[FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orlinapaard

Berichten: 260
Geregistreerd: 21-04-08

[FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 20:08

Dag lieve bokkers,

Regelmatig worden er topics van RIJ-ITP overladen met harde kritiek, hoe goed bedoeld deze tips ook vaak zijn.. Ik vind het jammer dat er hierdoor steeds minder bokkers fototopics durven te openen, want ik vind het juist heerlijk om naar rijfoto's van anderen te kijken en om hun evolutie te volgen!

Om deze negatieve tendens te doorbreken, heb ik dit fototopic geopend, waar alleen maar leuke en lieve commentaar mag gegeven worden. Ik ben van mening dat er over iedere combinatie wel iets positiefs kan gezegd worden. Ookal zijn er misschien heel veel verbeterpunten, zijn er altijd wel dingen die al wél heel goed gaan! :j

De spelregels zijn als volgt:
Stap 1) Je plaatst een reactie over het vorige bericht en benoemt minstens 3 positieve dingen. Wil je ook heel graag iets positiefs kwijt over twee of drie combinaties geleden? Hou je dan vooral niet in! :)

Stap 2) Je plaatst zelf een 5-tal rijfoto's van jezelf en geeft hierbij een korte intro (bvb niveau, leeftijd van het paard, etc.)

Stap 3) En nu is het wachten op de complimentjes van de volgende die een reactie plaatst.

Hopelijk krijgen we een gezellig topic bomvol met lieve complimentjes voor elkaar! <3

Wie doet er mee? *\o/*

Als TS zal ik starten...
Hieronder zien jullie foto's van mij en mijn 17-jarige ruin Unicum.
Hij heeft tot zijn 12de op het land gestaan. Toen heb ik hem gekocht en heb ik hem opgeleid van de B tot nu het Z2. De wissels gaan nog niet zo soepel, maar ik ben al onwijs trots op de weg die we hebben afgelegd :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:09

Heel leuk initiatief :D Ik laat de eerste reactie aan de volgende over, heb op dit moment even geen recente rijfoto's maar hoop daar van de week verandering in de brengen :)
Dus nu volg ik!

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:25

Wat een leuk topic, wordt er nu al blij van!

@orlindapaard superstoer dat je met een ouder paard die niks kent zo vanuit het land van het B naar z2 bent gereden! Ziet eruit als een blij paard, mooi in de spieren, straalt veel kracht uit en ook jij kijkt overal blij! Leuke sympathieke combinatie :D succes met de wissels, maar dat komt vast goed met je zwarte krachtpatser!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:27

Wat een onwijs leuk initiatief! Ik wil mijn zelfvertrouwen wel even een boost geven.

TS, wat zijn jullie een mooie combinatie! En heel erg knap dat je een paard van 12 die als grasmaaier heeft geleefd hebt opgepakt en zo hebt opgeleid. Hij ziet er mooi bespierd uit, hij oogt heel erg fijn in de aanleuning, geeft hem een imposant voorkomen!




Oké, dan kijken of ik aan 5 foto's van mezelf kan komen...

Dit ben ik met mijn 11-jarige ster-ruin van Fabe x Leffert. Niet mijn eigen paard, maar kan het als zodanig beschouwen. We zijn nu bijna 3,5 jaar een combinatie. En we zijn sinds een jaar Z1 startgerechtigd, in september hebben we onze eerste winstpunt in het Z1 gehaald. Maar we zitten in een flinke dip helaas.
In 2016 hebben we een jaar lang deel uitgemaakt van het Z-Friezenteam Groningen, maar dit bleek toch niet helemaal mijn ding. Daarom gestopt en voor ons zelf verder gegaan :)

Afbeelding
Eén van de laatste wedstrijden in de B waar we o.a. 212 punten scoorden.

Afbeelding

Oktober 2015, we waren toen net L2 geklasseerd.

Afbeelding

Rond ons M2 debuut, op de GK (2016)

Afbeelding

Laatste team-show

Afbeelding

Tijdens een proevenclinic een paar weken geleden.

