Escofine a.k.a. Pony is een 7 jarige draver, ze is nu twee jaar onder het zadel (en van mij
) en dit is ons tweede jaar wedstrijden rijden. Op vrijdag begonnen met de clinic runderwerk. Eerst weer even wennen (pony vond het vorige keer nog vreselijk eng, dit keer al stukken minder!) Eerst weer rustig met een groepje een paar keer rond, daarna alleen en op het laatst een koe uit de kudde halen en naar de andere kant brengen.

Op zaterdag vroeg uit bed voor de dressuur. Een dressuurproefje bij de TWE heeft vaste onderdelen in vaste volgorde, maar je hoeft niet op letter te rijden. Maar wel met muziek
(Bruce met Backstreets
)Het was nog wel spannend allemaal, maar de laatste twee rondjes had ik haar lopen zoals ik wilde
Jammer dat het dan ineens alweer klaar is
Het leverde ons nog een zesde prijs op van de 10 deelnemers.

In de middag het runderwerk; twee runs waarin je een nummer koe krijgt toegewezen, die uit de kudde moet halen en 15 seconden aan de andere kant van een denkbeeldige lijn moet houden. Eerst run gelukt
Tweede run was een beetje jammer. Koe ging zoooo snel en makkelijk naar de andere kant, dat ik al helemaal verbaasd was. En vervolgens te laat reageerde toen koe besloot weer terug te rennen. Letterlijk en figuurlijk te vroeg gejuichd
Toch nog 5e geworden van de 8
Omdat ze zo braaf de ring in en uitging door het hek hebben we nog een heel aantal mederuiters en paarden geholpen de bak in te gaan

"Daarheen", Pony is akkoord geloof ik

Op zondag eerst de stijltrail. Ook deze mag op muziek (Arcade Fire
) De livestockpenn en de ingang van de bel waren wel erg eng, maar uiteindelijk alles gedaan en heel tevreden naderhand
Met garrocha

Bruggetje

Traversbalk, wij mochten er in de B in het midden over en dan naar links of naar rechts

De afsluiter was de speedtrail, mijn favoriete onderdeel, en ook die van de pony
Gas erop en gaan, op Asche zu Asche van Rammstein

En na ons rondje, terwijl we nog rondstuiterden van de adrenaline, hebben we nog gefungeerd als steun voor twee combinaties met jonge/onervaren paarden. Was ook een mooi leermomentje, weer rustig worden na zo'n rondje op snelheid
Maar die hele snelle speedtrail leverde ons wel de winst op
Na alle afvallers bleken we ook nog tweede te zijn geworden in het overall klassement. Ik ben enorm trots op de pony, die zich tussen de onderdelen door ook nog uitstekend gedragen heeft, ondanks dat ze nog helemaal niet zoveel wedstrijdervaring heeft
Op naar de volgende wedstrijd