Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-18 19:25

Nina is een welsh cob van 11 jaar oud en 1.50 groot.
Oorspronkelijk gekocht voor mijn dochter die haar ook jaren gereden heeft.
Toen ze op kamers ging werd dat steeds minder en afgelopen zomer is ze er 2 keer heel lelijk afgevallen omdat Nina schrok op buitenrit , aan het bokken sloeg en als Nina bokt is ze een rodeopaard.
Toen we haar kochten als 2.5 jarige flipte ze al bij een deken op haar rug en trapte naar haar eigen staart als die ingevlochten was.
Beenhulpen waren een groot probleem en je benen iets te ver naar achteren betekende rodeo tot je er af lag.
Toch heeft mijn dochter haar met veel plezier ingereden en door gereden al was dat puur recratief.
Tot zomer 2017 dus.

Toen ben ik er opgeklommen.
Ben druk aan het afvallen geslagen en ga daar driftig mee door .
Gelukkig is ze een sterke pony en gaat ze graag aan het werk.

Afgelopen zaterdag les gehad bij Arne en weer een hoop huiswerk mee gekregen.
Iemand maakte een paar mooie foto's dus die wil ik toch even delen.

Begin van de les , Arne uitleggen wie Nina is en waar we staan in de training.
Afbeelding

Aan de gang
Afbeelding

Luisteren naar de uitleg van Arne
Afbeelding

en weer verder proberen
Afbeelding

aan het einde toch een leuk beeld <3
Afbeelding

Natuurlijk hebben we ook gedraafd en gegalopeerd en ook daar aanwijzingen gekregen.
En de foto's zijn voor mij heel goed om te zien waar mijn fouten zitten :o
Het was trouwens ontzettend koud dus ik had ik weet niet hoeveel kleren over elkaar aan :brr:

We gaan verder trainen en hopelijk over een paar maanden weer les.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:11

Leuk topic! Fijn dat de les goed bevallen is. Nina is een erg leuk dier, echt een schatje. Ik vond het mooi om zien hoe 'heftig' ze was toen jullie de bak inkwamen, en hoe fijn je haar uiteindelijk aan het lopen kreeg. :D

Wildgirl

Berichten: 11666
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:04

Wat een leuke combinatie en wat mij betreft pas je er prima op.
Wat ik niet helemaal snap, zeker niet gezien het foto's van een les zijn, is waarom je met zoveel druk op een shank rijdt?

pien_2010

Berichten: 43334
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:08

Leuke foto's. Zie die druk niet zo, maar kan aan mij liggen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:11

Wildgirl schreef:
Wat een leuke combinatie en wat mij betreft pas je er prima op.
Wat ik niet helemaal snap, zeker niet gezien het foto's van een les zijn, is waarom je met zoveel druk op een shank rijdt?



+1 Als je hem dan nog niet helemaal los kan laten kun je beter op een snaffel rijden.. Aangezien je continu druk hebt kan je paard niet nageven. Ik zou daar ook heftig van worden.. Kan me je onzekerheid wel voorstellen maar je lost er niets mee op.. Ook apart dat jou instructeur jou daar niet op wijst ;) Daarnaast rijd je een shank op 1 hand en niet op 2 met je handen op je bovenbenen, en als je dan op 2 handen wil rijden zorg dan dat je je handen meer bij elkaar houd :) Dan word straks de overgang naar 1 hand een heel stuk makkelijker voor jezelf en je paard :)

@ pien_2010: Dat zie je inderdaad niet maar bij dit bit horen de teugels in een boog te hangen, TS heeft op iedere foto druk op het bit, daardoor word hij niet rond in de hals en duwt hij zijn onderhals er uit en duwt hij zijn rug weg.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:21

Wat stoer dat je de pony van je dochter bent gaan rijden TS. Klinkt niet als het meest makkelijke dier om mee samen te werken.