Edit: Ugh... hoe krijg je die afbeeldingen kleiner? :+

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:28

Hieronder mijn knappe gup Prada, haf x Fries, gekocht als 3,5 jarige, kende nog niks, rustig aan beleerd en nu 2,5 jaar later is ze 6 en hebben we vandaag ons eerste winstpunt in het M2 gereden. Hier waren we eigenlijk nog niet aan toe, maar thuis wedstrijd en instructeur dacht we gaan kijken waar we staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:32

@jeanine.... Gaaf paard, superknap dat je al tot aan het Z1 met winst bent gekomen, hopelijk snel uit jullie dip en weer in een stijgende lijn weer naar het goede gevoel. Het ziet er gemakkelijk en fijn uit!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:58

Orlinapaard
Wat een gaaf dier zeg. Stoer paard en kan knap lopen! Ambities om nog verder te komen?

Leuke fries Janine! Toch al een mooi niveau behaald. Hopelijk snel uit de dip.
Wel gaaf zo'n show. Moeten ze wel braaf voor zijn.

Saskia: knappe pony hoor! En knap op zo'n jonge leeftijd al M2 bereikt te hebben. Vind het erg leuk uitzien.


Nou dan spam ik graag mee. Een eigen topic maken is altijd veel werk dus sla ik vaak over. Dit is een leuk idee!

Dakar is een 10 jarige KWPN. Heb hem nu 7 jaar, zelf beleerd en ondertussen loopt ie ZZ zwaar met 6 winstpunten. Super trots op mijn springpaard die niet kan springen... (Maar wel prijzen winnen in de subtop tussen dat dressuurgeweld waar ik helemaal zenuwachtig en onzeker van wordt).
Hij is groot en ik ben klein, dus vandaar die dwerg op die schimmel... :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:28

Ohhh wat een mooi en positief topic! Ik doe mee!

Pony is 15 jaar en we zijn nu sinds een half jaar weer bezig na 3 jaar lang maar 1 x per week te hebben gereden..


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De schimmel hierboven:

Knap dat je hem op dit niveau zonder zweep en spoor rijd! Knap beest heb je!
Laatst bijgewerkt door Yenni op 17-06-18 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:29

Waaauw, klein meisje op groot paard doet het maar mooi wel even!

Sorry ik heb geen foto's van mezelf, rij alleen maar buiten :o
Superleuk initiatief ts!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:02

Yenni heb wel een klein spoortje hoor, maar zonder kan wel alleen is ie dan net niet altijd scherp genoeg met bv appuyeren.

Wat een leuke pony heb je. Fijn ontspannen beeld zo op de foto's. Stoer ding.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:37

Leuk topic!

@ Janine1990, wat is jouw houding enorm vooruit gegaan! Die foto van het showteam, zo netjes zit je daar, daar ben ik echt jaloers op!

@ Suikermeisje, wat een prachtig en vooral veelzijdig paard! Vind jullie zo'n fijne combinatie om naar te kijken. Vanaf de foto lijkt het echt alsof alle oefeningen er zonder moeite uitkomen.

Orlinapaard

Berichten: 260
Geregistreerd: 21-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 11:31

Wat leuk al die enthousiaste reacties! *\o/*

Janine1990, wauw, wat een knappe fries! Vooral op de foto van de team-show vind ik hem heel imposant ogen! Zowel de houding van het paard als die van jou vind ik daar ook super mooi! Wat braaf dat hij dat zo allemaal doet met die lichtjes aan zijn benen!

saskiajan, wat apart zo'n haf x fries. Je ziet van beide rassen wel iets terug, vind ik! Knap hoor van onbeleerd naar het M2 op zijn 6de! Helemaal leuk als het winstpunt zo onverwacht komt :)

suikermeisje, bedankt! Ik hoop nog heel graag het ZZ-licht met hem te halen en hier succesvol mee te kunnen draaien. Wat een kanon van een paard heb jij! Heel gaaf dat je met een springpaard je staande kan houden tussen al dat dressuurgeweld! Ik vind je setje ook heel mooi!

Yenni, wat heerlijk ontspannen rijd jij rond! Je pony oogt heel blij! :)

Speirs en Fangio, leuk dat jullie de moeite hebben genomen om een complimentje te geven, ookal posten jullie zelf niet eens een foto! :)

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:24

Dankjullie wel! Wat fijn en lief dat jullie de tijd willen nemen om wat liefs neer te zetten :o

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:12

Ok in dit topic durf ik.

Trouwens iedereen top dat jullie ook posten.

Orlinapaard wat een knapper! Heel chique paard!

Saskiaojan leukerd!

