Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:52

quera schreef:
En ts is niet nieuw hier en weet dus ook wel hoe het er hier aan toe gaat ;)


Dit is dus zo'n dooddoener vind ik. 'het gaat altijd al zo, dus we houden het zo'.
Hoeft niet te zeggen dat het oké is toch?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:53

Citaat:
Ik vraag me af of dat voor haar ook zo voelt. De mensen die de tips geven vinden ze vast en zeker bruikbaar. Sterker nog, ik denk dat iedereen het goed bedoeld zelfs! Maar ik zou het echt een grote teleurstelling vinden als ik ts was. Gaat zij haar hele rijerij aanpassen door dit topic? Nee lijkt mij dat ze een instructie heeft waar ze naar luistert en mee overlegd.
Dat zal ze (lijkt mij) ook na dit topic gewoon blijven doen


Ik heb ook in instructeur waar ik erg goed naar luister, maar hij ook naar mij. En als een stalgenoot iets opvalt in mijn rijden, en dit tegen mij zegt dan koppel ik dat terug naar mijn instructeur om te zien of we er iets aan kunnen doen. Want ik wil namelijk het beste voor mijn paard.

Als ik een topic zou openen waar ik goed bedoeld advies krijg (wat niet iedereen helaas goed weet te formuleren maar ga er van uit dat het goed bedoeld is) dan neem ik de belangrijkste tips en adviezen mee en ga ik kijken of ik er wat mee kan doen..

Deze pony ziet er gewoon ook kwa bespiering en houding niet uit alsof hij dit niveau aan kan. Ik zie aan de foto's geen gedragenheid, iets wat je toch graag ziet in een Z proef.

Daarnaast heb ik al gevraagd om een filmpje,maar denk dat de TS geen zin heeft om die hier een te plaatsen, wat jammer is..

Als de TS niet open staat voor tips en advies omdat dit topic niet bij HAW staat is dat heel erg jammer voor haar pony. Het is een leuk dier waar je misschien nog ver mee kan komen als je het op de juiste manier aan zou pakken ;)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:58

leeneliefje schreef:
quera schreef:
En ts is niet nieuw hier en weet dus ook wel hoe het er hier aan toe gaat ;)


Dit is dus zo'n dooddoener vind ik. 'het gaat altijd al zo, dus we houden het zo'.
Hoeft niet te zeggen dat het oké is toch?

Dit topic is voor boktbegrippen zeer netjes.

Weet niet welke richting je nu op wil?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:01

Heb even de berichten van de TS bekeken in haar andere topics, maar de aller eerste foto die ze op bokt heeft geplaatst is zo slecht nog niet. Vind het paard daar nog best lekker lopen en daar kijkt hij ook niet zo zuur. Dus het zit er wel in bij het paard ;)
Deze foto bedoel ik.
Afbeelding

Vind dit echt geen slecht beeld geven :)
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 15-06-18 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:01

Ik snap TS wel, waarschijnlijk vrij onervaren en vanuit haar visie is het ook superknap wat ze bereikt heeft. Maar wat ik al eerder las en dat zie ik steeds vaker is dat er winst wordt gereden, terwijl paarden totaal niet in verbinding en ontspanning lopen. Daar gaat het al fout. Heb zelf wat pony ruiters les mogen geven en allemaal wilden ze de pony maar in die krul hebben, omdat ze daar punten op de wedstrijd meer scoorden. Voor de jury leek het niet uit te maken dat de pony totaal niet over de rug liep. Heb het KNHS daarop aangeschreven en die erkende dat er veel meer aandacht bij lessen en wedstrijden moet komen om een paard in ontspanning over de rug te laten lopen. En dáár gaat het dus al mis. TS heeft in alle klassen winst gereden tot aan de Z, dan krijg je waardering voor je manier van rijden door gekwalificeerde mensen. Tsja en dat ze dan trots is dat snap ik. Maar vervolgens ga je dat op Bokt vertellen en dan kom je van de koude kermis thuis. Voor TS absoluut niet leuk. Maar als ze een echte paardenliefhebber is dan raapt ze zichzelf bij elkaar en gaat ze er wat mee doen. Je bent als paardenmens nooit uitgeleerd en door schade en schande wordt je steeds wijzer. Ben zelf al heel wat jaren oud, maar nog steeds leer ik ontzettend veel bij. En denk regelmatig...jeetje, dat ik dat niet eerder heb gezien of geweten...

