Blije Jippie - alweer (bijna) een jaar samen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Blije Jippie - alweer (bijna) een jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 17:14

Hoi Bokt!

Goh.. ondanks dat jullie zo enorm lief en vriendelijk voor me waren toen ik mijn eerste fototopic opende (https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1932508&hilit=blije+jippie), vind ik het alsnog erg spannend om berichten te plaatsen en al helemaal om een topic te openen :o Nu heb ik Jippie op 6 juni alweer een jaar, dus vond ik het wel echt tijd worden om die drempel weer eens over te gaan.

Iets meer dan een jaar geleden ging ik op zoek naar mijn eerste eigen paardje, nadat ik 16 jaar geduld had moeten hebben. Ik wist goed wat ik wilde; een paard tussen de 6 en 12 jaar met ervaring buiten en op wedstrijd. Dus kwam ik thuis met Jippie, een toen 3-jarige zadelmakke tuigerruin (Eebert x Manno) :D :Y). Wel durf ik inmiddels te zeggen dat Jippie écht mijn droompaard en maatje is <3.

Ik weet dat ik nog heeeel veel moet leren en verbeteren om Jippie goed op te leiden. Ik krijg gelukkig wekelijks erg fijne en goede begeleiding. Het plan (waar ik inmiddels niet meer onderuit kan, haha) is dat we van de zomer eens in de B dressuur gaan starten. Dat vind ik erg spannend; zoveel mensen met zoveel meningen. Kortom; voor mij nog genoeg te leren en te overwinnen, gelukkig heb ik een onwijs lief paard onder mijn billen :j


Afbeelding
1) Juli 2017 - Oktober 2017; de eerste en laatste rijfoto van ons vorige topic.

Afbeelding
2) November: We maken gebruik van de enorme ruimte van de buitenbak om lekker rond te galopperen!

Afbeelding
3)

Afbeelding
4) December: Aan de longeerlijn hangt hij ook regelmatig de showbal uit :')

Afbeelding
5) Februari: Hij kan na de les ontzettend trots kijken! Groot gelijk, want hij doet ook altijd super zijn best :D.

Afbeelding
6) Ik vind het leuk om te zien dat hij al meer ruimte kan pakken in zijn hals. Dit kost hem veel kracht, maar oefening baart kunst.

Afbeelding
7) Ik vind het zo leuk dat Jippie voor alles in is! De voetbal had hij binnen een paar minuten door en hij geniet er met volle teugen van dat hij ergens tegenaan mag trappen :')

Afbeelding
8) Maart

Afbeelding
9)

Afbeelding
10) April; Lekker in de buitenbak. Inmiddels lastig foto's maken daar; het staat vol met hindernissen haha (wel heel leuk om doorheen te slalommen)

Afbeelding
11) In de afgelopen maanden hebben we heeeeel vaak geknuffeld samen; hier een kleine compilatie van "Baby slaapt" :D

Afbeelding
12) En een kleine compilatie van "Baby speelt" haha.

Afbeelding
13) Mei; galopje

Afbeelding
14) Mei; en hals verlengen

Afbeelding
15) Juni; vandaag had ik een idee... en Jippie deed gezellig mee :D Heerlijk hoe makkelijk hij zulke geintjes oppakt <3

Ook al heb ik nog een hoop te verbeteren, ik ben enorm blij met mijn lieve, gezellige, vrolijke paardje en ik geniet iedere dag van hem!
Bedankt voor het lezen en kijken! :)

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Blije Jippie - alweer (bijna) een jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:29

Wat een leuk dier! Wat kijkt hij lief op de foto's waar hij in de stal ligt.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:30

Je ziet echt de ontspanning bij jullie beiden groeien (zeker in vergelijking met je vorige topic), heel leuk om te zien! Jullie zijn een leuke combi :j

Belmera

Berichten: 280
Geregistreerd: 27-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:33

Wat n leuke foto's! Duidelijk dat jullie veel lol hebben samen en dat is het belangrijkste.
De foto van mei, hals verlengen vind ik een mooi beeld geven. Op andere foto's is hij soms wat 'eng' met zijn hals. Maar volgens mij ben jij je daarvan bewust en komt t vast goed als hij wat meer kracht en balans heeft.
Ook leuk dat hij alles zo makkelijk oppakt en overal voor in is!

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 17:49

Pfoe, wat een super lieve reacties weer, dank jullie wel! :)

@ Supervixen; Dankjewel, het is echt een schat!

@ Cera_D; Bedankt voor je lieve bericht! We weten steeds meer en beter wat we aan elkaar hebben. Heel leuk om zo een band op te bouwen :)

@ Belmera; Wat fijn dat je het zo positief opschrijft, dankjewel! Je hebt helemaal gelijk. Hij wordt makkelijk kort, loopt liefst "kin-op-de-borst-knieën-omhoog-tuiger-modus" :'). Inmiddels blijft hij redelijk op lengte, behalve bij spanning of tempowisselingen (bijv foto 8, waar hij echt te kort wordt). Heeft inderdaad te maken met (draag)kracht en balans en we besteden er veel aandacht aan, ook in de lessen en het werken vanaf de grond :) Hals verlengen heeft dus ook even geduurd; hiervoor kon hij gewoon mijn hand niet volgen omdat hij de kracht miste. Ik ben erg blij dat dat nu steeds beter gaat en ben benieuwd hoe we ons verder gaan ontwikkelen :)

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Blije Jippie - alweer (bijna) een jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:11

Jippie is echt heel leuk Vera! <3
Je rijdt hem erg fijn en je ziet dat hij steeds sterker wordt! Die wedstrijden gaan helemaal goed komen :j

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Blije Jippie - alweer (bijna) een jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:17

Wat een geweldig paard! Superfijn als ze zo veelzijdig zijn, en leuk ook dat jij van alles met hem probeert. Superleuk.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Blije Jippie - alweer (bijna) een jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:10

Dat gaat helemaal goed komen met de wedstrijden! Het ziet er fijn uit en je ziet hem beter worden. Leuk ook dat hij al die andere dingen ook zo leuk oppakt, dat stukje lol met je paard is ook heel belangrijk! Veel plezier nog verder!

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Blije Jippie - alweer (bijna) een jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 13:14

Wat leuk om te zien!! Jullie plezier straalt er echt van beide af!

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Blije Jippie - alweer (bijna) een jaar samen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:52

Wat een geweldig leuke combinatie zijn jullie! Het plezier straalt er echt aan alle kanten af en aan zn bespiering is te zien dat ie ook echt heel hard z’n best voor je doet.
Gaat vast goedkomen met dat hals verlengen op deze manier! :j