Samen met pep weer eens gelest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 21:52

suikermeisje schreef:
Leuk setje TS. Lekker vrolijk kleurtje.
Ik denk zelf dat het wel meevalt met de beenbescherming. Bijna de helft op bokt rijdt ermee omdat het mooi staat en bij jou is het erg..

Beugels is al genoeg over gezegd. Hopelijk zit het ook fijn als je wat langer zit. Je zit nu nogal opgekropt.

Om aan het been te krijgen scheelt het vaak als je eerst 1x normaal been geeft. Dan harder been. Dan zweep. En heel veel overgangen per rondje rijden. Dus 6 passen stap dan 6 passen draf en zo kun je de pony wat vlugger krijgen voor je been uiteindelijk. Hier moet je erg consequent voor zijn en veel herhalen. Na een korte tijd zul je merken dat het beter gaat.

Overgangen gaan we vaker rijden dit is een hele nuttige tip.
Bedankt hiervoor

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:18

nardxash schreef:
upendo schreef:
Ik vind het beeld niet fijn. Je bent te groot voor het zadel, zit uit evenwicht, hebt te korte beugels en van de ontspanning bij de pony zie ik ook niet veel.

Misschien kijken of je een groter paard kan vinden om op te rijden.. Je zit de pony in de weg.

Te groot zal wel mee vallen. Pony is 1.46 ongeveer en ik ben 1.67. Heb hiervoor ook altijd een pony gereden van 1. 52 hoog.
Beugels is al bekend en zijn we mee aan de slag.

Ik heb het niet over de lengte maar over de grootte van het zadel icm je kont.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 22:21

upendo schreef:
upendo schreef:
Ik vind het beeld niet fijn. Je bent te groot voor het zadel, zit uit evenwicht, hebt te korte beugels en van de ontspanning bij de pony zie ik ook niet veel.

Misschien kijken of je een groter paard kan vinden om op te rijden.. Je zit de pony in de weg.

Te groot zal wel mee vallen. Pony is 1.46 ongeveer en ik ben 1.67. Heb hiervoor ook altijd een pony gereden van 1. 52 hoog.
Beugels is al bekend en zijn we mee aan de slag.

Ik heb het niet over de lengte maar over de grootte van het zadel icm je kont.[/quote]
Oh sorry dan heb ik het verkeerd begrepen.
Het zadel is een veelzijdigheidzadel van 17,5 inch als ik het goed heb.
Een ander zadel heeft de pony niet.

Anoniem

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:36

Leuke pony ts en mooi setje!
Ik zie bij jou op de foto's wel spanning, klopt dat? Er zijn al genoeg tips gegeven. Ik zou eens proberen de spanning wat weg te krijgen en eerst de teugels wat langer laten zodat de pony wat 'lekkerder' kan lopen, wat losser.

Succes!

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 22:40

Amy schreef:
Leuke pony ts en mooi setje!
Ik zie bij jou op de foto's wel spanning, klopt dat? Er zijn al genoeg tips gegeven. Ik zou eens proberen de spanning wat weg te krijgen en eerst de teugels wat langer laten zodat de pony wat 'lekkerder' kan lopen, wat losser.

Succes!

Spanning kan wel kloppen, zoals al eerder genoemd ben ik soms nog heel angstig en voelt de pony dit.
Teugels losser ga ik mee aan de slag.

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:28

Jullie zien er leuk uit samen! En jullie setje <3

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 09:12

paard21 schreef:
Jullie zien er leuk uit samen! En jullie setje <3

Dankjewel <3

pateeke
Berichten: 2222
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:54

De spanning / angst bij jou is inderdaad te zien. Dat jij angstig bent, heeft mogelijk ook invloed op het tempo van de pony en hoe dan ook op de mate waarin de pony ontspant.
Het is goed dat jullie aan de basis van het paardrijden werken. Persoonlijk zou ik mij op dit moment vooral focussen op je houding en op ontspanning en plezier. Paardrijden moet vooral leuk zijn! Naast de lessen die je nu krijgt zou je kunnen kijken om er nog zitlessen, centered riding lessen oid bij te nemen en/of om iemand te zoeken die heel wat kennis heeft van angst en paardrijden en daar, samen met de pony, mee aan de slag te gaan. Ook grondwerk kan helpen om uiteindelijk je hulpen te verfijnen, meer op elkaar te gaan vertrouwen, samen te ontspannen,...
Als jouw angst afneemt en je minder gespannen bent, zal je merken dat je pony ook beter loopt.