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:04

CharmingS schreef:
Ik heb ook in instructeur waar ik erg goed naar luister, maar hij ook naar mij. En als een stalgenoot iets opvalt in mijn rijden, en dit tegen mij zegt dan koppel ik dat terug naar mijn instructeur om te zien of we er iets aan kunnen doen. Want ik wil namelijk het beste voor mijn paard.

Als ik een topic zou openen waar ik goed bedoeld advies krijg (wat niet iedereen helaas goed weet te formuleren maar ga er van uit dat het goed bedoeld is) dan neem ik de belangrijkste tips en adviezen mee en ga ik kijken of ik er wat mee kan doen..

Deze pony ziet er gewoon ook kwa bespiering en houding niet uit alsof hij dit niveau aan kan. Ik zie aan de foto's geen gedragenheid, iets wat je toch graag ziet in een Z proef.

Daarnaast heb ik al gevraagd om een filmpje,maar denk dat de TS geen zin heeft om die hier een te plaatsen, wat jammer is..

Als de TS niet open staat voor tips en advies omdat dit topic niet bij HAW staat is dat heel erg jammer voor haar pony. Het is een leuk dier waar je misschien nog ver mee kan komen als je het op de juiste manier aan zou pakken ;)


Staat er niet voor open? Dat is een aanname. Ze heeft zelfs meer foto's geplaatst en meerdere keren gevraagd om reacties maar niet meer omtrent hetgeen wat al meerdere keren was aangehaald. Tsja, als iedereen dan toch doorgaat kan je niet van iemand verwachten dat ze nog luistert, de bokkers negeren haar vraag ook... Ze zegt zelfs dat het haar zeer doet en stelt zich dus zeer kwetsbaar op, ik begrijp niet dat mensen dan nog doorgaan. Mijn punt is dus eigenlijk: als je die bewegende beelden had willen hebben had het topic schijnbaar dus anders moeten gaan...


'Het punt is nu wel duidelijk dat jullie het beeld niet kunnen loslaten van een zure pony die niet over de rug loopt. Het is zo jammer dat dit inderdaad een moment opname is en dat het een hele gecompliceerde pony is. Juist daarom ben ik zo trots hoever we zijn.

Dus graag wil ik jullie vragen te stoppen met reacties te geven van wat een ontevreden pony en hij zit niet fijn in zn lijf. Hier zijn wij zelf erg mee bezig en wordt goed op gelet.
Ik denk dat er zaterdag wel foto's worden genomen dus ik wil jullie dan graag laten zien hoe hij nu is.

En alsjeblieft laten we bokt een beetje leuk houden. Ik was trots en er kwam gelijk negatieve reacties van onbekenden en dat doet best wel even zeer.
Alvast bedankt. '

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:10

Pistasche schreef:
CharmingS schreef:
Ik heb ook in instructeur waar ik erg goed naar luister, maar hij ook naar mij. En als een stalgenoot iets opvalt in mijn rijden, en dit tegen mij zegt dan koppel ik dat terug naar mijn instructeur om te zien of we er iets aan kunnen doen. Want ik wil namelijk het beste voor mijn paard.

Als ik een topic zou openen waar ik goed bedoeld advies krijg (wat niet iedereen helaas goed weet te formuleren maar ga er van uit dat het goed bedoeld is) dan neem ik de belangrijkste tips en adviezen mee en ga ik kijken of ik er wat mee kan doen..

Deze pony ziet er gewoon ook kwa bespiering en houding niet uit alsof hij dit niveau aan kan. Ik zie aan de foto's geen gedragenheid, iets wat je toch graag ziet in een Z proef.

Daarnaast heb ik al gevraagd om een filmpje,maar denk dat de TS geen zin heeft om die hier een te plaatsen, wat jammer is..

