We moesten 1 proef rijden en de 1e 8 moesten een 2 proef rijden. De beste 3 mochten door naar de indoorkampioenschappen. Mijn doel was bij de 1e 8 komen, zodat we de 2e proef mochten rijden. Om kwart voor 9 inladen, kwart voor 12 de 1e proef, maar ik was niet enthousiast. Ze gaf me niet het gevoel wat ik wel op de kringkampioenschappen had, dus ik was niet zeker van mijn zaak. Tussendoor werden telkens de tussenstanden gepubliceerd en toen mijn score op het bord kwam was ik mezelf kwijt.

De tweede proef ging helaas wat minder. Deze mochten we om kwart voor 4 rijden, maar we konden tussendoor niet naar huis en ze moest dus de hele tijd op de trailer staan. Ook at ze bijna niet en drinken wilde ze eigenlijk ook niet. Ik was moe, Flow was moe, dus we hebben met een hoop compromissen de 2e proef gereden. Hier werden we uiteindelijk 4e(194 en 190,5), maar gelukkig was het resultaat van de 1e proef zo goed dat we uiteindelijk 3e met 67% en bijna 3% voorsprong op nummer 4 werden en dus door naar de Indoorkampioenschappen!