Het kan lang duren eer je van je angst af bent, maar laat je niet ontmoedigen hoor! Jullie zien er een leuke combinatie uit; samen zullen jullie dit vast wel kunnen overwinnen.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:08

pateeke schreef:
De spanning / angst bij jou is inderdaad te zien. Dat jij angstig bent, heeft mogelijk ook invloed op het tempo van de pony en hoe dan ook op de mate waarin de pony ontspant.
Het is goed dat jullie aan de basis van het paardrijden werken. Persoonlijk zou ik mij op dit moment vooral focussen op je houding en op ontspanning en plezier. Paardrijden moet vooral leuk zijn! Naast de lessen die je nu krijgt zou je kunnen kijken om er nog zitlessen, centered riding lessen oid bij te nemen en/of om iemand te zoeken die heel wat kennis heeft van angst en paardrijden en daar, samen met de pony, mee aan de slag te gaan. Ook grondwerk kan helpen om uiteindelijk je hulpen te verfijnen, meer op elkaar te gaan vertrouwen, samen te ontspannen,...
Als jouw angst afneemt en je minder gespannen bent, zal je merken dat je pony ook beter loopt.

Het kan lang duren eer je van je angst af bent, maar laat je niet ontmoedigen hoor! Jullie zien er een leuke combinatie uit; samen zullen jullie dit vast wel kunnen overwinnen.

Dat het lang duurt om van mijn angst af te komen weet ik. Ben al bijna 2 jaar bezig.
Naast de gewone lessen is het momenteel niet mogelijk om ook nog andere lessen zoal zit of centered riding te betalen.
Plezier staat zeker voorop.

pateeke
Berichten: 2222
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:21

nardxash schreef:
pateeke schreef:
De spanning / angst bij jou is inderdaad te zien. Dat jij angstig bent, heeft mogelijk ook invloed op het tempo van de pony en hoe dan ook op de mate waarin de pony ontspant.
Het is goed dat jullie aan de basis van het paardrijden werken. Persoonlijk zou ik mij op dit moment vooral focussen op je houding en op ontspanning en plezier. Paardrijden moet vooral leuk zijn! Naast de lessen die je nu krijgt zou je kunnen kijken om er nog zitlessen, centered riding lessen oid bij te nemen en/of om iemand te zoeken die heel wat kennis heeft van angst en paardrijden en daar, samen met de pony, mee aan de slag te gaan. Ook grondwerk kan helpen om uiteindelijk je hulpen te verfijnen, meer op elkaar te gaan vertrouwen, samen te ontspannen,...
Als jouw angst afneemt en je minder gespannen bent, zal je merken dat je pony ook beter loopt.

Het kan lang duren eer je van je angst af bent, maar laat je niet ontmoedigen hoor! Jullie zien er een leuke combinatie uit; samen zullen jullie dit vast wel kunnen overwinnen.

Dat het lang duurt om van mijn angst af te komen weet ik. Ben al bijna 2 jaar bezig.
Naast de gewone lessen is het momenteel niet mogelijk om ook nog andere lessen zoal zit of centered riding te betalen.
Plezier staat zeker voorop.

Dan zou ik persoonlijk toch eerst gaan voor het werken aan je angst en ontspanning via zitlessen, centered riding oid. Je gaat meer vooruitgang boeken als je dat eerst aanpakt. 2 jaar valt nog mee overigens...