Als de TS niet open staat voor tips en advies omdat dit topic niet bij HAW staat is dat heel erg jammer voor haar pony. Het is een leuk dier waar je misschien nog ver mee kan komen als je het op de juiste manier aan zou pakken ;)


Staat er niet voor open? Dat is een aanname. Ze heeft zelfs meer foto's geplaatst en meerdere keren gevraagd om reacties maar niet meer omtrent hetgeen wat al meerdere keren was aangehaald. Tsja, als iedereen dan toch doorgaat kan je niet van iemand verwachten dat ze nog luistert, de bokkers negeren haar vraag ook... Ze zegt zelfs dat het haar zeer doet en stelt zich dus zeer kwetsbaar op, ik begrijp niet dat mensen dan nog doorgaan. Mijn punt is dus eigenlijk: als je die bewegende beelden had willen hebben had het topic schijnbaar dus anders moeten gaan...


'Het punt is nu wel duidelijk dat jullie het beeld niet kunnen loslaten van een zure pony die niet over de rug loopt. Het is zo jammer dat dit inderdaad een moment opname is en dat het een hele gecompliceerde pony is. Juist daarom ben ik zo trots hoever we zijn.

Dus graag wil ik jullie vragen te stoppen met reacties te geven van wat een ontevreden pony en hij zit niet fijn in zn lijf. Hier zijn wij zelf erg mee bezig en wordt goed op gelet.
Ik denk dat er zaterdag wel foto's worden genomen dus ik wil jullie dan graag laten zien hoe hij nu is.

En alsjeblieft laten we bokt een beetje leuk houden. Ik was trots en er kwam gelijk negatieve reacties van onbekenden en dat doet best wel even zeer.
Alvast bedankt. '



Klopt hier heb je ook gelijk in en denk ook dat het nu ook wel duidelijk is. En inderdaad dat was een aanname en dat was niet zo netjes.
Ik denk dat iedereen het hier misschien juist iets te goed bedoeld, maar moet ook wel zeggen dat ts in het begin van het topic wel overal een excuus of smoes voor heeft en zichzelf regelmatig tegen spreekt. Ze had ook door kunnen vragen op sommige adviezen hoe en waarom iemand dat denkt, want daar word je namelijk wel slimmer van ;)

Daarnaast vind ik ook dat sommige wat beter mogen lezen en niet alles in de negatieve zin lezen, niet iedereen is goed in het juist formuleren, en soms kunnen dingen wat lomper overkomen als is bedoeld. En daar bedoel ik ook mezelf mee, ik kan soms wat lomp uit de hoek komen terwijl ik het niet kwaad bedoel :)

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:17

CharmingS schreef:
Klopt hier heb je ook gelijk in. En inderdaad dat was een aanname en dat was niet zo netjes.
Ik denk dat iedereen het hier misschien juist iets te goed bedoeld, maar moet ook wel zeggen dat ts in het begin van het topic wel overal een excuus of smoes voor heeft en zichzelf regelmatig tegen spreekt.

Daarnaast vind ik ook dat sommige wat beter mogen lezen en niet alles in de negatieve zin lezen, niet iedereen is goed in het juist formuleren, en soms kunnen dingen wat lomper overkomen als is bedoeld. En daar bedoel ik ook mezelf mee, ik kan soms wat lomp uit de hoek komen terwijl ik het niet kwaad bedoel :)


En dat vind ik nu de fijne kant aan dit topic, want het is zeker een relatief rustig topic. En eigenlijk heeft niemand ongelijk, misschien is het meer de manier waarop... Het zou zo leuk zijn als TS dat ook zo had ervaren, schijnbaar niet want dat liet ze blijken.

Ondanks dat we heel graag er wat over willen zeggen moeten we ons soms even gedeisd houden en niet herhalen wat er al gezegd is. Dan had TS misschien meer willen delen en was het een veel leerzamere discussie geworden.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:32

Pistasche schreef:
CharmingS schreef:
Klopt hier heb je ook gelijk in. En inderdaad dat was een aanname en dat was niet zo netjes.
Ik denk dat iedereen het hier misschien juist iets te goed bedoeld, maar moet ook wel zeggen dat ts in het begin van het topic wel overal een excuus of smoes voor heeft en zichzelf regelmatig tegen spreekt.