Suikermeisje jouw grote vriendelijke reus is ook top! Veel succes nog verder.

Yenni heerlijk genieten van je pony! Goed bezig!

Janine1990 foto met lichtjes is heel knap!

Hier mijn foto's. Paard is niet van de gemakkelijkste. Ik reed M1 maar door het karakter en de fysieke beperkingen van mijn paard rij ik geen wedstrijden meer. Nu nog Just for fun. Foto's zijn van de enige wedstrijden die ik gereden heb. Resultaten waren slecht. Inrijden lukte nog maar tijdens de proef te veel spanning.

Tips mogen maar met liefde. ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:43

Op dit moment nog geen rijfoto's van mij en mijn knul, maar ik wil wel graag aanhaken. Vind dit echt een ontzettend leuk idee en iedereen kan af en toe wel eens een boost gebruiken! Soms zie je het zelf even niet meer zitten en kan je de positieve dingetjes niet meer onderscheiden van de negatieve.

Laibadji: wat onwijs jammer dat je geen wedstrijden meer rijdt, ik vind jullie namelijk een heel aansprekende combinatie. En man wat knap als je ondanks de dingen die tegen zitten toch zo'n beeld kunt neerzetten! Ik zie een fijne lengtebuiging, een mooi ondertredend achterbeen en een fijn actief plaatje!

Yenni: wat pas jij mooi op deze pony! Ik word heel blij van het neusje dat fijn op of voor de loodlijn blijft, het feit dat hij er af en toe wat voor blijft duidt voor mij op een vriendelijke en geduldige ruiter, die niet alleen gefocust is op de nageeflijkheid, maar op activiteit (dat zie ik duidelijk terug in het achterbeen), impuls en correcte buiging.

Suikermeisje: ik blijf fan van je schimpie. Ik heb je wel eens live gezien tijdens een NK dameszadelrijden en man wat een gaaf dier! En zo fijn voor elkaar, hier kan ik serieus alleen van dromen. Ik vind dat jij met erg veel gevoel rijdt!

Saskiaojan: jeetje mina, wat knap dit! Met 6 jaar gewoon je winstpunt in het M2 rijden! Ik zie een keurig verzorgd plaatje (super mooie wedstrijdset :D!). Ik ben ietwat jaloers op de bespiering van jouw paard, want ze heeft de spierballen op de juiste plaatsen! Vind je beenhouding in het bijzonder erg netjes en vind het eruit zien alsof je paard graag voor je werkt.

Janine1990: Wat gaaf om jullie vooruitgang zo te zien. Je paard is echt een geweldige buffel geworden! Leuk ook om te zien dat hij steeds minder stuwend en meer dragend gaat lopen, waarbij je op de lampjes foto echt kunt zien hoe sterk hij is geworden. Ik ben jaloers op jouw houding en vriendelijke hand. Wat jammer dat jullie op het moment een dip hebben. Hopelijk zie je aan deze foto's ook van hoe ver je bent gekomen, je hebt hem wel maar even naar het Z gereden!

Orlinapaard: nondeju wat kan die van jou strekken zeg! En wat ik daar nou zo mooi aan vind, is dat hij zijn achterbeen er ook super bij houdt. Ik kan niet anders dan je benijden om je waanzinnig mooie houding en zit! Ik vind vooral het gehele plaatje erg mooi; je paard is duidelijk heel geconcentreerd bezig voor je en is gefocust op wat jij vraagt. Jij laat mijns inziens heel mooi zien dat ruk en plukwerk helemaal niet nodig is en dat je met een vriendelijke ruiterhand heel ver komt. Het geheel komt op mij over alsof jij en je paard een enorm goede band hebben :)

Spread the love mensen :D!

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:08

Super leuk initiatief!
Orlinapaard: Ik vind dat je een super mooi paard hebt! Ziet er heel fijn uit!

Janine1990: Normaal houd ik niet zo van friezen, maar deze vind ik dan wel erg gaaf! De laatste foto ziet er echt super uit!

Saskiaojan: Hele hele fijne plaatjes! Goede achterhand en fijne aanleuning.

Suikermeisje: Mooie paard heb je! Ziet er fijn en ongedwongen uit!

Laibadji: Super mooi paard! Omdat je zelf aangeeft dat tips mogen (met liefde :) ): ik zie wel veel spoorgebruik maar iedereen heeft natuurlijk verbeterpunten!

