen geldersen en groningers en de mijne is ook geen heel klassiek type groninger.

Getty_Maan

Berichten: 2592
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: lieve en stoere Groninger Veronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:32

Jeetje 3 jaar alweer, zie nog altijd een veulen/jaarling voor me..

Ze ziet er super uit en ook heerlijk ontspannen!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:45

Ziet er goed uit hoor! Lekker ontspannend en rustig aan. Daar hou ik van :)

Die galop komt vanzelf wel. Niks overhaasten, jullie hebben nog tijd zat om uren te galopperen :D