Wat me wel verbaasd is dat je blij bent met het beeld op de laatste foto. Foto 3 vind ik dan een veel fijner beeld geven.

pien_2010

Berichten: 43334
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:28

Ok dank je charmingS voor de uitleg. Een shank of snaffel zegt me helemaal niets. Nog nooit van gehoord of mee gereden.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:39

Ik zou idd ook voor een simpele snaffle gaan ipv een shank. Je hebt best veel druk erop staan, en de bedoeling is juist dat dat niet hebt. En de laatste foto vind ik (in tegenstelling tot jou blijkbaar) juist een stuk minder fijn beeld dan bijv foto 3..

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:58

pien_2010 schreef:
Ok dank je charmingS voor de uitleg. Een shank of snaffel zegt me helemaal niets. Nog nooit van gehoord of mee gereden.


Een shank is een beetje te vergelijken met een pelham en heeft een hefboom werking. Een Snaffle is eigenlijk gewoon hetzelfde als een normale trens :)

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:04

Ik reageer niet snel, maar er zijn een paar dingen die me opvallen...

Ten eerste, de pony ziet er niet goed uit, erg onbespierd en mager in de schouders. Ook zie je bij de flank een magere/opgetrokken buik. Misschien is het een buitenpony, maar dan nog is het geen gezond beeld.

Het is dapper dat je doorzet, maar gooi er dan wel even een ander bitje in. Vooral die laatste foto, het is duidelijk te zien dat er 1 brok
spanning op staat.

Jullie kunnen echt wel een leuke combinatie worden, maar er moet nog wat gepuzzeld worden.

pien_2010

Berichten: 43334
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:49

CharmingS schreef:
pien_2010 schreef:
Ok dank je charmingS voor de uitleg. Een shank of snaffel zegt me helemaal niets. Nog nooit van gehoord of mee gereden.


Een shank is een beetje te vergelijken met een pelham en heeft een hefboom werking. Een Snaffle is eigenlijk gewoon hetzelfde als een normale trens :)


Pelham ken ik wel. Moest daar onlangs een paard mee rijden. Vond dat best wel eng, daar ik met dubbel gebroken sprenger rijd normaliter op mijn eigen paarden. Maar paard was het duidelijk gewend en was na eventjes rijden fijn nageeflijk. Thanks voor de uitleg

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 17:00

Snap de opmerkingen over het bit wel maar voor nu laat ik het toch even zo.
Op een trens gaat ze vechten , vindt ze een kl*te bit , is geprobeerd en ze is een kei met haar tong over het bit werken.
Ik heb al heel wat uitgeprobeerd maar op dit bit ontspant ze nog het makkelijkste en als ze echt de brui er aan geeft en aan het bokken slaat kan ik tenminste nog ingrijpen.
Ik hoop zelf ook dat naarmate we verder komen er een steeds lichter bit in kan .

Lesgever heeft wel degelijk gewezen op de houding van mijn handen en de druk op het bit.
Zijn we ook mee bezig geweest.
Op de laatste foto heb ik mijn handen op de juiste plek *\o/* , nu nog meer ontspanning krijgen en nageven.
Hebben ook veel aan zit en beenhulpen gewerkt (maar daar wordt ze dus enorm pissig van) zodat ik af kan van de teugeldruk.
Simpel is het allemaal niet maar wees gerust, we werken er aan en we komen er.
Belangrijkste is dat ze vertrouwen gaat krijgen in mij, niet boos wordt op mijn beenhulpen, leert dat ze best kan inbuigen en dat het dan makkelijker wordt.

Dat de pony redelijk arm bespierd is klopt ook, ik wil haar vanwege mijn gewicht niet te lang of teveel rijden en van korte sessies krijgt ze nog niet echt flinke bespiering.
Ze staat inderdaad de hele dag buiten.

Afgelopen najaar was ik al blij als ik rustig met haar stap en drafoefeningen kon doen, zonder dat ze volledig in de stress raakte.
En sinds januari kan ik eindelijk normaal aanspringen in galop en een normale volte rijden inplaats van met een rotvaart stijl door de bocht .
Nu gaan we verder met buigoefeningen en betere overgangen, vooral naar een gang lager, meer verzameling en rust.

