Vond mijn droompaard in een rescue!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Starskylover
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-10-14

Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 22:54

Citaat:
Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!



Mijn meest uitgesproken quote van het afgelopen jaar!

_______________________________________________

Mijn aller grootste droom, van kinds af aan, is een PRE (Andalusiƫr)! Bij voorkeur een valk of palomino. Ik heb altijd een voorliefde gehad voor dit ras. Maar na een tijdje, om financiƫle redenen, had ik mij erbij neergelegd dat het altijd een droom zal blijven... Tot afgelopen zomer!

Via Los Caballos Luna zag ik een oproep voorbij komen van een melding van 47 paarden in nood! En daar zag ik haar... Niets meer dan een paar pixels. Maar wauw wat waren het mooie pixels! Ik was meteen verliefd. Hoe gek dat ook klinkt. Ze was nieuwsgierig naar Laura toe en dat was een van de dingen waar ik voor viel.

Na wat contact over een weer moest ik een lijstje opsturen met mijn 'eisen' (leeftijd, geslacht, beleerd/onbeleerd, karakter, etc). Op basis daarvan zouden zij een match maken met een paard wat bij mij zou passen. Pfoe wat was dat spannend! Ik hoopte zo dat het valkje in mijn 'eisen' zou passen (welke ik natuurlijk voor haar best wat bij had willen stellen).
En jaaa hoor! Ik werd aan mijn droompaard gekoppeld. Ik kreeg de eerste foto's toegestuurd waar ik toch wel van geschrokken was. Ze was zo ontzettend mager, stond er maar somber bij en zat erg slecht in haar vacht. Mijn vriend snapte niet wat ik in haar zag, maar ik was er heilig van overtuigd dat ik van haar een maatje voor het leven kon maken!
Na iets meer dan een maand kwam zij aan in Nederland! Dankzij voer van de stichting was ze al goed bijgekomen, maar het was nog steeds een scharminkel. Het viel me op dat ze zich ontzettend snel thuis voelde. Ze was totaal niet gestresst, had hier misschien ook de energie niet meer voor na die lange reis. Ze ging meteen op verkenning uit in haar stal. Met weidegang, voeren en beweging hebben we rustig opgebouwd, zodat ze langzaam kon wennen aan de nieuwe omstandigheden. Al pikte ze alles snel op!

Genoeg gekletst!

_______________________________________________

Meet Victoria LXXIX! Een 8 jarige, valkkleurige PRE merrie met een gouden hart!

Hieronder een filmpje van de eerste 9 gelukkigste maanden van mijn leven in vogelvlucht!




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Starskylover op 14-01-18 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:58

Gaaf paardje is ze geworden zeg! :D

Corientjuh94

Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:00

Wat ziet ze er prachtig uit !!!

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:02

Wat was ze mager... :( Fijn dat ze bij jou een nieuw leven heeft gekregen. Veel geluk nog samen.

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:02

Wauw! Wat een verschil. Knap dier.

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:02

Wat een geweldig mooi paard!

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:16

Wat is ze mooi geworden zeg <3 <3 <3 !

(Indien je een foto had geplaatst, had ik je getipt voor "uitgelicht")

Starskylover
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 23:21

Lukasje schreef:
Wat is ze mooi geworden zeg <3 <3 <3 !

(Indien je een foto had geplaatst, had ik je getipt voor "uitgelicht")


Ik zal eens wat losse foto's erbij plaatsen van hoe ze nu is.

Lukasje
Berichten: 11274
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:22

Starskylover schreef:
Lukasje schreef:
Wat is ze mooi geworden zeg <3 <3 <3 !

(Indien je een foto had geplaatst, had ik je getipt voor "uitgelicht")


Ik zal eens wat losse foto's erbij plaatsen van hoe ze nu is.


+:)+

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:23

Dit zou echt qua uiterlijk mijn droompaardje ook zijn geweest! knap paardje heb je!

Moet wel zeggen dat ik normaal niet ben van de lange manen maar vond t bij haar toch wel gaaf staan, snap je keuze voor eraf halen echter wel hoor! :j

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:30

Wat een transformatie, ze is echt prachtig geworden! <3
En wat een lief hoofdje en uitstraling.
Snap heel goed dat je dolgelukkig met haar bent.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:31

Wat genieten dit filmpje wat een verschil! En wat doet ze het goed met zovte zien veel plezier! Wens jullie 2 nog veel meer fijne momenten samen!

