In januari mocht ik eindelijk laten zien wat ik twee jaar geleden op de Disney film set van Beauty and the Beast heb mogen zien en doen. Wat was dat gaaf om te doen en nu kon ik eindelijk het eind resultaat bewonderen.

Op de filmset met Phillipe.
De rest is terug te zien in dit topic:
[ITP] 'Tale as old as time' - op de set van Beauty and the Beast!
Een kleine sprong naar begin april. Onze Fell pony merrie en ik werden uitgekozen voor een klein artikel met foto in het Engelse tijdschrift The Native Pony magazine!

Tussendoor reed ik nog wat wedstrijden met Jane en toen was de stand alweer Z1 + 7!

Helaas werd Jane daarna erg ziek.... Na verschillende onderzoeken weten we nu wat het is en kan het rustig opbouwen weer beginnen. De wedstrijden staan nu eerst op een laag pitje, maar we zijn ontzettend blij dat zich weer fit begint te voelen.

Rond diezelfde tijd kreeg ik verrassend telefoontje uit Engeland. Ik was uitgekozen om mee te doen als horse/stunt rider in een nieuwe Disney film!

De groep met op de achtergrond de enorme indoor studio's
Helaas kan ik absoluut nog geen namen noemen of dingen van de film laten zien. Maar iets meer informatie en foto's zijn in dit topic te vinden.
[ITP] Welkom in Nederland - Disney filmpaard Pasador
Zoals in dat topic te lezen is, ontmoette ik daar de topper Pasador.

Nog even weer een klein stapje terug in de tijd. In een vrij weekend van het filmen werd ik uitgenodigd om de reis omhoog naar Wales te maken. Ik had de camper van mijn ouders meegenomen, dus ik kon gaan en staan waar ik wou. Maar ik mocht niet zomaar even in Wales kijken. Nee, ik mocht komen kijken op de set van de Netflix serie Free Rein. Niet een hele bekende serie, maar alsnog super gaaf natuurlijk. Stil zitten zat er natuurlijk niet bij. De paarden moesten wel getraind. Nou, heel vervelend natuurlijk.

Met de clown van de serie, 'Bob'

Niet een hele bijzondere foto, maar wel met beide 'Raven's in beeld.

En een ritje door de Wales bergen, geweldig!

Weer een sprongetje vooruit. Pasador mocht dus mee naar huis. Geweldig! Eind oktober werd de Autumn Desert trail georganiseerd. Elk jaar doen we mee en dit jaar mocht Pasador natuurlijk mee. Nog niet zo lang in Nederland, maar over duinen crossen vind elk paard leuk natuurlijk.

Maar een echt filmpaard laat zich natuurlijk niet gek maken. Ondanks langsrennende paarden konden we toch deze foto maken. Wat een vertrouwen heeft hij toch!

Na aanleiding van het topic op bokt over Pasador werd ik gevraagd voor een interview op bitmagazine.nl. Super leuk natuurlijk en hij is heel gaaf geworden!

https://www.bitmagazine.nl/emotie/nynke ... uis/86779/
Tussen aankomst in Nederland en de Autumn Desert Trail mochten we ook nog een dagje figureren voor de Nederlandse film Redbad. Super leuk om ook in Nederland op een filmset te staan. Het bleef alleen niet bij een dagje.

In België als stoer Friezenpaard

In Eindhoven als paard van een van de hoofdacteurs

En ook ik mocht hem gelukkig nog gezelschap houden bij de nachtshoots

En toen vond ik onze knappe Fell pony dekhengst Wellbrow Tommy in de schappen van de winkel op de voorpagina van het Penny herfstboek!

En toen was het filmen toch wel echt voorbij voor dit jaar. Pasador natuurlijk een heerlijke vakantie gegund en nu rustig aan het oppakken in de dressuur. En deze maand mocht hij zijn eerste twee B wedstrijdjes lopen. En dit deed hij super! Een 1ste en 2de prijs en alweer B + 4! Wat is het toch een veelzijdig paard!

Een beetje hak op de tak verteld, maar al met al dus een heel bijzonder jaar! Een jaar wat ik nooit zal vergeten. En echt waar, dreams do come true!