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 23:11

Wat een grappig topic :) En Saar88, wat geef jij iedereen onwijs leuk, positief en opbouwend commentaar op de foto's, echt geweldig om te lezen! Mag ook wel gezegd worden hoor. Misschien dat zelfs ik zo nog wel es een foto durf te plaatsen...haha.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:05

SGorter schreef:
Super leuk initiatief!
Orlinapaard: Ik vind dat je een super mooi paard hebt! Ziet er heel fijn uit!

Janine1990: Normaal houd ik niet zo van friezen, maar deze vind ik dan wel erg gaaf! De laatste foto ziet er echt super uit!

Saskiaojan: Hele hele fijne plaatjes! Goede achterhand en fijne aanleuning.

Suikermeisje: Mooie paard heb je! Ziet er fijn en ongedwongen uit!

Laibadji: Super mooi paard! Omdat je zelf aangeeft dat tips mogen (met liefde :) ): ik zie wel veel spoorgebruik maar iedereen heeft natuurlijk verbeterpunten!

Je hebt daarin gelijk hoor. Heb aan het paard heel veel werk gehad. Was 'stuk' gereden voor ik hem had. Wou helemaal niet meer uit zijn versmachtend kader komen en had geen gangen meer enkel slenteren. Nu zijn de foto's ook al 2 jaar geleden en eindelijk luistert hij naar kuitdruk ipv sporen. Bloed, zweet en tranen maar fier!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:59

Laibaji, wat een leuk paard heb je! Ziet er vriendelijk uit :j Jammer dat je gestopt bent met wedstrijd rijden.

Dan bij deze mijn Knappie. Gekocht als 15 jarige manege pony die eigenlijk niks kende. Nu 20 en starten we M1 tussen de paarden :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:10

Wat een heerlijk topic, zo fijn al die positiviteit! <3

Orlinapaard: Wat een gaaf paard zeg! Ik vind je heel mooi en recht boven je paard zitten, jullie passen echt leuk bij elkaar!

Janine1990: Wat een toffe fries! Vind jullie erg mooi samen gegroeid, super knap hoe ver je bent gekomen!

Saskiaojan: Wat een krachtpatser zeg, jeetje! En op die leeftijd al M2 kunnen rijden, zelfs al waren jullie er nog niet helemaal aan toe, vast een top ervaring voor jullie beide!

Suikermeisje: Ahh, een schimmel <3 En wauw wat een niveau heb je bereikt! Overigens vind ik het toch wel geweldig, zo'n mega paard dat bereden wordt door een relatief klein mens, past op de één of andere reden gewoon super goed bij elkaar.

Yenni: Je pony is leuk! Vind je zeker mooi rondrijden als je pas sinds een half jaar weer hebt opgepakt!

Laibadji: Chapeau dat je voor je paard kiest en je gewoon voor de lol verder gaat, dat lijkt me best lastig als je M2 hebt gereden. Ik vind je paard super tof en jullie lijken mooi bij elkaar te passen!

Flicka12: Knap zeg! Dat moet een voldoening geven als je zo ver kan komen met je pony! Vind jullie mooi bij elkaar passen en jullie rijden netjes rond!

Zo, kort maar krachtig zullen we maar zeggen. :))

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:08

Wat een leuk topic!

Ik durf zelf altijd wel een topic te openen, maar kijk goed naar wat ik plaats...

Flicka wat een mooi beeld van jullie samen. Ziet er heel fijn en los uit.

Suikermeisje, ik lees mee in het subtop topic (hopelijk ooit dat ik daar kan ooit kan posten) vind jullie ook een heel fijne combinatie en heel knap wat jullie presteren.

Janine, toffe fries! Vind ook vooral die foto van de show heel tof, maar kan me voorstellen dat je liever voor jezelf rijdt. Op naar het Z2!

TS heel mooie combi! Lekker bergop, mooi actief! Lekker genieten.

Onderstaand Darco, nu 10 jaar, ruin van Sandreo. Ik rijd hem nu 2,5 jaar voor de eigenaren. We zijn heeeeel rustig begonnen, om vertrouwen en een band op te bouwen. Dat was heeeel belangrijk bij hem, daarvoor is dat behoorlijk mis gegaan. We zijn in het L1 begonnen, na de hippiade naar het L2. Vorig jaar begin april M1 gestart en eind april een keertje Z. Daarna ben ik er tot dit jaar april uitgeweest vanwege zwangeri en bevalling.
We hebben nu 4x weer gestart en mogen alweer Z2. We beginnen nu weer een beetje de feeling te krijgen, dus lekker genieten.