Daarnaast vind ik ook dat sommige wat beter mogen lezen en niet alles in de negatieve zin lezen, niet iedereen is goed in het juist formuleren, en soms kunnen dingen wat lomper overkomen als is bedoeld. En daar bedoel ik ook mezelf mee, ik kan soms wat lomp uit de hoek komen terwijl ik het niet kwaad bedoel :)


En dat vind ik nu de fijne kant aan dit topic, want het is zeker een relatief rustig topic. En eigenlijk heeft niemand ongelijk, misschien is het meer de manier waarop... Het zou zo leuk zijn als TS dat ook zo had ervaren, schijnbaar niet want dat liet ze blijken.

Ondanks dat we heel graag er wat over willen zeggen moeten we ons soms even gedeisd houden en niet herhalen wat er al gezegd is. Dan had TS misschien meer willen delen en was het een veel leerzamere discussie geworden.


Maar ik denk dat dit komt omdat iedereen goede bedoelingen heeft en graag zijn of haar mening, tip of advies aan de ts wil geven.. De TS had hier anders op kunnen reageren vind ik, en zich meer open kunnen stellen voor goed bedoelde tips :)

Inderdaad, denk ook wel dat als er 1 iemand iets heeft gezegd het misschien beter is om het daarna niet meer aan te halen.. Je kan nou eenmaal niet je advies bij de ts in dr strot duwen om het maar lomp te zeggen. Ze moet zelf weten wat ze er mee doet, maar iedereen heeft het het beste voor met haar en haar pony. Want wat ik zelf zag op de foto die hierboven staat is dat het wel kan, alleen een paar stappen terug even weer naar de basis, gaan werken aan de juiste spieropbouw en dan komt het helemaal goed :)

Getup

Berichten: 8279
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:39

Het is heel knap, nu Z te mogen starten met een blijkbaar niet te makkelijke pony. Vind,dat er hier op een nette manier fijne tips worden gegeven. TS, met deze tips kun je wat! Namelijk je pony in zijn lijf ( en zijn koppie ) zo verbeteren, dat het nog makkelijker gaat worden!
Mijn eerste reactie bij t zien van de foto's was ook: "oei,die zit niet zo lekker in zijn spieren" en "hij kijkt niet zo vrolijk" . Al zijn het natuurlijk foto's en geen video.

Hoop,dat je er wat goede tips uitpikt en ben benieuwd,hoe jullie vooruitgaan!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:45

Ik ben het helemaal met jullie eens leeneliefje en Pistasche.

Er staan hier zoveel reacties die allicht met de beste bedoelingen geplaatst worden, maar die in essentie helemaal niet zo vriendelijk zijn als men doet voorkomen. Voor je een reactie plaatst, ga dan eerst even bij jezelf ten rade of je nog foto’s zou durven plaatsen als iedereen bij jou op dezelfde wijze zou reageren.

Veel succes nog met je pony TS, het is een knapperd!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:54

Laurie schreef:
Ik ben het helemaal met jullie eens leeneliefje en Pistasche.

Er staan hier zoveel reacties die allicht met de beste bedoelingen geplaatst worden, maar die in essentie helemaal niet zo vriendelijk zijn als men doet voorkomen. Voor je een reactie plaatst, ga dan eerst even bij jezelf ten rade of je nog foto’s zou durven plaatsen als iedereen bij jou op dezelfde wijze zou reageren.

Veel succes nog met je pony TS, het is een knapperd!

Je ziet ook in vergelijking met 10 jaar geleden zoooo veel minder fototopics, laat staan HAW.
goh hoe zou dat nou komen :roll:

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:07

Waarschijnlijk met het feit dat we steeds meer over het paard en het paardrijden te weten komen. Dat er buiten...

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:40

leeneliefje schreef:
Ik ben het zeker eens inhoudelijk met de reacties, paard kan inderdaad gedragener lopen, begrijp me niet verkeerd. Alleen word ik persoonlijk gewoon érg moe van het gepredik van een bepaalde stroming in paardenland. En dat zie ik continu op bokt voorbij komen.