Ik geef grif toe dat ik geen perfect ruiter ben maar ik doe mijn best en het moet ook nog veilig blijven.

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:22

spatter schreef:
Op de laatste foto heb ik mijn handen op de juiste plek *\o/* , nu nog meer ontspanning krijgen en nageven.


Nee, je handen staan dan misschien min of meer op de juiste plek maar de teugels zijn te kort, de stang is doorgeslagen ( paard loopt daardoor met de lippen iets van elkaar) en enorm veel druk in de mond, zowel op de lagen, de mondhoeken, achter de oren en in de kinkettinggroeve. De spanning spat er van af. Als je paard niet fijn loopt op een snaffle/ trens ga dan eens bitloos ( bosal bijv.) proberen. De meeste paarden reageren daar heel snel heel fijn op al zal je dan wel moeten leren veel en veel meer los te laten.
De shank die je gebruikt is een western pelham en je zou deze dus met 2 teugels kunnen gebruiken of met de teugel alleen in de "trens" ring ( de bovenste ring); dan vermijd je al de hefboomwerking die nu echt heel heftig is omdat je met zoveel druk rijdt; verkijk je daar niet op!

Op 1 foto heb je de handen op je bovenbenen liggen, dat is al helemaal "not done" zeker niet met een shank/ scharenbit.

Op deze manier een shank gebruiken werkt niet en zal de problemen en de spanning alleen maar vergroten. Binnenkort komt Jeff Sanders ( overigens een goede vriend en collega van Arne) en dan rijdt vrijwel iedereen op een bosal ( =hackamore); misschien een idee om eens te komen kijken en luisteren?

Overigens is de kritiek opbouwend bedoelt ( al klinkt het wat cru); ik weet hoe lastig het is om een paard te hebben met een moeilijke mond en dat is een van de redenen dat ik alle paarden tegenwoordig op bosal (in)rijdt en evt. na verloop van tijd de overstap maak ( via de "two rein" ) naar een shank.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:51

een bosal mag dan vriendelijk lijken omdat er geen bit in hangt, het blijft net zo goed een scherpe optoming, zeker als je zoals hier je handen nog niet constant op dezelfde plaats kunt hebben. Ik zou eerder kijken naar een sidepull. Als je uberhaupt wilt veranderen, ik zou eens focussen op je ontspanning in plaats van exact de juiste plaats voor je handen. Als je een klein boogje in de teugel hebt is dat al heel fijn. Mocht je dan je handen nog niet helemaal dragen is dat niet eens het ergste punt. Zolang je maar niet terugwerkt of idd je handen op je benen legt.

Wat ik probeer te zeggen is focus niet op perfectionisme, maar haal in de grote lijn de ergste fouten eruit. Rome en Parijs zijn ook niet op 1 dag gebouwd en paardrijden gaat ook rustig stap voor stap.

Als ik dan daarnaar kijk vind ik foto 3 ook meer ontspanning te zien (jammer dan dat je armen nog niet gebogen zijn) ik zie meer ontspanning als op de laatste foto, waar je handen dan wel op de juiste plek zijn maar de pony veel te gespannen loopt en er teveel druk is.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:58

Ik vind je gewicht voor de pony echt niet zo problematisch, dat ziet er niet te zwaar uit. Wel het gewicht van de pony. Heel de pony ziet er gewoon niet gezond uit. Wellicht is het een idee om het voer even kritisch onder de loep te nemen?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:02

spatter schreef:
Snap de opmerkingen over het bit wel maar voor nu laat ik het toch even zo.
Op een trens gaat ze vechten , vindt ze een kl*te bit , is geprobeerd en ze is een kei met haar tong over het bit werken.
Ik heb al heel wat uitgeprobeerd maar op dit bit ontspant ze nog het makkelijkste en als ze echt de brui er aan geeft en aan het bokken slaat kan ik tenminste nog ingrijpen.
Ik hoop zelf ook dat naarmate we verder komen er een steeds lichter bit in kan .