Starskylover
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 23:32

Felien_Kyra schreef:
Dit zou echt qua uiterlijk mijn droompaardje ook zijn geweest! knap paardje heb je!

Moet wel zeggen dat ik normaal niet ben van de lange manen maar vond t bij haar toch wel gaaf staan, snap je keuze voor eraf halen echter wel hoor! :j


Ik laat ze wel weer aangroeien. Het was zo'n bende met korte stukjes en droge manen. Nu is het ontzettend dik en gezond. Ik denk dat ze nu echt een dik pak manen gaat krijgen als ik het zo lang laat groeien. Ik hoop alleen dat haar manenkam sterk genoeg is om de dikte overeind te houden.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:34

Starskylover schreef:
Felien_Kyra schreef:
Dit zou echt qua uiterlijk mijn droompaardje ook zijn geweest! knap paardje heb je!

Moet wel zeggen dat ik normaal niet ben van de lange manen maar vond t bij haar toch wel gaaf staan, snap je keuze voor eraf halen echter wel hoor! :j


Ik laat ze wel weer aangroeien. Het was zo'n bende met korte stukjes en droge manen. Nu is het ontzettend dik en gezond. Ik denk dat ze nu echt een dik pak manen gaat krijgen als ik het zo lang laat groeien. Ik hoop alleen dat haar manenkam sterk genoeg is om de dikte overeind te houden.

Ben echt heel benieuwd naar foto's als het zo ver is! :j Echt een droompaardje kan ik me voorstellen!
Mag ik vragen wat je plannen met haar zijn? Echt wedstrijden? of meer recreatief?

Starskylover
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 23:42

Felien_Kyra schreef:
Starskylover schreef:

Ik laat ze wel weer aangroeien. Het was zo'n bende met korte stukjes en droge manen. Nu is het ontzettend dik en gezond. Ik denk dat ze nu echt een dik pak manen gaat krijgen als ik het zo lang laat groeien. Ik hoop alleen dat haar manenkam sterk genoeg is om de dikte overeind te houden.

Ben echt heel benieuwd naar foto's als het zo ver is! :j Echt een droompaardje kan ik me voorstellen!
Mag ik vragen wat je plannen met haar zijn? Echt wedstrijden? of meer recreatief?


Een beetje van beide. Ik wil proberen om met haar wat wedstrijdervaring op te doen om straks eventueel met een hengst te mogen rijden. Zodra we samen genoeg ervaring op gedaan hebben en ze zo braaf blijft als ze nu is, dan kan mijn vriend met haar gaan rijden en ga ik zelf op zoek naar een nieuw project. Ik hoop haar in ieder geval tot de dood te kunnen houden!

Starskylover
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 11:27

Ik ben gisteren met haar voor het eerst met de trailer op stap geweest. Lekker naar de drunense duinen.
Aan het einde van het bovenste filmpje zie je daar wat beelden van. Hier is het hele filmpje:


_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:40

<3 no words needed!

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:47

Wat is ze mooi opgeknapt! <3

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:51

wat gaaf zeg... dat zwaaien met haar hoofd in het filmpje.. dat doet mijn verzorghaflinger ook altijd.. heb jij enig idee wat dat is?? ik denk altijd joligheid maar soms doet hij het ook als hij was sjagerijnig is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:55

Wat een verschil! Ze is mooi geworden zeg!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:03

Weet dit nog heel goed, ik had ook een oogje op deze valk. Het was dat er geen slurfje aan zat :o

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:11

Wauw wat een mooierd! Ze is daarnaast ook prachtig bijgetrokken

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Re: Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:35

Wauw..... Mooie transformatie! Ik heb mijn Spaanse vriendje ook van Laura. Ik heb hem nu 3 jaar en nog steeds zo blij dat ik hem toen heb laten komen. Topwerk wat ze doen op de Stichting. En wat een plaatje van een paard heb je...

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:44

Wauw, wat een prachtig dier.

Ik vond mijn cremello merrie eind 1996, als 2,5 jarige, bij een paardenslager.
Nu, 22 jaar later , ben ik nog steeds verliefd op haar <3 .

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:03

O wat mooi!