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 11:37

nardxash schreef:
pateeke schreef:
De spanning / angst bij jou is inderdaad te zien. Dat jij angstig bent, heeft mogelijk ook invloed op het tempo van de pony en hoe dan ook op de mate waarin de pony ontspant.
Het is goed dat jullie aan de basis van het paardrijden werken. Persoonlijk zou ik mij op dit moment vooral focussen op je houding en op ontspanning en plezier. Paardrijden moet vooral leuk zijn! Naast de lessen die je nu krijgt zou je kunnen kijken om er nog zitlessen, centered riding lessen oid bij te nemen en/of om iemand te zoeken die heel wat kennis heeft van angst en paardrijden en daar, samen met de pony, mee aan de slag te gaan. Ook grondwerk kan helpen om uiteindelijk je hulpen te verfijnen, meer op elkaar te gaan vertrouwen, samen te ontspannen,...
Als jouw angst afneemt en je minder gespannen bent, zal je merken dat je pony ook beter loopt.

Het kan lang duren eer je van je angst af bent, maar laat je niet ontmoedigen hoor! Jullie zien er een leuke combinatie uit; samen zullen jullie dit vast wel kunnen overwinnen.

Dat het lang duurt om van mijn angst af te komen weet ik. Ben al bijna 2 jaar bezig.
Naast de gewone lessen is het momenteel niet mogelijk om ook nog andere lessen zoal zit of centered riding te betalen.
Plezier staat zeker voorop.

Dan zou ik persoonlijk toch eerst gaan voor het werken aan je angst en ontspanning via zitlessen, centered riding oid. Je gaat meer vooruitgang boeken als je dat eerst aanpakt. 2 jaar valt nog mee overigens...[/quote]
Gaan we doen!

Rebecca28

Berichten: 62
Geregistreerd: 12-04-18
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:36

Een vrolijk setje op je pony! Er is al veel gezegd, en ik denk dat sommige opmerkingen en tips ook wel hard zullen zijn voor je. Vooral als angstige ruiter zou ik me focussen op je lijf ontspannen, zodra jij ontspant doet je pony dat ook. ;)

Idd beugels wat langer en lekker je rust proberen te vinden. Nog niet te veel focusen op het nageefelijk lopen, dat komt vanzelf! Lekker blijven lessen meid!

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 18:01

Rebecca28 schreef:
Een vrolijk setje op je pony! Er is al veel gezegd, en ik denk dat sommige opmerkingen en tips ook wel hard zullen zijn voor je. Vooral als angstige ruiter zou ik me focussen op je lijf ontspannen, zodra jij ontspant doet je pony dat ook. ;)

Idd beugels wat langer en lekker je rust proberen te vinden. Nog niet te veel focusen op het nageefelijk lopen, dat komt vanzelf! Lekker blijven lessen meid!

Bedankt Voor de tips.
Ontspanning staat op het moment zeker centraal.
Vandaag ook weer les gehad wat ook erg goed ging en vooral uit ontspanning bestond

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:29

Rebecca28 schreef:
Een vrolijk setje op je pony! Er is al veel gezegd, en ik denk dat sommige opmerkingen en tips ook wel hard zullen zijn voor je. Vooral als angstige ruiter zou ik me focussen op je lijf ontspannen, zodra jij ontspant doet je pony dat ook. ;)

Idd beugels wat langer en lekker je rust proberen te vinden. Nog niet te veel focusen op het nageefelijk lopen, dat komt vanzelf! Lekker blijven lessen meid!


Ik sluit me hier bij aan, wat een onwijs gaaf setje zeg! :D

Ik vond het vroeger ook lastig om te ontspannen, dat zag je toen de tijd ook heel erg terug in mijn rijden. Wat bij mij ontzettend hielp was muziek aan tijdens het rijden (één oortje in of de radio aan), meezingen, liedjes neuriën. Daardoor kon ik lekker gaan ontspannen en dat zie je ondertussen terug in zo goed als nooit meer spanning bij mij of bij de paarden die ik rij :)

Veel succes en niet te vergeten, veel plezier *\o/*

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 18:43

xxwienekexx schreef:
Rebecca28 schreef:
Een vrolijk setje op je pony! Er is al veel gezegd, en ik denk dat sommige opmerkingen en tips ook wel hard zullen zijn voor je. Vooral als angstige ruiter zou ik me focussen op je lijf ontspannen, zodra jij ontspant doet je pony dat ook. ;)