Hij is soms wat strak in zn lijf, maar wil altijd werken voor me.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:27

Flicka12: Wat ontzettend leuk dat je met een manege pony alle vooroordelen weg hebt kunnen rijden! Zo zie je maar dat je met goed rijden en een goede band met je pony heel ver kunt komen. Ziet er ook nog heel fit uit!

Michelle77: Ik kan me nog zo goed 1 van jouw eerste topics herinneren. Ik vind het zo knap dat je met een gevoelig paard zo rond kunt rijden en zo snel in niveau kunt stijgen, zonder dat het er geforceerd of onnatuurlijk uit ziet. Dat zegt iets over jullie als combinatie en jouw ruitergevoel, top hoor!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTOVERZ] Het 'oeh' en 'aah' fototopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:43

Bedankt voor de complimenten allemaal! :D

Michelle77: Wat is het toch een ontzettend gaaf paard, ziet er heel fijn uit :j

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:52

Wat een leuk initiatief! Denk dat zelfs ik nu wel een foto durf te posten!

Saar88, weliswaar geen foto's, maar wel heel leuk commentaar!

Flicka, wat gaaf dat je op zo'n leeftijd nog M1 kan starten! Het ziet er ook goed uit en je paardje zit heel mooi in de bespiering! Ik zou nooit zeggen dat ze al 20 is!

Michelle77, de tijd nemen heeft zo te zien zijn vruchten afgeworpen! Ik zie een paard dat mooi actief is in het achterbeen, goed bergop loopt en een hele mooie hoofd-halshouding heeft! Ook op de appuyement foto zie ik dat terug, samen met een lengtebuiging die ik nooit voor elkaar heb gekregen, knap! :)

Dan hier mijn foto's, durf ze normaal niet op bokt te delen, maar nu wel.
Wings is mijn knappe Gelderse merrie. Ik ben met haar Z1 geworden, maar toen noodgedwongen gestopt vanwege een blessure. Nu rijden we alleen nog recreatief. Op technisch vlak is ze vrij lastig, omdat ze zich altijd een soort los klikt, achter het bit komt en dus nooit aanneemt. Toen ik met stang en trens mocht rijden, werd dit ineens een stuk beter en kreeg ik meer aanleuning.
Foto van Gemma Jansen tijdens een clinic van Alex van Silfhout.
Afbeelding
Foto van Kathleen van Winden tijdens losrijden voor wedstrijd op eigen terrein.
Afbeelding
Foto van Precious Photo Moments tijdens training op eigen terrein
Afbeelding
Foto van Kathleen van Winden tijdens mijn laatste wedstrijd voor de Herfstmeeting Zuid Holland. Was een goede laatste rit, want ik werd eerste met 213 punten :)
Afbeelding

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:24

Wat een leuk topic!
Ik zie allemaal toffe combinaties langskomen, wat een prachtige schimmel bijvoorbeeld Suikermeisje. Darco vind ik ook heel stoer Michelle77. En ook echt heel knap Flicka12, een pony die al wat ouder is en nog niet zoveel kent naar de M rijden tussen de paarden. Ik zie mensen en paarden/ponys die van elkaar genieten :)

Ik ben zelf geen topic-maker, maar zal hier dan ook wat foto's plaatsen.
Mijn merrie Estival (Lord Leatherdale x Cocktail) heeft een lichte vorm van kissing spines, waarvoor ik haar jaarlijks onder controle heb bij de kliniek en een paar keer paar jaar de osteopaat laat komen (om ervoor te zorgen dat ze lekker los in haar lijf blijft). Volgens de kliniek gaat ze geen last van haar rug krijgen als we zo blijven doorgaan als we dat nu doen en hoef ik niet meer terug te komen. Maar voor mijn eigen gevoel is die jaarlijkse controle wel fijn := Ze is inmiddels 9 en we zijn net L2 startgerechtigd en hebben nu de eerste twee winstpuntjes in die klasse binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maar dit soort dingen blijven we ook echt geweldig vinden:
Afbeelding

Afbeelding