Lesgever heeft wel degelijk gewezen op de houding van mijn handen en de druk op het bit.
Zijn we ook mee bezig geweest.
Op de laatste foto heb ik mijn handen op de juiste plek *\o/* , nu nog meer ontspanning krijgen en nageven.
Hebben ook veel aan zit en beenhulpen gewerkt (maar daar wordt ze dus enorm pissig van) zodat ik af kan van de teugeldruk.
Simpel is het allemaal niet maar wees gerust, we werken er aan en we komen er.
Belangrijkste is dat ze vertrouwen gaat krijgen in mij, niet boos wordt op mijn beenhulpen, leert dat ze best kan inbuigen en dat het dan makkelijker wordt.

Dat de pony redelijk arm bespierd is klopt ook, ik wil haar vanwege mijn gewicht niet te lang of teveel rijden en van korte sessies krijgt ze nog niet echt flinke bespiering.
Ze staat inderdaad de hele dag buiten.

Afgelopen najaar was ik al blij als ik rustig met haar stap en drafoefeningen kon doen, zonder dat ze volledig in de stress raakte.
En sinds januari kan ik eindelijk normaal aanspringen in galop en een normale volte rijden inplaats van met een rotvaart stijl door de bocht .
Nu gaan we verder met buigoefeningen en betere overgangen, vooral naar een gang lager, meer verzameling en rust.

Ik geef grif toe dat ik geen perfect ruiter ben maar ik doe mijn best en het moet ook nog veilig blijven.


Ben het hier dus niet mee eens.. Je schuift bijna alle schuld op je pony. Je zegt dat op de laatste foto helemaal niet op de juiste plaats en je teugels zijn veel te kort, je zit op veel foto's met je handen op je bovenbeen..

Dat je paard onder je uit wil lopen zegt al genoeg over je rijden, en dat je uit onzekerheid je teugels er bij pakt.. Ik zou eens tempo wisselingen gaan rijden.. Iedere keer als hij onder je uit wil lopen maak je een overgang terug, waarna je hem op jou hulp weer vooruit laat gaan. Maar door die teugeldruk wil hij alleen maar weglopen, wat ik heel erg goed kan begrijpen..

En ik begrijp ook dat jij misschien zelf wat gespannen of angst hebt om hem los te laten. Dus dan zou het eventueel een idee zijn om er een ervaren ruiter op te zetten die hier een paar weken mee aan de gang gaat. Waarna jij het vanaf daar over kunt nemen.. Want dit is een gewoonte die moeilijk af te leren is, en jou pony lijd daar onder.

Mag trouwens toch hopen dat als hij aan het bokken gaat jij been ipv dit bit als straf te gaan gebruiken..
Niemand verwacht van je dat je een perfecte ruiter bent, maar de schuld op je paard afschuiven vind ik niet heel erg eerlijk tegenover je paard.

En de theorie "naarmate we verder komen er een lichter bit "klopt ook niet helemaal.. Begin eens bij de basis. En naarmate je hoger op niveau komt kun je eens kijken voor wat meer moet dat nodig zijn..

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:45

Grotendeels bet bovenstaande reacties eens, op 1 ding na. Ik zie juist op de foto waar de ruiter de handen ter hoogte heeft van de bovenbenen dat het paard wel ontspant en halslengte heeft. De teugel staat daar ook niet strak.

Als je een paard wilt leren je hand geleidelijk te volgen richting voorwaarts-neerwaarts ontspanning, is het functioneel je handen lager te positioneren zodat de lijn teugel-onderarm zo recht mogelijk blijft. Dat is geen kwestie van je handen op je bovenbenen vastzetten of naar beneden duwen, maar je armen ontspannen af laten hangen langs of vlak vóór je bovenbeen. Daarvoor moet je je armen iets breder houden zodat de bovenkant van de schouder van je paard ertussen past. Dan is het een kwestie van je armvering en armpositie voortdurend af te stemmen op de hoofd/halsbewegingen van je paard, zodat er een lichte gelijkmatige verbinding ontstaat.
De meeste paarden zullen zich dan op een gegeven moment settelen en ontspannen in het teugelcontact.

