Een kijkje bij de training van Baby

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Een kijkje bij de training van Baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 17:26

Hi!

(Bowler's) Baby is een 4 jarige merrie waar ik sinds eind april een combinatie mee vorm na 2 jaar zo goed als niet gereden te hebben. Inmiddels is ze 4 maanden onder het zadel. De 3e keer dat ik erop zat ben ik gelanceerd en is ze op 4 plekken op mij gaan staan, toen kon ik naar de gynaecoloog :') dus het vertrouwen in elkaar had even wat extra aandacht nodig ;).
Inmiddels gaat het best wel aardig en gaan we rustig aan een stapje verder met rijden. We rijden zo'n 2 x per week, voor de rest staat ze mooi met haar vriendinnen in de wei. Dat is goed aan haar te zien ook!

Ze is springgefokt (Cardento) en nogal voorwaarts. Waar we vooral aan gewerkt hebben is een stukje ontspanning en tempocontrole. Nu zijn we bezig met wat doorbuigen op de volte, meer verbinding in het lijf/bij elkaar lopen en haar gewicht wat meer naar de achterhand verplaatsen. We zijn niet bezig met 'oprichting' maar de hoofd/hals houding wordt hierbij wel snel iets hoger. Als dit stukje wat meer bevestigd is bij ons beiden kom het zakken hier in vanzelf weer. Voor mezelf moet ik erg letten op het ontspannen van mijn binnenhand en het sneller worden in mijn reactie.
Maar alles tegelijk lukt nou eenmaal niet :)

Een paar galopfoto's van een maandje geleden
1
Afbeelding

2
Afbeelding

Foto's van afgelopen maandag.

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15 & wat ze het liefste doet :D
Afbeelding

R_emkee

Re: Een kijkje bij de training van Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:54

Toch zie ik een heel fijn beeld! :D Ondanks dat je vertrouwen nog mhwa is ziet het er zuper beheerst en relaxt uit ;)

Leuk dier ;) Succes nog

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:17

Ik heb het idee dat jij de beugels behoorlijk kort hebt en daardoor op je volledige achterwerk zit.

Is het niet comfortabeler met de beugels langer? En als je daadwerkelijk wat sprongetjes meepakt je ze wat korter doet?

Kan me vergissen hoor!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:14

KimD schreef:
Ik heb het idee dat jij de beugels behoorlijk kort hebt en daardoor op je volledige achterwerk zit.

Is het niet comfortabeler met de beugels langer? En als je daadwerkelijk wat sprongetjes meepakt je ze wat korter doet?

Kan me vergissen hoor!

Hier ga ik in mee. Bovendien mag je nog flink werken aan je houding o.a je beenligging en handhouding. Vond die eerste foto’s wel wat hebben, de foto’s erna niet.

Dus werk goed aan jezelf, denk dat je veel winst vanuit je paard zult krijgen.

En intussen lekker blijven springen. Ziet er gaaf uit!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:22

volgens mij kan ze zelfs nog korter waardoor haar been op de juiste plek gaat liggen voor dit zadel haar knie ligt nu nog niet in het kussen.

Maar snap jullie punt als schiet je gauw in een springzadel wat verder achter op de lepel omdat ze zo plat zijn valt dat harder op ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 23:16

Wat een leuk en aansprekend paard! Zadel lijkt mij wat achterover te liggen waardoor je al snel op de lepel gaat zitten. Ligt het zadel niet beter zonder bontje? Dan zal het voor wat meer zakken.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 00:41

Een heel symphatiek paard en beeld om te zien! :j

Vergeet niet om haar hele lichaam te laten buigen (met je binnenbeen) wanneer je stelling vraagt, anders wordt de rest van het lichaam stijf terwijl je juist de hele bovenlijn losser wil maken. :)

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:39

Ik vind het vooral heel knap dat je er weer op zit! Hoe kan ze nou op 4 plekken op je zin gaan staan?! Rende ze over je heen ofzo? :oo

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:23

Knap bezig met Baby Pattypaard! Ik zie de stoelzit ook wel wat terug maar dat komt ongetwijfeld door het springzadel. Jullie zijn leuk samen! <3

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:38

Denk dat het zadel wel goed ligt maar dat het gewoon wat te kort is voor het bovenbeen van TS waardoor ze wat achterop de lepel terecht komt. Mooi paard!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:27

Wat een gaaf paard heb je daar :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 12:30

Wat een leuk dier, haar oog viel me direct op. Wat een vriendelijke uitstraling.
Flinke klapper geweest, kan me voorstellen dat het vertrouwen even een dingetje was

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:00

mooi paard hoor!

Milawandels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 13:08

Wat een zalig paard! Ben jaloers :P

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:39

R_emkee schreef:
volgens mij kan ze zelfs nog korter waardoor haar been op de juiste plek gaat liggen voor dit zadel haar knie ligt nu nog niet in het kussen.

Maar snap jullie punt als schiet je gauw in een springzadel wat verder achter op de lepel omdat ze zo plat zijn valt dat harder op ;)

Dit inderdaad, je hebt nu geen steun bij haar bovenbenen en daardoor krijg je die stoelzit en ga je achterin je zadel zitten. Als je ze wat korter doe, heb je steun bij de kussens bij je bovenbenen en kun je je onderbenen naar achteren leggen en houden.

Lange beugels op een springzadel heb je niets aan, dan heb je helemaal niks bij je bovenbenen en krijg je juist die stoelzit.

Maar verder een vriendelijk beeld hoor! Goed bezig.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 12:39

Dankjullie! :D
Beugels zijn inderdaad een gaatje korter gegaan omdat dit het beste is in dit zadel zoals R_emkee en emma-evg ook aangeven. Voelde direct beter!
Leek alsof de nieuwe beugelriemen wat uitgerekt waren en ik zodoende langer zat als eerst.

Knert; Aan mezelf wordt zeker hard gewerkt. Ik zie ook nog heel wat om te verbeteren. Al ben ik wel voor het functioneel rijden en daar na pas netjes :).

Geryon; Bontje heeft alleen bont aan de buitenkant, onder het zadel is het een soort gelpad. Ze is op het moment nogal dik, denk dat het daar vooral mee te maken heeft :o

Change3x; Goed gezien! Daar zijn we inderdaad mee aan het werk, gaat steeds beter.

Speirs; Een soort van :+ Ze stond eerst met haar voorbeen op mijn linkerhand & een been binnenkant van mijn linkerknie, meer tegen aan getikt dan echt op gestaan daar. Toen wou ze zich omdraaien maar lag ik in de weg en is ze met een achterbeen op mijn rechterachterbovenbeen gaan staan en andere achterbeen van achter vol op mijn flamoes en toen heeft ze zich daarop omgedraaid om weg te komen. Zal niet haar bedoeling geweest zijn! Maar ze zal al geschrokken zijn van het 1e en toen jammer genoeg voor mij de verkeerde keus gemaakt.

Samcial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:57

Wat een leuk paard! Heel veel succes met elkaar!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:10

Och hemel wat een ongeluk :(:) je bent super stoer!