Ik ben me eerst wat meer gaan richten op wat licht werk vanaf de grond omdat ze ten tijde van mijn vorige topic net even niet lekker liep. Gelukkig daarna niets meer van gezien, ook vanaf de grond niet dus ik ben blij dat het waarschijnlijk toevallig net een misstap is geweest die het heeft veroorzaakt toen. Ik heb niet overal foto's van, maar even een random overzichtje van april en mei tot nu toe.
Veroon lekker als haar vrolijke racemonster-zelf

Een paar rondjes onder het zadel. De eerste keer zonder eerst vooraf te longeren.

Aan de longe.

gisteren weer onder het zadel. Samen met een ander paard in de bak(haar moeder). Deed ze heel braaf!

afgesloten met pilonnetjes in de bak. Rustig in stap er omheen sturen. Prima spelenderwijze training (ze staan niet dichtbij elkaar trouwens).

De komende weekjes gaan we zo verder met 1 of 2 keer per week aan de longe en 1 keer onder het zadel een kwartiertje / 20 minuten. De rest van de dagen brengt ze lekker buiten door samen met moeder Wainonia. De bedoeling is dat we de galop ook los in de bak mee leren nemen. Als dat goed gaat, dan volgt er een zomerstop en gaat ze een tijdje de wei op, vakantie vieren.
Ik twijfel nog een beetje of ik haar van tevoren nog meeneem naar de (Groninger) merriekeuring of nog een jaartje wacht daarmee. De laatste weken lijkt ze wat meer uit te zwaren en zit ze goed in haar vel, maar misschien dat ze volgend jaar nog net iets meer af is. Ik denk er nog even over na.