Idd beugels wat langer en lekker je rust proberen te vinden. Nog niet te veel focusen op het nageefelijk lopen, dat komt vanzelf! Lekker blijven lessen meid!
[/quote
Ik sluit me hier bij aan, wat een onwijs gaaf setje zeg! :D

Ik vond het vroeger ook lastig om te ontspannen, dat zag je toen de tijd ook heel erg terug in mijn rijden. Wat bij mij ontzettend hielp was muziek aan tijdens het rijden (één oortje in of de radio aan), meezingen, liedjes neuriën. Daardoor kon ik lekker gaan ontspannen en dat zie je ondertussen terug in zo goed als nooit meer spanning bij mij of bij de paarden die ik rij :)

Veel succes en niet te vergeten, veel plezier *\o/*

Plezier komt zeker goed.
De weg naar ontspanning is nog even zoeken maar komt goed.
bedankt voor het compliment en de tip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:57

Normaal ben ik altijd diegene op bokt die bot is en waar iedereen een zuur gezicht van krijgt. Maar jeetje wat een mierenoikerij nu zeg := Als TS leuk in setje wilt rijden met ze dat vooral lekker doen!

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook eens ben over de sporen, die zijn enkel voor het verfijnen van hulpen, niet om een pony aan de hulpen te krijgen. Beter 1 keer een ferme tik achter het been zodat ze scherp aan je been wordt, dan met spoortje rijden. Maar ik ben dan ook van het type niet banketstaaf maar pellen, maar wel vanuit alle leerlijkheid.

Qua houding, ik denk dat er nog een hoop te halen valt in je balans, en dan wil ik je de tip geven om met laarzen of chaps te gaan rijden. Die geven echt veel meer stabiliteit. Met je rijbroek of sokken glijd je over het zadel, met chaps of laarzen heb je leer op leer(of nepleer :P ) en dat is veel stroever. Zo blijft je been ook stiller en ben je met je hele lijf veel meer in balans.

Lekker zo doorgaan met de basis, dan komt het wel goed :)

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 19:07

Joolien schreef:
Normaal ben ik altijd diegene op bokt die bot is en waar iedereen een zuur gezicht van krijgt. Maar jeetje wat een mierenoikerij nu zeg := Als TS leuk in setje wilt rijden met ze dat vooral lekker doen!

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het ook eens ben over de sporen, die zijn enkel voor het verfijnen van hulpen, niet om een pony aan de hulpen te krijgen. Beter 1 keer een ferme tik achter het been zodat ze scherp aan je been wordt, dan met spoortje rijden. Maar ik ben dan ook van het type niet banketstaaf maar pellen, maar wel vanuit alle leerlijkheid.

Qua houding, ik denk dat er nog een hoop te halen valt in je balans, en dan wil ik je de tip geven om met laarzen of chaps te gaan rijden. Die geven echt veel meer stabiliteit. Met je rijbroek of sokken glijd je over het zadel, met chaps of laarzen heb je leer op leer(of nepleer :P ) en dat is veel stroever. Zo blijft je been ook stiller en ben je met je hele lijf veel meer in balans.

Lekker zo doorgaan met de basis, dan komt het wel goed :)

Bedankt voor de tips. Houding en balans zijn we ook mee bezif en we gaan ook kijken volgende week hoe ze reageert zonder sporen.
Ik zal mijn chaps weer gaan aandoen dat zal ook een hoop schelen

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:19

Wat een poespas op die pony. Waarom heeft ze een oornetje nodig? Ze is 21.. geen 3. Nodig zal ze dat niet hebben gok ik. Verder ga ik mee met gegeven tips. Zorg je ook dat je goed kan ontspannen? Ik vind haar onwijs stijf ogen. Misschien kan je wat aan de hand doen zodat ze wat soepeler wordt?