Als je het paard op een gegeven moment wat hoger in wilt stellen, verklein je de hoek van je ellebogen zodat je je onderarmen en handen wat meer draagt. Dat komen je handen ook weer dichter bij elkaar.
De teugelverbinding moet ongeacht de hoofd-halshouding van het paard steeds licht, zacht en elastisch aanvoelen. Ontspanning van armen en schoudergordel is daarbij cruciaal.

Als je het goed doet, begint het paard door het ontspannen van nek-, kaak- en halsspieren op een gegeven moment vanzelf in je hand te veren/je hand op te zoeken.

Ik denk dat dit hier ook beoogd wordt door de instructeur, maar op de laatste foto is hier beslist geen sprake van. Paard zet zich duidelijk vast in het lichaam en is te kort in de hals doordat er te veel druk is aan de voorkant, wellicht mede door het gebruikte bit (hefboomwerking). Door de verkorte hals en de spanning in de bovenlijn zie je ook een verkorting van de paslengte. Met verzameling heeft dit niets te maken. Dat beeld zou ik dus juist niet nastreven, zeker ook niet gezien de huidige conditie van het paard.
Eest ontspanning, halslengte en door het lijf bewegen, de rest komt later wel.

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:17

Het kan best dat je pony zijn tong over het bit gooit met een normale trens. Maar jullie zijn gewoon nog lanv niet klaar voor een shank. Dit bit is er niet voor gemaakt om met druk gereden te worden... ga terug naar de oorzaak ipv er een scherper bit in te gooien. Neem goede instructie en ga terug naar de basis (met een simpel bitje) en zorg dat je paard volledig op je zit en beenhulpen gereden kan worden. Dán kan je de overstap maken naar een shank.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 19:59

Heerlijk al die reacties.

Moet er eerlijk gezegt wel om lachen.

Een aantal opmerkingen kloppen volgens mij instructeur niet eens maar goed , dat is verschil van instructie.

De foto van mijn handen op mijn benen, ben ik aan het luisteren naar instructie terwijl ik wat rond stap.
Het was immers berekoud :brr:

Ik rij inmiddels al heel wat jaartjes, heb van de nodige kundige lui les gehad dus ik weet wel een beetje wat ik aan het doen ben.
Fijn dat zoveel mensen meedenken maar ik heb geen verder instructie nodig .
Ga netjes trainen wat Arne me heeft uitgelegd.

Wat de conditie van de pony, ze zit prima in haar velletje, heeft genoeg vetjes op haar lijf en krijgt de hele dag goede kwaliteit ruwvoer.
Daar gaat dus niks aan verandert worden en gelukkig vindt mijn DA ook dat ze er prima uitziet en haar oordeel vind ik belangrijker als van een bokker.
Hoeveel appeltjes moet een paard trouwens op zijn lijf hebben voordat ze er dan gezond uitziet :?

Grappig trouwens al die oordelen over bitten.
Ik rij niet eens met neusriem dus ze kan haar bekkie gewoon open doen als de druk te groot zou worden.
En ik ben wel degelijk van oordeel dat hoe fijner een paard afgericht is , het bit steeds minder van belang is en je zelfs op den duur zonder hoofdstel moet kunnen rijden.
Bosaal heb ik trouwens maar vind ik zelf niet fijn rijden, zeker niet met oefenen op zijgangen en inbuigen.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:10

Wat een commentaar, ik vind dat je netjes reageert.
Ik denk dat het lijkt of de pony wat arm bespierd is doordat jij zo groot en breed lijkt door al die lagen kleding. Dat vertekent. Daarbij ligt er nog een westernzadel op en daardoor krijg je ook vertekening.

