(Bowler's) Baby is een 4 jarige merrie waar ik sinds eind april een combinatie mee vorm na 2 jaar zo goed als niet gereden te hebben. Inmiddels is ze 4 maanden onder het zadel. De 3e keer dat ik erop zat ben ik gelanceerd en is ze op 4 plekken op mij gaan staan, toen kon ik naar de gynaecoloog

Inmiddels gaat het best wel aardig en gaan we rustig aan een stapje verder met rijden. We rijden zo'n 2 x per week, voor de rest staat ze mooi met haar vriendinnen in de wei. Dat is goed aan haar te zien ook!
Ze is springgefokt (Cardento) en nogal voorwaarts. Waar we vooral aan gewerkt hebben is een stukje ontspanning en tempocontrole. Nu zijn we bezig met wat doorbuigen op de volte, meer verbinding in het lijf/bij elkaar lopen en haar gewicht wat meer naar de achterhand verplaatsen. We zijn niet bezig met 'oprichting' maar de hoofd/hals houding wordt hierbij wel snel iets hoger. Als dit stukje wat meer bevestigd is bij ons beiden kom het zakken hier in vanzelf weer. Voor mezelf moet ik erg letten op het ontspannen van mijn binnenhand en het sneller worden in mijn reactie.
Maar alles tegelijk lukt nou eenmaal niet

Een paar galopfoto's van een maandje geleden
1

2

Foto's van afgelopen maandag.
3

4

5

6

7

8

9