Dit concludeer jij dus op basis van het volgen van meerdere topics? Maak dan zelf een topic aan om dat onderwerp aan te kaarten in plaats van dit topic daarvoor te gebruiken. Dan schiet jij je doel ook compleet voorbij om TS te helpen want ook jij zegt dus dat de pony beter kan/moet lopen.

karijn

Berichten: 5407
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:42

Laurie schreef:
Ik ben het helemaal met jullie eens leeneliefje en Pistasche.

Er staan hier zoveel reacties die allicht met de beste bedoelingen geplaatst worden, maar die in essentie helemaal niet zo vriendelijk zijn als men doet voorkomen. Voor je een reactie plaatst, ga dan eerst even bij jezelf ten rade of je nog foto’s zou durven plaatsen als iedereen bij jou op dezelfde wijze zou reageren.

Veel succes nog met je pony TS, het is een knapperd!


Op uitzonderingen na, reageert men naar mijn idee netjes en beleefd. Het is maar met welke toon je berichten leest. C’est le ton qui fait la musique.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:05

Ik vind, als ik de foto's bekijk, de allergrootste fout/minpunten/misvattingen bij de jury liggen.
TS doet wat er gevraagd wordt (een proef rijden) en dat wordt tot en met het M2 beloond met winstpunten. Als je geen clubgenoten, moeder, vriend, instructie of wie dan ook hebt die critisch genoeg kan zijn, hoe moet je dan in godsnaam weten dat het anders kan, of wellicht moet.
Dit topic kan dan wel vol met goedbedoelde tips zitten naar TS toe, maar het moet eigenlijk met vol met tips voor jury leden zitten.
Zowiezo vind ik het jureren soms echt naadje. Je maakt de raarste dingen mee.
Clubgenoot van mij "In de eerste proef was hij zo mooi met de neus eruit, opgericht, eronder. Top! Tweede proef werd hij hangerig, te diep, achter de loodlijn. Maar ja, eerste proef toch echt fijn gereden".
Dat waren 2 M2 proeven . En wat denk je, in de eerste geen winst, in de tweede wel. "Mooi nageeflijk". Nou schiet mij maar lek.
Als juryleden het al niet weten, hoe moet TS het dan wel weten?

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:15

Daar heb je zeker een punt. Hoe komt het dat de jury niet meer kennis (of gezond verstand want zelfs ik met mijn ‘al 10 jaar uit de paarden’ oog kan zien dat het niet helemaal lekker loopt op de wedstrijdfoto’q) hebben van hoe een paard wenselijk loopt?

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:16

rien10 schreef:
Ik vind, als ik de foto's bekijk, de allergrootste fout/minpunten/misvattingen bij de jury liggen.
TS doet wat er gevraagd wordt (een proef rijden) en dat wordt tot en met het M2 beloond met winstpunten. Als je geen clubgenoten, moeder, vriend, instructie of wie dan ook hebt die critisch genoeg kan zijn, hoe moet je dan in godsnaam weten dat het anders kan, of wellicht moet.
Dit topic kan dan wel vol met goedbedoelde tips zitten naar TS toe, maar het moet eigenlijk met vol met tips voor jury leden zitten.
Zowiezo vind ik het jureren soms echt naadje. Je maakt de raarste dingen mee.
Clubgenoot van mij "In de eerste proef was hij zo mooi met de neus eruit, opgericht, eronder. Top! Tweede proef werd hij hangerig, te diep, achter de loodlijn. Maar ja, eerste proef toch echt fijn gereden".
Dat waren 2 M2 proeven . En wat denk je, in de eerste geen winst, in de tweede wel. "Mooi nageeflijk". Nou schiet mij maar lek.
Als juryleden het al niet weten, hoe moet TS het dan wel weten?


Ja dit is inderdaad erg opvallend, ben zelf ook actief in de dressuursport en soms zijn de scores voor mij ook niet te volgen. Is ook vaak een kwestie van smaak denk ik... dat is het lastige van een jurysport.

