Eliana, lekker werken in het zonnetje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:11

Heleennn schreef:
Zuchini schreef:
TS Wat een knapperd is eliane, je kan wel goed aan de uitstraling en het hoofdje zien dat ze sensibel is. Ze is lekker aan het lopen. Gebruik je niet de rien methode bij haar?

Wat is de 'rien'-methode?


Dressuur rijden, zoals dressuur rijden ooit bedoeld is. Echt van achter naar voren rijden met een contract teugel, nooit aan de voorkant prutsen enz.

https://dressagepro.nl/online-programma ... rand-prix/

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Eliana, lekker werken in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 11:29

Inderdaad gewoon simpel vab achteren naar voren rijden. Maar vanwege de cursus noemen we het voor het makkelijke de "rien" methode. :P

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eliana, lekker werken in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:35

Ik herken je probleem, wat bij mijn Westpoint heel goed geholpen heeft is veel afwisseling in het werk. Mijn merrie is door te gaan springen een stuk hanteerbaarder geworden.

Leuk paard! :j

annika_s

Berichten: 2513
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Eliana, lekker werken in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:43

Echt een leuk dier Mirjam. Lekker zo doorgaan jullie komen er wel :)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:51

mirjamalvaro schreef:
Inderdaad gewoon simpel vab achteren naar voren rijden. Maar vanwege de cursus noemen we het voor het makkelijke de "rien" methode. :P



Bewonder je doorzettings vermogen mbt deze rijstijl & met dit soort paarden +:)+
Dan is extra moeilijk om van achter naar voren te rijden en ze ruimte te durven geven.

Vele kiezen helaas voor de "dwangbuis" manier. ;(


Hoop dat het je volhoudt en je straks in de baan tussen de letters fijn kunt laten zien hoe het anders kan, en dat het ook mag gewaardeerd worden met een eerlijke jury, die je respectvol puntjes gaat geven.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Eliana, lekker werken in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 17:36

Dank jullie. :)

Peetstap tot nu best fijne juryleden gehad die het vooral jammer vonden van haar spanning. B eigenlijk altijd wel winst en in het L1 nu 2 winst uit 6 of 8 proeven. Maar op zich intereseren de punten mij nu nog niet. Focus ligt op ontspannrn en vertrouwen krijgen op vreemd terrein en dus ook in de ring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:22

Mooi paard +:)+ +:)+ +:)+ . En het biedt hoop voor mijn bijna 6-jarige merrie, die exact hetzelfde gedrag vertoont. Ik vind het superknap van je dat je zo doorzet. Bij mij zakt de moed mij weleens in de schoenen.

Vooral de focus op ontspanning en vertrouwen krijgen op vreemd terrein vind ik erg lastig. Helemaal als ze zoveel spanning opbouwt zodat ze 'flipt'.

Veel succes met je paard!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Eliana, lekker werken in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 20:51

[***], vooral doorzetten als je het geduld op kunt brengen. Heb ook vaak met mijn handen in het haar gezeten hoor. En troost je ik heb er wel eens af moeten springen tijdens het losrijden op wedstrijd. Ze werd toen iets te leip. Toen rustig aan de hand gewandeld tot de kalmte terug was en tot ieders schrik weer opgestapt. :')
Moet wel zeggen dat ik altijd met bodyprotector reed voor mijn eigen veilige gevoel. Nu voor de foto's zonder en aangezien het vertrouwt voelde ga ik dit ook afbouwen. Rijjasje is toch mooier zonder zo'n ding erover. :o

Anoniem

Re: Eliana, lekker werken in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:05

Dank voor je bericht. Het geduld kan ik wel opbrengen. Het is verder een ontzettend lief dier, maar van vreemde dingen, paarden, mensen e.d. raakt ze volledig in de stress.....

Afgelopen zondag bij mijn eigen rijvereniging even een rondje gereden terwijl er een wedstrijd was. Ik rijd daar 4x per week, maar nu er zoveel andere paarden en mensen, trailers, honden enz waren, was mijn lieve dame volledig strak van de spanning. Gelukkig kon ik haar na een minuut of 20 toch laten ontspannen en ik ben toen na 10 min rustig ronddraven links en rechtsom gestopt. Ik vind het vooral voor mijn paard zo vervelend dat ze het zo spannend vindt. Arme dier.....

Ik houd stug vol. Ik ben nog niet zo vaak op vreemd terrein met haar geweest en ik verwacht dat er dan nog wel meer spanning optreedt dus nogmaals mijn complimenten voor jou +:)+ .

Ik moet er nog even doorheen......

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 21:21

Zoiets:
Afbeelding

Hellupppp paard etende wezens hier, weet het zekerrr.
Afbeelding

:')

Gelukkig is het niet meer zo erg. :=

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:21

Zouden jullie beide niet wat hebben aan de trainingen richting hr Tucker zijn manier ?
Niet dat je meteen zijn hele programma gaat afwerken of aankopen, meeste basis kun je gewoon zelf doen.

Ik heb er fijne resultaten mee gehaald, heb ook zo'n zenuwpees en Hypersensitive paardje om me heen n.l.
En die is daar stukken beter van geworden kwa omgang.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Eliana, lekker werken in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:06

Wat een knapperd!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Eliana, lekker werken in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:11

Jeetje die steekt haar achterhoeven zowat in haar neus.

Fijn om te lezen dat dit dier op een nette manier met ruimte gereden wordt.

Ik kan me zo voorstellen dat het niet makkelijk is om ruimte te geven als ze zo kan opspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 06:25

mirjamalvaro schreef:
Zoiets:
[ Afbeelding ]

Hellupppp paard etende wezens hier, weet het zekerrr.
[ Afbeelding ]

:')

Gelukkig is het niet meer zo erg. :=

Ja herkenbaar!

Ze is wel knap hoor <3

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 08:59

Peetstap schreef:
Zouden jullie beide niet wat hebben aan de trainingen richting hr Tucker zijn manier ?
Niet dat je meteen zijn hele programma gaat afwerken of aankopen, meeste basis kun je gewoon zelf doen.

Ik heb er fijne resultaten mee gehaald, heb ook zo'n zenuwpees en Hypersensitive paardje om me heen n.l.
En die is daar stukken beter van geworden kwa omgang.


Heb in het verleden wel eens filmpjes bekeken van Tristan. :j

Rest dank je wel. :D