Als je er een dressuurzadel op zou leggen en je er met zwarte rijlaarzen, een witte broek en een wedstrijdshirt op zou zitten zou je mensen niet zo snel over de pony horen denk ik.

En dit topic staat bij rij-itp mensen. Niet op haw.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:13

Ik denk dat iedereen het goed bedoeld hoor..

Maar ik hoor alleen maar van jouw kant wat jou paard niet goed doet, terwijl dat aan jouw rijden ligt.. En prima als jou instructeur het daar niet mee eens is. Maar dat is wat ik zie op de foto's, misschien word het duidelijker als je een filmpje plaatst.. En ik vind inderdaad dat jullie nog niet toe zijn aan een shank, en als jij goed en kritisch naar je zelf en je paard kijkt dan zou jij dat zelf ook moeten vinden :)

Hebben die kundige lui jou dan ook verteld dat een paard zichzelf hoort te dragen ipv de rug weg te duwen? En dat jij die ontspanning nooit gaat krijgen als je niet van die voorkant af kan blijven?

Bedoel ik zeg niet dat het makkelijk is, maar je doet nu net alsof je je paard helemaal al voor elkaar hebt, terwijl ik dat niet aan de foto's terug kan zien..

Dat is niet vervelend of aanvallend bedoeld, hoopte eerder dat je er wat mee zou doen.. Maar ik hoop ook dat het helemaal goed gaat komen voor je, en over een half jaar foto's voorbij zie komen zonder hoofdstel :)

Succes :D

@ Supervixen: Dus omdat het bij rij-itp staat mag je niet meer zeggen wat je er van vind? Sorry dat had ik even niet begrepen dan..

En inderdaad net wat je zegt als er een normale trens in had gehangen, dan had er niemand wat van gezegd nee :)

En ik vind hem ook arm bespierd en ingevallen bij de flanken.. Door zijn dikke vacht zie je dat inderdaad niet zo heel erg duidelijk..

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:17

Van mij mag dat wel hoor, maar als zij rijtechnische tips wilde had ze het wel op haw geplaatst. Ik vind het wel een grote bak commentaar gebaseerd op zo weinig foto's die niet uit de allergunstigste hoek zijn genomen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Nina , welsh cob, in de les bij Arne Koets / Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:21

Dat klopt het zijn niet de beste foto's daarom vraag ik hierboven ook om een filmpje.. Misschien dat het er dan heel anders uit ziet.. Maar nogmaals ik bedoel het niet verkeerd, misschien dat dit zo overkomt maar dat is absoluut niet zo ;) .

Ik zeg gewoon alleen wat ik zie en wat ik daar van vind.. :)

Vind het trouwens ook wel een leuke pony hoor, om er ook even wat positiefs over te zeggen :)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:22

Ach wat ik van mijn eerste les Arne leerde was dat ik niet kon rijden :') Mijn pony was toen nog nooit naar zoiets geweest en liep zo de bak weer uit, om vervolgens 3/4 van de les heel erg verwoede pogingen te doen bij de paarden naast de bak te gaan buurten :')

Hij zal je vast een hoop handvaten gegeven hebben, hij kan prima inschatten wat voor type je onder je kont hebt.
Leuk dat het meegevallen is!

Ik kijk ook weer uit naar mei, beetje balen dat 'k mezelf in de kreukels heb gereden en 6wkn niet kan rijden.
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 01-03-18 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:24

Wat leuk dat je les hebt gehad van Arne met de pony van je dochter! Volgens mij heb ik al eens gelezen dat je de pony wat vaker mee pakte de laatste tijd. (In paarden aan huis topic).
Ik vind dat je er leuk op past. En qua bespiering, dat zal - zeker met lente in aantocht - wel snel beter worden. Die van mij is op het moment ook wat schraal qua bespiering, omdat we gewoon een beetje een winterstop hebben.
:j Succes met Nina!