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:20

Nou, Leeneliefje, voor of achter de loodlijn, wel of niet hangen, dat is geen smaak. Dat is goed of fout.
De ring binnen komen met een Fries, Haflinger of KWPN-er, dat is smaak. (En dat zou ook eigenlijk geen invloed mogen hebben). Een goed lopend paard is een goed lopend paard.
Ik ben heel benieuwd naar aanstaande zondag. Dan gaat mijn dochter voor het eerst Z1 tussen de paarden starten met haar zelf opgeleidde pony. van B1 bij de pony's naar Z1 bij de pony's en dan nu de overstap (dochter is bijna 19) naar de paarden.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:29

rien10 schreef:
Nou, Leeneliefje, voor of achter de loodlijn, wel of niet hangen, dat is geen smaak. Dat is goed of fout.
De ring binnen komen met een Fries, Haflinger of KWPN-er, dat is smaak. (En dat zou ook eigenlijk geen invloed mogen hebben). Een goed lopend paard is een goed lopend paard.
Ik ben heel benieuwd naar aanstaande zondag. Dan gaat mijn dochter voor het eerst Z1 tussen de paarden starten met haar zelf opgeleidde pony. van B1 bij de pony's naar Z1 bij de pony's en dan nu de overstap (dochter is bijna 19) naar de paarden.


Ja in theorie heb je helemaal gelijk! Mee eens hoor :j
Maar om een voorbeeld te noemen, mijn paard wil af en toe nogal 'stekerig' zijn in de draf, dit komt door lossigheid in de schouders, of een gebrek daar aan. Ik doe dus mijn best hier op te letten en zijn lossigheid te verbeteren. Soms (door bijvoorbeeld spanning) komt dit toch weer naar boven tijdens de proef. Bij de ene jury word ik daar op afgestraft maar de ander geeft 8 met als commentaar 'mooi voorbeen' :')
Wellicht heeft dat ook met inzicht te maken, maar de één ziet bijvoorbeeld graag veel beweging aan de voorkant en de ander weer niet. Verschilt echt per jury i.m.o

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:36

Ha ha, wat een bekend verhaal. Dochter rijd nooit voor een 8 middendraf (oh oh, in Z1 wordt uitgestrekte draf over de diagonaal gevraagd }:) ) Soms een wordt er een zeer terechte 4 of 5 gegeven. Een enkele keer een 6 en de uitzondering is een 7. Waar komt die 7 dan vandaan? Hij kan niet ineens heel veel beter een uitgestrekte draf laten zien. Zal inderdaad wel smaak zijn. Tja, 't blijft inderdaad een jury sport. :)

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:46

rien10 schreef:
Ha ha, wat een bekend verhaal. Dochter rijd nooit voor een 8 middendraf (oh oh, in Z1 wordt uitgestrekte draf over de diagonaal gevraagd }:) ) Soms een wordt er een zeer terechte 4 of 5 gegeven. Een enkele keer een 6 en de uitzondering is een 7. Waar komt die 7 dan vandaan? Hij kan niet ineens heel veel beter een uitgestrekte draf laten zien. Zal inderdaad wel smaak zijn. Tja, 't blijft inderdaad een jury sport. :)


Zo'n uitzondering mag de jury wel vaker maken wat mij betreft, hehe :D
Succes in 't z1 voor je dochter met de pony! gaaf hoor tussen de paarden

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:06

Er komt een dag dat TS dit topic terug leest en ze de reactie's begrijpt. Toen ik 17 was wist ik ook nog niet wat ik nu weet. Zelf heb ik heel wat fouten gemaakt en nog steeds maak ik fouten. Elke keer probeer ik er wat van te leren en ik vind het hele proces geweldig.

Je hebt een super leuke pony ts, geniet ervan.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:18

Hele leuke pony en je mag zeker trots zijn op jullie looptijd samen.

Misschien tijd om nu gewoon rustig te genieten samen en verder te werken zonder wedstrijd druk erachter.

Verder een leerzaam topic vind ik, ben nieuw op bokt maar vind de foto topics met rijtechnische tips zeer interessant om te lezen

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:14

@ leeneliefje.
Die "Oei "opmerking kwam van mij en ik snap niet zo goed wat daar fout aan is.
TS mag absoluut blij en trots zijn op wat ze met haar pony heeft bereikt, de foto's die ze bij dat blije topic plaatst weerkaatsen dat blije echter niet, terwijl ik in de later geplaatste collage een paar prachtige platen voorbij zie komen.
Had ze die geplaatst, dan was dit een compleet ander topic geworden.
De vraag is dan alleen; Ziet ze het zelf niet?