Straô Renesse 2018 - Lusitano Santi gaat plankgas!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Straô Renesse 2018 - Lusitano Santi gaat plankgas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 21:05

Het is inmiddels traditie, ieder jaar gaan Lusitano Santi en zijn Criollovriend Faust gezellig mee van Nijmegen naar Renesse om mee te doen met de Straô. :D

Dit jaar had ik mijn versiering uitgebreid met een mooier tuig voor over de achterhand (deze keer mét zacht bontje eronder, want vorig jaar hadden we in de eerste straat al rodeo :Y) - Santi is nogal een prinses op de erwt af en toe). Ook heb ik hem traditioneel Portugees met linten in gevlochten, alleen bedacht ik me naderhand dat rood & geel natuurlijk de kleuren van Spanje zijn dus dat was een beetje suf. :')

Hier de vlechten in beeld. Helaas liet de rechterkant na 10 minuten al los, haha, dus dat moet ik maar vaker gaan oefenen.


Afbeelding

Eenmaal op het strand wat mooie plaatjes van de fotografen van Pix en van Ton Meuldijk. :)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

En daarna natuurlijk het vetste stuk van de Straô - plankgaaaas! En dat ging best hard. :')

Voor diegenen met een sterkte maag, hier de (shaky) helmcambeelden van de ruiter op Faust.


Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:47

Zo, dat gaat inderdaad hard! Gaaf zeg!
Ik vind de versieringen wel echt heel mooi, ondanks de kleuren ( :') ) en dat het snel los ging.

Anoniem

Re: Straô Renesse 2018 - Lusitano Santi gaat plankgas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:23

Daar heb je je werk ingestoken, mooi gedaan!
En dat was inderdaad wel een spurtje, haha.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:49

Wat heerlijk om te zien zeg!
En prachtig versierd, ondanks de kleuren :')

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:54

Wow echt super gaaf! Ooit wil ik ook mee doen!

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:54

Wow echt super gaaf! Ooit wil ik ook mee doen!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Straô Renesse 2018 - Lusitano Santi gaat plankgas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:05

echt heel gaaf!
Moet altijd lachen om die gas filmpjes... ik ging ook vaak met groepen naar het strand en dan vol gas, en de mijne er dan heel correct en netjes in een uitgestrekte galop er achteraan. :')
Heeft wel een jaar en veel aanmoedigen gekost voordat die harder durfde :+
Het enige voordeel van hem... ook al ging de hele boel aan de kletter, ik kon altijd relaxed in mijn eentje achterblijven en er langzaam achteraan hobbelen :')

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 12:47

Thanks allemaal!

c_alsemgeest schreef:
Heeft wel een jaar en veel aanmoedigen gekost voordat die harder durfde :+
Het enige voordeel van hem... ook al ging de hele boel aan de kletter, ik kon altijd relaxed in mijn eentje achterblijven en er langzaam achteraan hobbelen :')


Haha, ieder voordeel heb z'n nadeel. :') Die van mij is heel energiek maar ergens ook wel lui. Na de enthousiaste lancering moest ik ook wel flink aanmoedigen en halverwege had hij echt zoiets van, nou, ik vind het wel mooi geweest en toen kachelde hij op een relaxter tempo verder. Het interesseert hem dan ook niet dat hij ingehaald wordt.