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 19:26

Lizzyy schreef:
Wat een poespas op die pony. Waarom heeft ze een oornetje nodig? Ze is 21.. geen 3. Nodig zal ze dat niet hebben gok ik. Verder ga ik mee met gegeven tips. Zorg je ook dat je goed kan ontspannen? Ik vind haar onwijs stijf ogen. Misschien kan je wat aan de hand doen zodat ze wat soepeler wordt?

Over de bescherming en oornetje ga ik niks meee zeggen. Er zijn meerdere mensen die rijden met beschermers en oornetje. Blijft mijn eigen keuze. Het is voornamelijk tegen de vliegen en als we buiten gaan rijden tevens vind ik in set rijden gewoon leuk.
Ontspanning zijn we mee bezif en ik zal ook wat meer aan de hand gaan trainen om te zorgen voor de ontspanning

Anoniem

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:33

Echt dames, gaan jullie lekker?
Wat knap, iemand via internet afzeiken. Chapeau!
Als iemand met een eskadron setje rijd is het allemaal oh wauw gaaf bla bla. Waarom mag ze niet met een oornetje rijden als zij dat leuk vind?!
Over de sporen ben ik het ook eens maar verder ts, trek het je niet aan!

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 19:39

Amy schreef:
Echt dames, gaan jullie lekker?
Wat knap, iemand via internet afzeiken. Chapeau!
Als iemand met een eskadron setje rijd is het allemaal oh wauw gaaf bla bla. Waarom mag ze niet met een oornetje rijden als zij dat leuk vind?!
Over de sporen ben ik het ook eens maar verder ts, trek het je niet aan!

Dankjewel voor het compliment.
Sporen gaan vanaf volgende week af zoals eerder gemeld

voogd

Berichten: 132
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: paleis noordeinde

Re: Samen met pep weer eens gelest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 01:16

Hoi
Vlug enkele reacties gelezen,
Ik zal even voorstellen: ik ben intructrice van pep en ashley
Deze combinatie heeft de afgelopen maanden heel veel vooruitgang geboekt, dit zeg ik niet omdat t mijn lesklant is en ik geld verdien.
Ik ben trots op haar, ze heeft plezier en de pony ook.
Er is altijd ruimte voor progressie.
Ashley ik ben trots op jouw en pep.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 01:55

Wat een aparte reacties !
Ik zie dit paardje wel eens op facebook voorbij komen met haar andere bijrijdster en die meid rijd haar heel makkelijk zonder zadel sporen of zweep.
Meschien is met haar praten :)

Romypameijer
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 02:16

Hoihoi ik ben romy, ik ben de andere bijrijdster van pep wat jammer dat we elkaar nog neit gesproken hebben! Ik verzorg en rijd pep nu ongeveer 5 maandjes en heb totaal geen moeite met het nagevelijk lopen ik heb nog nooit les met haar gehad en ik rijd haar zelf zo zonder zadel, zweep en sporen. Ik hoef haar 1 tik met mijn been te geven en ze maakt gelijk al verschril van tempo. Waar het bij jou denk ik aan ligt is je zelfvertrouwen doordat jij misschien wat banger bent ( niks ergs aan) maar dat voelen paarden wel aan. ik vertrouw pep 100% en heb haar zelfs zonder zadel en zonder hoofdstel gereden. De dingentjes waar jij tegen op hikt heb ik totaal geen problemen mee bij pep omdat ze weet dat ik de baas ben op het moment dat ik op haar rug zit en dat moet ze denk ik bij jou ook gaan denken. Vertrouwen speelt een grote rol bij paarden ik zou je graag willen helpen met tips of ik zou langs kunnen komen op de dagen dat je rijd en je dan helpen. Je hoef me niet te betalen of iets ik zou her super vinden om jou van je problemen af te helpen dus als je mijn hulp wilt Kan je mij een pb sturen? Facebook: romypameijer ik zou het heel leuk vinden! ❤️

Hier een paar fotos van mij en pep:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Hopelijk tot snel!
Groetjes Romy
Laatst bijgewerkt door Romypameijer op 22-05-18 02:42, in het totaal 3 keer bewerkt

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 02:21

Lief *\o/*

En het zal je nog lesgeld schelen ook :o